• Anonym (mamma)

min 12-åring rakar underlivet.....

Nu behöver jag verkligen råd.

Jag har en 12-årig dotter som jag misstänker rakar sig i underlivet.
    Hon fick könshår när hon var 10 år och hon har som 12-åring ganska mkt hår. Men häromdagen så såg jag en skymt av hennes underliv när hon var på toa...allt gick så snabbt men tyckte att de var rakat där...
    Det är ju inte så att man står och glor på sina barns kön när de börjar bli tonåringar....men när jag sedan såg att rakhyveln som min man använder låg i duschen efter att hon duschat så tror jag nog att hon gör det....

Men jag vet inte hur jag ska göra....tycker inte att det är bra att min 12-åring rakar sig där....men tänk om jag har fel....

Det är ju väldigt hemskt av mig som mamma att fråga en sådan sak om hon inte gör det...och om hon gör det är det ju privat...men snälla hjälp mig med råd.....

• Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....
  • MYCHILD2007

herregud vad tidigt ni började tänka på såna saker :D

En annan lekte med barbies och dockor tom 15 års åldern :D

• MYCHILD2007

Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 12:35:58 följande:

Och jag tycker att stringen bara skär in i röven hela tiden.Hur gör ni för att stringen ska sitta "kvar" utanför röven då ni går, sätter er ner osv? Jag tycker direkt att den åker in i röven typ haha. Snacka om oskönt (Ja jag har provat större storlekar men samma sak där förutom om dom är tokstora för då tappar man dom ju ist typ )
    Aldrig upplevt stringen så :D
  • Anonym (hmmm)
    Phlippan87 skrev 2009-06-18 12:39:34 följande:
    Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 12:35:58 följande: va? jag snackar VANLIGA... inte fan stannar de kvar "på" skinkorna, nej, mitt emellan ska de knöla ihop sig...
    Ja jag vet att du snackar om vanliga och "lovordar" stringen som tydligen inte skär in någonstans och då sa jag hur det är för mig och undrar hur ni gör som gillar string så mkt och säger att den inte skär in för att slippa det
  • Anonym (hmmm)
    MYCHILD2007 skrev 2009-06-18 12:42:06 följande:
    Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 12:35:58 följande: Aldrig upplevt stringen så :D
    Men vad gör jag för fel då?

Alltså jag kanske har för "bred" springa mellan skinkorna då så den åker in? *asg*
  • MyPrecious

Jag tycker det är jättebra att hon rakar sig för det är absolut mer hygieniskt. Såg till och med att tvprogrammet The Dr`s tog upp det och där rekomenderade dom att man skulle göra det av just det skälet. Visst kan du vara orolig för att hon kanske skär sig men skulle hon göra det så läker det och då kommer hon ju bara vara mer försiktig nästa gång:)

Jag minns när jag var 12 år och hade gymnastik. Det var inte kul i omklädningsrummet ifall man var välutvecklad och alla flickorna pratade, pekade och skrattade. Så jag tycker att du ska stötta din dotter:)

• carolinawest

Jag tycker att du ska låta henne göra det. Det görs ju av vissa av hygienskäl? Hon kanske inte gillar att ha hår? Det du ska göra är att kanske köpa rakhyvlar och en bra rakgel till henne och vill hon så kan hon använda det.

• Phlippan87

Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 12:42:17 följande:

Ja jag vet att du snackar om vanliga och "lovordar" stringen som tydligen inte skär in någonstans och då sa jag hur det är för mig och undrar hur ni gör som gillar string så mkt och säger att den inte skär in för att slippa det
    hellre string mellan skinkorna än 5 ggr så mycket tyg... trosor som är anpassade för det är betydligt mer bekvämt än de som inte är det
  • MejasMammaM
    Henrik33 skrev 2009-06-17 07:57:17 följande:
    Så säger alla som inte rakar sig.
    Jag rakar mig men jag håller helt och hållet med AdoXa, jag blev väldigt dålig efter min dotters förlossning och rakade mig inte under armarna (och andra ställen såklart) på ungefär två veckor så håret växte ut ganska snabbt. Men jag måste säga att jag har aldrig svettats så LITE under armarna som jag gjorde då!
    så frågan är ju vilket som är fräschast egentligen? raka-svettas mycket mer eller inte raka-svettas betydligt mindre!

Så du behöver inte uttala dig om saker du inte vet nått om...
  • MejasMammaM

det jag svarade på var inlägg #79 #80

Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....