• WhiteAngels

    Com hem kundeservice är idioter

    I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

  • Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • dirpower
    smarties skrev 2009-06-18 08:47:42 följande:
    *tummen upp* Det första jag brukar lyssna på är ordet.."data"...:P Eller min favorit.."hårddisken" när de menar burken :D
    Det har jag fått veta att hårddisken är ett finare ord för dator. En datorlärarinna jag hade år 1998 använde cd-enheten som kaffemuggshållar. Monitor kan vara den smartaste delen i hela systemet och då var burken på golvet själva processorn. Det är kul när folk verkligen vet att de har rätt dessutom.
  • Tussilago09
    Dynamic skrev 2009-06-18 08:52:57 följande:
    Du har aldrig funderat över att det oftast är gnället som hörs?
    Självklart. Men det är konstigt att alla har så mkt att gnälla över... Ingen rök utan eld brukar man ju säga...
  • WhiteAngels

    Vi fick själva reda på att många av dom som sitter i kundservice är inhyrda och inte alls utbildade med data alls,eller så är där vissa som kan sina saker.
    hur fan man man bara anställa nån som inte kan nåt...skrämmande..com hem får en sista chans sen ryker dom!

  • Dynamic
    dirpower skrev 2009-06-18 08:55:13 följande:
    Det har jag fått veta att hårddisken är ett finare ord för dator. En datorlärarinna jag hade år 1998 använde cd-enheten som kaffemuggshållar. Monitor kan vara den smartaste delen i hela systemet och då var burken på golvet själva processorn. Det är kul när folk verkligen vet att de har rätt dessutom.
    Jag har ägnat ca 35 minuter av mitt iv med att försöka förklara hur man sätter i en diskett, pratade om hörn och allt, det visar sig tillslut att användaren håller i en CD.
    Trodde jag skulle dö! Han var dessutom HELT hundra på att det var en diskett.
  • dirpower
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:56:10 följande:
    Vi fick själva reda på att många av dom som sitter i kundservice är inhyrda och inte alls utbildade med data alls,eller så är där vissa som kan sina saker. hur fan man man bara anställa nån som inte kan nåt...skrämmande..com hem får en sista chans sen ryker dom!
    De har ju ändå sin checklista att gå efter så även begåvade inom området tvingas ner till samma nivå som pappret i handen kan erbjuda.
  • WhiteAngels
    dirpower skrev 2009-06-18 08:57:48 följande:
    De har ju ändå sin checklista att gå efter så även begåvade inom området tvingas ner till samma nivå som pappret i handen kan erbjuda.
    ja o är så korkade att dom går efter ett jävla manus fast ett modem är dött...jisses..tror det var en blondin utan iq som satt där...tippar på det!
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:58:56 följande:
    ja o är så korkade att dom går efter ett jävla manus fast ett modem är dött...jisses..tror det var en blondin utan iq som satt där...tippar på det!
    DE MÅSTE HUR SVÅRT ÄR DET ATT FATTA?????
    {#lang_emotions_ghost}
  • rosyposy
    Dynamic skrev 2009-06-18 08:57:17 följande:
    Jag har ägnat ca 35 minuter av mitt iv med att försöka förklara hur man sätter i en diskett, pratade om hörn och allt, det visar sig tillslut att användaren håller i en CD.Trodde jag skulle dö! Han var dessutom HELT hundra på att det var en diskett.
    Hehehe, har hör många underbara historier från en polare som satt i supporten för en stor nätverksleverantör. Bland annat så bad hon alltid personen i luren att dra ut sladden till datorn ur väggen när hon sagt åt dem att stänga av datorn. Varför? Jo för att 90% av de som ringde in trodde att det räckte med att stänga av skärmen för att släcka ner hela datorn.
  • WhiteAngels
    rosyposy skrev 2009-06-18 09:01:25 följande:
    Hehehe, har hör många underbara historier från en polare som satt i supporten för en stor nätverksleverantör. Bland annat så bad hon alltid personen i luren att dra ut sladden till datorn ur väggen när hon sagt åt dem att stänga av datorn. Varför? Jo för att 90% av de som ringde in trodde att det räckte med att stänga av skärmen för att släcka ner hela datorn.
    på minne mig om den gången vi ringde com hem igen om vårt modem....bruden i telen ber oss dra ut alla sladdar till modemet.....jisses...vet inte vad hon tänkte på...
  • Tussilago09
    Dynamic skrev 2009-06-18 08:57:17 följande:
    Jag har ägnat ca 35 minuter av mitt iv med att försöka förklara hur man sätter i en diskett, pratade om hörn och allt, det visar sig tillslut att användaren håller i en CD.Trodde jag skulle dö! Han var dessutom HELT hundra på att det var en diskett.
    Nu är du ju bara dryg! När man läser vad du skriver är det inte så svårt att förstå varför folk tycker kundservice ofta är otrevliga och ger dålig service...
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter