• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • Jesspa80
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:58:56 följande:
    ja o är så korkade att dom går efter ett jävla manus fast ett modem är dött...jisses..tror det var en blondin utan iq som satt där...tippar på det!
    Om du bara visste hur många människor det finns som tror något är dött när det bara handlar om att de "städat" ur sladden ur väggen.

För en normalbegåvad person är det förstås irriterande att behöva svara ja. ja, ja på alla "idiotfrågor", men det finns så många som verkligen behöver få denna "hjälp" att de nog tjänar både en och två returer av modem i onödan på att fråga som de gör.
  • Tussilago09
    Dynamic skrev 2009-06-18 09:06:11 följande:
    Dryg? När jag berättar om ett riktigt case? Detta var inte ovanligt alls att det ringde in folk som hade noll koll kokosboll. Men de visste allt.
    Det är sättet du skriver det på. Du skrev det int som att du bara ville berätta hur det var utan du skrev för att förklara hur puckade vi som ringer support kan vara när något är så enkelt för er. Och ja, jag tror den attityden kan lysa igenom när du pratar med kunderna.
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 09:12:33 följande:
    Nej, verkligen inte. Jag fick en ursäkt och kompensation och nöjde mig med det.
    Att inte polisanmäla när någon hotar med fängelse är väll rätt dumt
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 09:11:23 följande:
    men gud lägg ner..jo han kunde tekniken mer än dom som satt i kundservice...
    Förklara gärna
  • dirpower
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 09:15:30 följande:
    Det är sättet du skriver det på. Du skrev det int som att du bara ville berätta hur det var utan du skrev för att förklara hur puckade vi som ringer support kan vara när något är så enkelt för er. Och ja, jag tror den attityden kan lysa igenom när du pratar med kunderna.
    Men nuförtiden finns ingen kunnig personal på andra sidan luren så du behöver inte känna dig dum.
  • Dynamic
    smarties skrev 2009-06-18 09:12:49 följande:
    Underbart! :Djag har tillägnat 2 timmar i telefon för att förklara för en man hur man startar en dator, hur man HÅLLER i musen, för han höll den som en fjärrkontroll och förstod alls inte varför den skulle ligga på bordet...Önskar att det fanns körkort på datorer innan man fick köpa dom.. ;)men sen finns det guldkorn också, som de som älskar att lära sig nya saker och som gärna ringer in och språkar lite allmänt :)
    Ja, jag kan bara säga att: been there done that, got the stupid calls

En annan grej: en person kom i panik in med sin "data" för den startade inte längre.

Jag frågade om hon laddat den?

Va? Var svaret?

Ja, alltså, har du haft i strömsladden på ett tag (batterilampan blinkade nämligen ganska frenetiskt, eller hysteriskt - typ - se MIG!!!)

Efter instruktion om att man måste ladda dom ibland så fick jag ett snäsigt: "min mobil klarar sig faktiskten hel DAAAAG utan laddning"

• c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 09:05:06 följande:
    Nu är du ju bara dryg! När man läser vad du skriver är det inte så svårt att förstå varför folk tycker kundservice ofta är otrevliga och ger dålig service...
    Det är knappast dålig service om man ägnar 35 minuter att förklara en sådan sak.
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 09:03:27 följande:
    på minne mig om den gången vi ringde com hem igen om vårt modem....bruden i telen ber oss dra ut alla sladdar till modemet.....jisses...vet inte vad hon tänkte på...
    Ja vad tänkte hon, hon försökte troligen hjälpa er med ert problem, och hur tänkte ni om ni ringer från den fasta telefonen när ni har problem med modemet?
  • Dynamic
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 09:15:30 följande:
    det tror du va?
    Alltså, ni vill   ju få det att låta som att det bara är experter som ringer in, så är inte fallet. Kom ner på jorden lite, och garva åt det roliga i att inte kunna skilja på en fyrkant och en cirkel.
  • Tussilago09
    c0ol skrev 2009-06-18 09:18:53 följande:
    Det är knappast dålig service om man ägnar 35 minuter att förklara en sådan sak.
    Nej, men det är dålig service när det hörs att support tycker man är korkad för att man inte förstår, DÅ är det dålig service!
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter