• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • mona83
    smarties skrev 2009-06-18 08:39:49 följande:
    Är det bara jag som aldrig haft något krångel med ComHem?Har fått trevligt bemötande och snabb service varenda gång.. :D
    Nepp har haft comhem i ca 1 år nu, 1 gång har internet krånglat. Men då var det utslaget för mååånga såg jag i tidningen.
    Så jag är nöjd

Men var däremot uppringd av en säljare från comhem som inte fattade vad "jag är nöjd med jag har" betyder. men det är fixat nu .

Då måste jag säga att Telenor är mkt större idioter än comhem, dom är tusan överallt och försöker sälja till en fast man sagt att man inte är intresserad ca 1000 gånger i samma affär.
  • arianne03
    c0ol skrev 2009-06-18 08:39:06 följande:
    Det jag tycker är mest underligt är att alla verkar behöva ringa så många ggr till com hem, om man tex kan säga att 8 av 10 ggr så har du blivit dåligt bemött så har du ju minst ringt 10 ggr, jag tror jag har pratat med min isp ungefär två ggr på 5 år eller nått sånt. De gånger jag ringt comhem för kunders räkning så har jag aldrig blivit otrevligt bemött, att dom verkar okunniga beror helt på att dom som tar emot samtalen har en checklista dom ska följa, och löser inte det problemet så ska frågan eskaleras, men det går som sagt lätt att snabba på det lite om man är ödmjuk och trevlig själv.
    Jag har faktiskt ringt kanske 20 ggr till comhem. Är det inte strul med bredbanded, så är det tv:n. Har fått felaktiga modem 2 ggr. Fast det kunde de faktiskt se, så de skickade bara ut nya. De som sitter på _teknisk support_ är många väldigt duktiga, fast en del läser def bara innantill (jag har Mac, så då blir de oftast helt ställda..).
    Men som sist, så hade jag beställt en digitalbox, men den ska kopplas in med en scart(!) sladd. Det är ju en analog koppling, så jag ringde och undrade varför de gjort så. Då säger hon att "nä, scart är ju en digital koppling". Que? Sen närdå? Till slut fick jag fram att "kvaliteten på boxen är så dålig att det inte spelar nån roll om man har en analog koppling"...och att man måste beställa deras "HD"-box om det skulle vara "helt" digitalt...OK...
    Låter detta som de vet vad de pratar om?
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 09:22:25 följande:
    Nej, men det är dålig service när det hörs att support tycker man är korkad för att man inte förstår, DÅ är det dålig service!
    Men allvarligt, så du skulle inte tycka en person som inte kan se skillnad på en fyrkant och en cirkel som liiite korkad? du kallar ju själv dom som sitter i supporten för idioter och korkade blondiner osv, vad ger dig rätt att säga sånt, när du inte får som du vill, men personen i andra ändan har inge rätt att tycka något?
  • c0ol
    dirpower skrev 2009-06-18 09:28:21 följande:
    Instämmer. Vill man polisanmäla så behöver man bevis för att det ens ska leda till något. Innan man ringer kundsupport kan man sätta på inspelning på sin egen telefon. Jag vet inte hur förälskade ni är i 1900talets hemtelefoner men de flesta mobiltelefoner kan spela in samtal. Säger man bara till att jag bandar det här så blir de säkert vänligare på en gång.
    Bevisen finns inspelade hos företaget, men om man går direkt till dom så behöver dom inte lämna ut något, därför måste en polisanmälan göras, och jag anser att alla hot ska polisanmälas, även fast det kanske inte leder till åtal så kommer det iallafall bli uppmärksammat. Ingen varken vuxna eller barn ska behöva ta emot hot.
  • c0ol
    arianne03 skrev 2009-06-18 09:48:48 följande:
    Jag har faktiskt ringt kanske 20 ggr till comhem. Är det inte strul med bredbanded, så är det tv:n. Har fått felaktiga modem 2 ggr. Fast det kunde de faktiskt se, så de skickade bara ut nya. De som sitter på _teknisk support_ är många väldigt duktiga, fast en del läser def bara innantill (jag har Mac, så då blir de oftast helt ställda..). Men som sist, så hade jag beställt en digitalbox, men den ska kopplas in med en scart(!) sladd. Det är ju en analog koppling, så jag ringde och undrade varför de gjort så. Då säger hon att "nä, scart är ju en digital koppling". Que? Sen närdå? Till slut fick jag fram att "kvaliteten på boxen är så dålig att det inte spelar nån roll om man har en analog koppling"...och att man måste beställa deras "HD"-box om det skulle vara "helt" digitalt...OK... Låter detta som de vet vad de pratar om?
    Ja även om kopplingen mellan din tv och boxen är analog så kan ju själva boxen ta emot en digital signal så i sak har dom ju rätt.
    Och ja dom ska ju läsa innantill så det är ju inget att klaga på egentiligen.
  • dirpower
    c0ol skrev 2009-06-18 10:27:04 följande:
    Bevisen finns inspelade hos företaget, men om man går direkt till dom så behöver dom inte lämna ut något, därför måste en polisanmälan göras, och jag anser att alla hot ska polisanmälas, även fast det kanske inte leder till åtal så kommer det iallafall bli uppmärksammat. Ingen varken vuxna eller barn ska behöva ta emot hot.
    Där ser man. Så polisanmälan kanske är att tänka på i alla fall. Företaget har väl ingen skyldighet att spara sina inspelningar mer än att de kanske får böta en hundring för att just den inspelningen var borttagen.
  • c0ol
    dirpower skrev 2009-06-18 10:32:14 följande:
    Där ser man. Så polisanmälan kanske är att tänka på i alla fall. Företaget har väl ingen skyldighet att spara sina inspelningar mer än att de kanske får böta en hundring för att just den inspelningen var borttagen.
    Nej de har de ju egentligen inte men det är alltid bra att sätta press på dom
  • arianne03
    c0ol skrev 2009-06-18 10:32:02 följande:
    Ja även om kopplingen mellan din tv och boxen är analog så kan ju själva boxen ta emot en digital signal så i sak har dom ju rätt. Och ja dom ska ju läsa innantill så det är ju inget att klaga på egentiligen.
    Men detta är bara 1 av 20-talet gånger jag ringt, för att det är problem. jag har själv jobbat i kundtjänst på Telia, och där läste vi INTE innantill. Jag såg till att kunna mina grejer.

Och, nej, scart är inte digitalt, så de har inte "rätt i sak".
  • Dynamic
    arianne03 skrev 2009-06-18 11:38:34 följande:
    Men detta är bara 1 av 20-talet gånger jag ringt, för att det är problem. jag har själv jobbat i kundtjänst på Telia, och där läste vi INTE innantill. Jag såg till att kunna mina grejer.Och, nej, scart är inte digitalt, så de har inte "rätt i sak".
    Det var inte det han sa, han sa att även om din koppling är analog, så kan boxen ta emot digitala signaler.
  • mm m

Jag har comhem och tycker inte att de varit hjälpsamma och tillmötesgående när det strular.

Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter