• Anonym (mamma)

min 12-åring rakar underlivet.....

Nu behöver jag verkligen råd.

Jag har en 12-årig dotter som jag misstänker rakar sig i underlivet.
    Hon fick könshår när hon var 10 år och hon har som 12-åring ganska mkt hår. Men häromdagen så såg jag en skymt av hennes underliv när hon var på toa...allt gick så snabbt men tyckte att de var rakat där...
    Det är ju inte så att man står och glor på sina barns kön när de börjar bli tonåringar....men när jag sedan såg att rakhyveln som min man använder låg i duschen efter att hon duschat så tror jag nog att hon gör det....

Men jag vet inte hur jag ska göra....tycker inte att det är bra att min 12-åring rakar sig där....men tänk om jag har fel....

Det är ju väldigt hemskt av mig som mamma att fråga en sådan sak om hon inte gör det...och om hon gör det är det ju privat...men snälla hjälp mig med råd.....

• Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....
  • Phlippan87
    MBert skrev 2009-06-18 14:04:10 följande:
    Jag kan inte låta bli att undra vad ni har för dålig passform på trosorna eftersom de åker in i rumpan. Mina sitter som de ska och åker inte in i rumpan, vilket string gör (blä). Om man rakar för att man skäms över sin kropp som 12-åring så ska man nog jobba med att bygga upp självkänslan.
    ge mig gärna ett par.. har fortfarande inte hittat ett enda par som inte åker in... eller så har jag dålig passform, inte trosorna...
  • Anonym

Det var ett jäkla tjat om trosor... helt OT

• Anonym (hmmm)

Alltså.. Nån av er påstår att man INTE får in stringen mellan skinkorna, och andra säger att det är det som är meningen med stringen... Att den ska ligga mellan skinkorna...

Vilket av det stämmer egentligen?

• Anonym (ke?)

Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 14:13:07 följande:

Alltså.. Nån av er påstår att man INTE får in stringen mellan skinkorna, och andra säger att det är det som är meningen med stringen... Att den ska ligga mellan skinkorna... Vilket av det stämmer egentligen?
    www.microkitten.com/images/c3ru/bikini-micro-string.jpg
  • Anonym

Fattar inte att så många säger att det är en myt att håret blir grövre av rakning. Jag började min rakarkarriär med att bara raka på ena sidan. Önskar ofta att jag aldrig börjat. Den sidan har MYCKET mörkare, tjockare, hårdare hår än andra sidan. Likadant i armhålan, den sidan jag rakade har mycket kraftigare hårväxt.

Hur många av er som uttalar er har själva provat enkelsidig rakning från början??

• Phlippan87

Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 14:13:07 följande:

Alltså.. Nån av er påstår att man INTE får in stringen mellan skinkorna, och andra säger att det är det som är meningen med stringen... Att den ska ligga mellan skinkorna... Vilket av det stämmer egentligen?
    vem har sagt att man inte får den mellan skinkorna??
  • Henrik33

varför rakar du ena sidan? På vad rakar du ena sidan? Varför raka under ena armen bara?

• vampyria2
    Anonym skrev 2009-06-18 14:15:26 följande:
    Fattar inte att så många säger att det är en myt att håret blir grövre av rakning. Jag började min rakarkarriär med att bara raka på ena sidan. Önskar ofta att jag aldrig börjat. Den sidan har MYCKET mörkare, tjockare, hårdare hår än andra sidan. Likadant i armhålan, den sidan jag rakade har mycket kraftigare hårväxt. Hur många av er som uttalar er har själva provat enkelsidig rakning från början??
    Du upplever det som det efter som håret växer mer jämt och är med trubbiga, hår som växer ut naturligt utan att ha blivit avrakade är mer spetsiga längst ut, därför upplever man som om det är så {#lang_emotions_dreamer}
  • Anonym
    vampyria2 skrev 2009-06-18 14:27:03 följande:
    Du upplever det som det efter som håret växer mer jämt och är med trubbiga, hår som växer ut naturligt utan att ha blivit avrakade är mer spetsiga längst ut, därför upplever man som om det är så
    Nej nej nej. Ni vet inte ni okunniga besservissrar.
  • Anonym
    vampyria2 skrev 2009-06-18 14:27:03 följande:
    Du upplever det som det efter som håret växer mer jämt och är med trubbiga, hår som växer ut naturligt utan att ha blivit avrakade är mer spetsiga längst ut, därför upplever man som om det är så
    Man kan ju jämföra med silkepil som i längden ger glesare och tunnare hårstrån. Sedan jag började använda det på benen har mina hår blivit färre och mycket tunnare, behöver nu endast använda silkepil en gång i månaden. Tror inte att det hade blivit så om jag rakat benen...
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....