• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • WhiteAngels
    Cuthalion skrev 2009-06-17 14:07:38 följande:
    Och som någon annan påpekade, det är väl klart att han säger så för att blidka dig i slutändan. Förmodligen så får ingen i deras kundservice ge ut gratis modem eller gratis tjänster bara sådär utan det beslutet måste tas av någon högre upp. Självklart hade de då kunnat hänvisa dig vidare såvida de inte har order om att låta bli det.Skönt att det löser sig för dig nu i alla fall.
    men ingen hänvsining vidare utan vi letade upp numret till kundchefen som ringde sin chef..
    Vi har fått tjänster gratis tidigare o plåster på såren i kundeservice
  • Dynamic
    honeybun skrev 2009-06-17 14:08:04 följande:
    Jag vet.. Comhem är ju inte direkt kända för att ha bra service.. Ska jag vara ärlig så vet jag ingen av mina vänner som är nöjda med comhem.. (Viskar till ts) Kanske är så att vi har någon comhem-arbetare på tråden...
    Knappast. Jag jobbar själv på en IT avdelnig på ett börsnoterat företag och har hört de mest puckade människorna ringa in och hävda att de minsann "kan DATA!!!"
    Ja, de jobbar också med DATA, för vi är ett IT bolag, att det sen är Mårten von Lobotomi som jobbar som projektledare det tycks inte spela roll. Han kan, för han jobbar med data.
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 14:09:47 följande:
    Enligt dig ja, eller er. Hon har alltså bara hört er version.
    nej både hon o högsta chefen ska ha samtal med dom med en gång o det kan nog behövas.
  • WhiteAngels

Dessutom mail kan dom inte ens svara på förrän efter flera dagar om ens då....nä dom får en sista chans sen skaffar vi annat o lever hellre utan hemtele

• Cuthalion
    honeybun skrev 2009-06-17 14:08:04 följande:
    Jag vet.. Comhem är ju inte direkt kända för att ha bra service.. Ska jag vara ärlig så vet jag ingen av mina vänner som är nöjda med comhem.. (Viskar till ts) Kanske är så att vi har någon comhem-arbetare på tråden...
    Jag har ingen aning om du syftar på mig men eftersom jag inte svarar exakt det du eller TS vill höra så kan jag lika gärna svara ändå:

Nej, jag varken jobbar eller har jobbat på Comhem. Har dock tidigare jobbat inom kundservice och anser att man självklart ska försöka hjälpa kunden så långt det bara går oavsett vad det gäller men ibland är det faktiskt så att kunden missuppfattar villkoren eller är så inne på sin egen lösning på problemet att han eller hon inte hör det man försöker förklara. I de situationerna kan man förhoppningsvis skicka kunden vidare till någon som kanske kan förklara på ett lite annorlunda sätt men ibland finns inte ens den möjligheten.
  • Dynamic
    Cuthalion skrev 2009-06-17 14:17:18 följande:
    Jag har ingen aning om du syftar på mig men eftersom jag inte svarar exakt det du eller TS vill höra så kan jag lika gärna svara ändå:Nej, jag varken jobbar eller har jobbat på Comhem. Har dock tidigare jobbat inom kundservice och anser att man självklart ska försöka hjälpa kunden så långt det bara går oavsett vad det gäller men ibland är det faktiskt så att kunden missuppfattar villkoren eller är så inne på sin egen lösning på problemet att han eller hon inte hör det man försöker förklara. I de situationerna kan man förhoppningsvis skicka kunden vidare till någon som kanske kan förklara på ett lite annorlunda sätt men ibland finns inte ens den möjligheten.
    Det hörs att du jobbat med service {#lang_emotions_smile}
  • finntroll

tackar vet jag bbb, bojkotar comhem har alltid gjort kommer alltid att göra. Det är alltid krångel med dom, Otrevlig service, och dom är totalt inkompetenta

• c0ol

Ja det finns verkligen två sidor av det här myntet.
    Att "högsta hönset" säger som den har gjort är ju inget konstigt, det är ju standard förfarande, lika väl som de som sitter på support ska ställa sådana frågor, eftersom de flesta som ringer in inte har någon koll, eller tror att dom har koll.
    Som tex säger att man jobbar inom "data" precis som dynamic säger så är det väldigt många som anser att kan man jobba med word så har man stenkoll på routing.
    Sen att en strömadapter blir bränd låter mest som något självförvållat.

• WhiteAngels

Min man är datachef och dataansvarig så han kan lite mer än word.
    Vi har haft modemet länge så det är kanske inte så konstigt att det inte orkade me ri heller

• Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 15:31:04 följande:
    Min man är datachef och dataansvarig så han kan lite mer än word.Vi har haft modemet länge så det är kanske inte så konstigt att det inte orkade me ri heller
    Ah, datachef. Det förklarar saken, debrukar inte kunna något.

Du är riktigt säker på att han är datachef?

Är han chef över ettorna, eller nollorna?
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter