• Anonym (mamma)

min 12-åring rakar underlivet.....

Nu behöver jag verkligen råd.

Jag har en 12-årig dotter som jag misstänker rakar sig i underlivet.
    Hon fick könshår när hon var 10 år och hon har som 12-åring ganska mkt hår. Men häromdagen så såg jag en skymt av hennes underliv när hon var på toa...allt gick så snabbt men tyckte att de var rakat där...
    Det är ju inte så att man står och glor på sina barns kön när de börjar bli tonåringar....men när jag sedan såg att rakhyveln som min man använder låg i duschen efter att hon duschat så tror jag nog att hon gör det....

Men jag vet inte hur jag ska göra....tycker inte att det är bra att min 12-åring rakar sig där....men tänk om jag har fel....

Det är ju väldigt hemskt av mig som mamma att fråga en sådan sak om hon inte gör det...och om hon gör det är det ju privat...men snälla hjälp mig med råd.....

• Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....
  • Henrik33
    MejasMammaM skrev 2009-06-18 13:37:52 följande:
    Jag rakar mig men jag håller helt och hållet med AdoXa, jag blev väldigt dålig efter min dotters förlossning och rakade mig inte under armarna (och andra ställen såklart) på ungefär två veckor så håret växte ut ganska snabbt. Men jag måste säga att jag har aldrig svettats så LITE under armarna som jag gjorde då!så frågan är ju vilket som är fräschast egentligen? raka-svettas mycket mer eller inte raka-svettas betydligt mindre!Så du behöver inte uttala dig om saker du inte vet nått om...
    Jag rakar med mig under armarna.
    Så lilla du, jag vet nog.
  • Phlippan87
    Jag rakar mig men jag håller helt och hållet med AdoXa, jag blev väldigt dålig efter min dotters förlossning och rakade mig inte under armarna (och andra ställen såklart) på ungefär två veckor så håret växte ut ganska snabbt. Men jag måste säga att jag har aldrig svettats så LITE under armarna som jag gjorde då! så frågan är ju vilket som är fräschast egentligen? raka-svettas mycket mer eller inte raka-svettas betydligt mindre! Så du behöver inte uttala dig om saker du inte vet nått om...
    jag är betydligt mindre svettig under armarna när jag är ordentligt rakad än när jag har massa hår där...
  • Anonym

Jag rakade mig själv i den åldern, MEN det var pga att de andra tjejerna i klassen inte hade så mycket hår. Så jag rakade mig för att dölja att jag hade fått hår.

• Anonym (ke?)

Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 12:35:58 följande:

Och jag tycker att stringen bara skär in i röven hela tiden. Hur gör ni för att stringen ska sitta "kvar" utanför röven då ni går, sätter er ner osv? Jag tycker direkt att den åker in i röven typ haha. Snacka om oskönt (Ja jag har provat större storlekar men samma sak där förutom om dom är tokstora för då tappar man dom ju ist typ )
    Hur tror du string ska användas eg.?

Stringen SKA in mellan skinkorna.
  • MBert

Jag kan inte låta bli att undra vad ni har för dålig passform på trosorna eftersom de åker in i rumpan. Mina sitter som de ska och åker inte in i rumpan, vilket string gör (blä).
    Om man rakar för att man skäms över sin kropp som 12-åring så ska man nog jobba med att bygga upp självkänslan.

• vampyria2
    Jag rakar mig men jag håller helt och hållet med AdoXa, jag blev väldigt dålig efter min dotters förlossning och rakade mig inte under armarna (och andra ställen såklart) på ungefär två veckor så håret växte ut ganska snabbt. Men jag måste säga att jag har aldrig svettats så LITE under armarna som jag gjorde då! så frågan är ju vilket som är fräschast egentligen? raka-svettas mycket mer eller inte raka-svettas betydligt mindre! Så du behöver inte uttala dig om saker du inte vet nått om...
    Fast det låter ganska konstigt efter som du inte borde svettas mer för att du är rakad sån skilnad blir det inte. Tror mer att du inte märkte det lika mycket när du hade hår efter som svettet fastnar i håret i stället och då kan man ju fundera på vad som är fräschast {#lang_emotions_dreamer}

Sen till TS, jag känner inpulsivt att du ska låta henne vara i fred, visa saker har man som förälder inte med att göra {#lang_emotions_dreamer}  Det är privat och det är något hon har valt som förälder kan man diskutera och råda barn sen i slut ändan så måste de få ta vissa val själva.
    Om du vill diskutera det så gör det då mer allmänt än att du tar upp att du tror att hon gör det. Försök koma in på en sån diskution och klar gör vad du tycker, sen kan du inte göra mer, du kan ju inte tvinga henne att låta bli.
  • Henrik33

Anonym (ke?) skrev 2009-06-18 14:02:11 följande:

Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 12:35:58 följande:
    Hur tror du string ska användas eg.?Stringen SKA in mellan skinkorna.
    Hon menar kanske att hela trosan åker IN i stjärthålet.
  • Anonym (ke?)
    Henrik33 skrev 2009-06-18 14:05:10 följande:
    Anonym (ke?) skrev 2009-06-18 14:02:11 följande: Hon menar kanske att hela trosan åker IN i stjärthålet.
    Om man lyckas med det så tror jag man bör överväga att kolla upp om det står riktigt rätt till där bak...
    För jag lyckas då banne mig inte få in nå trosor där å jag har haft string i 15 år nu..
  • Henrik33

Anonym (ke?) skrev 2009-06-18 14:07:30 följande:

Om man lyckas med det så tror jag man bör överväga att kolla upp om det står riktigt rätt till där bak...För jag lyckas då banne mig inte få in nå trosor där å jag har haft string i 15 år nu..
    Hon kanske är släkt med Gotsemannen.
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....