• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • c0ol
    arianne03 skrev 2009-06-18 11:38:34 följande:
    Men detta är bara 1 av 20-talet gånger jag ringt, för att det är problem. jag har själv jobbat i kundtjänst på Telia, och där läste vi INTE innantill. Jag såg till att kunna mina grejer. Och, nej, scart är inte digitalt, så de har inte "rätt i sak".
    Eh jag skrev ju att det var analogt mellan tv och box, men det är fortfarande en digitalbox om den tar emot digitala signaler.
  • Tussilago09
    c0ol skrev 2009-06-18 10:24:09 följande:
    Men allvarligt, så du skulle inte tycka en person som inte kan se skillnad på en fyrkant och en cirkel som liiite korkad? du kallar ju själv dom som sitter i supporten för idioter och korkade blondiner osv, vad ger dig rätt att säga sånt, när du inte får som du vill, men personen i andra ändan har inge rätt att tycka något?
    För det första: Jag har inte kallat någon för idiot eller korkad blondin. Däremot anser jag att när jag har ringt så har de hos com hems support varit otrevliga okunniga. Det är ett faktum. Men bara för de har jag inte kallat någon för idiot eller dum blondin. Så du är helt fel ute!

För det andra: satt jag i en support (precis som när jag jobbade i butik) skulle jag aldrig låta den jag talar med få reda på att jag tycker han eller hon är korkad. Då är man inte serviceminded och bör byta arbetsplats. Många ggr låter supporten dryg just för att man hör att de, precis som du tycker om de kunder som ringer till dig, tycker att man är korkad. Visste jag vad felet var och förstod skulle jag ju inte ringa, eller hur?
  • Dynamic
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 14:08:45 följande:
    För det första: Jag har inte kallat någon för idiot eller korkad blondin. Däremot anser jag att när jag har ringt så har de hos com hems support varit otrevliga okunniga. Det är ett faktum. Men bara för de har jag inte kallat någon för idiot eller dum blondin. Så du är helt fel ute!För det andra: satt jag i en support (precis som när jag jobbade i butik) skulle jag aldrig låta den jag talar med få reda på att jag tycker han eller hon är korkad. Då är man inte serviceminded och bör byta arbetsplats. Många ggr låter supporten dryg just för att man hör att de, precis som du tycker om de kunder som ringer till dig, tycker att man är korkad. Visste jag vad felet var och förstod skulle jag ju inte ringa, eller hur?
    och var i texten får den jag pratar med reda på att han var en idiot?
    Sen tyckte jag inte att han var en idiot, men därmeot var det ganska kul.
  • Tussilago09
    Dynamic skrev 2009-06-18 14:25:08 följande:
    och var i texten får den jag pratar med reda på att han var en idiot? Sen tyckte jag inte att han var en idiot, men därmeot var det ganska kul.
    Nu har det ju inte med ts att göra längre utan rent allmänt men många gånger lyser det igenom när SUPPORTEN (inte Dynamic) tycker att den han eller hon pratar med är korkad... Och JAG tror att det är en av anledningarna som gör att support många ggr uppfattas som otrevliga.
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 14:08:45 följande:
    För det första: Jag har inte kallat någon för idiot eller korkad blondin. Däremot anser jag att när jag har ringt så har de hos com hems support varit otrevliga okunniga. Det är ett faktum. Men bara för de har jag inte kallat någon för idiot eller dum blondin. Så du är helt fel ute! För det andra: satt jag i en support (precis som när jag jobbade i butik) skulle jag aldrig låta den jag talar med få reda på att jag tycker han eller hon är korkad. Då är man inte serviceminded och bör byta arbetsplats. Många ggr låter supporten dryg just för att man hör att de, precis som du tycker om de kunder som ringer till dig, tycker att man är korkad. Visste jag vad felet var och förstod skulle jag ju inte ringa, eller hur?
    Läs igenom dina inlägg igen så hittar du dom där du kallar dom det, börja med ts tex och sen är det bara att fortsätta.
  • Tussilago09
    c0ol skrev 2009-06-18 14:59:51 följande:
    Läs igenom dina inlägg igen så hittar du dom där du kallar dom det, börja med ts tex och sen är det bara att fortsätta.
    Hade jag haft för vana att kalla folk korkade så hade jag använt det om dig just nu...

Inte i ett endaste inlägg har jag kallat någon för korkad eller bimbo. Ts har kanske gjort det och andra men INTE jag. Så ta och läs igenom mina inlägg du så ska du få se!
  • Dynamic
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 15:11:48 följande:
    Hade jag haft för vana att kalla folk korkade så hade jag använt det om dig just nu...Inte i ett endaste inlägg har jag kallat någon för korkad eller bimbo. Ts har kanske gjort det och andra men INTE jag. Så ta och läs igenom mina inlägg du så ska du få se!
    jag tror han menar korkad bimboinlägget, jag blandade ihop dig och TS med som skrev det faktiskt
  • arianne03
    Dynamic skrev 2009-06-18 11:45:15 följande:
    Det var inte det han sa, han sa att även om din koppling är analog, så kan boxen ta emot digitala signaler.
    Haha, jag tror nog jag vet vad HON sa. Hon sa, ordagrant "nä, scart är ju en digital koppling!". Det var det första hon sa. När jag påpekade att det INTE var det, så blev hon nervös, gick ifrån och kom sedan fram till det senare uttalandet. Lustigt att så många VET vad de sa, när de inte ens kan läsa det första jag skriver ordentligt (titta på första citatet).
  • Dynamic
    arianne03 skrev 2009-06-18 17:32:41 följande:
    Haha, jag tror nog jag vet vad HON sa. Hon sa, ordagrant "nä, scart är ju en digital koppling!". Det var det första hon sa. När jag påpekade att det INTE var det, så blev hon nervös, gick ifrån och kom sedan fram till det senare uttalandet. Lustigt att så många VET vad de sa, när de inte ens kan läsa det första jag skriver ordentligt (titta på första citatet).
    om du läser vad JAG skrev så skrev jag ett förtysligande tioll vad HAN skrev inte till vad DU skrev, om du nu vill peta.
  • Dynamic
    arianne03 skrev 2009-06-18 17:32:41 följande:
    fast lite roligt att hon sa att det ändå inte blir bra lixom :D haha, vilen säljare
  • mona83

mm m skrev 2009-06-18 11:52:52 följande:

Jag har comhem och tycker inte att de varit hjälpsamma och tillmötesgående när det strular.
    Min mamma vart upringd av nån från comhem som undrade hur hon tyckte att det funkade.
    Mamma sa som det var att ibland funkar inte internet (läs väldigt sällan). Men det brukar bara vara en stund sen brukar det funka igen.
    Comhem sa att vara gång det händer ska du ringa för så ska det inte vara.

Jätte trevlig kille sa mamma, så alla där är ju inte otrevliga direkt.
  • mona83
    mona83 skrev 2009-06-18 21:33:20 följande:
    mm m skrev 2009-06-18 11:52:52 följande:
    Min mamma vart upringd av nån från comhem som undrade hur hon tyckte att det funkade. Mamma sa som det var att ibland funkar inte internet (läs väldigt sällan). Men det brukar bara vara en stund sen brukar det funka igen. Comhem sa att vara gång det händer ska du ringa för så ska det inte vara.
    Jätte trevlig kille sa mamma, så alla där är ju inte otrevliga direkt.
    usch vad illa man stavar ibland. Sistaq raden där jag skrev att comhem sa att man skulle ringa när nätet inte funkar ska stå vara = varje
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter