• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • Tussilago09
    c0ol skrev 2009-06-18 08:39:06 följande:
    Det jag tycker är mest underligt är att alla verkar behöva ringa så många ggr till com hem, om man tex kan säga att 8 av 10 ggr så har du blivit dåligt bemött så har du ju minst ringt 10 ggr, jag tror jag har pratat med min isp ungefär två ggr på 5 år eller nått sånt.De gånger jag ringt comhem för kunders räkning så har jag aldrig blivit otrevligt bemött, att dom verkar okunniga beror helt på att dom som tar emot samtalen har en checklista dom ska följa, och löser inte det problemet så ska frågan eskaleras, men det går som sagt lätt att snabba på det lite om man är ödmjuk och trevlig själv.
    Jag tror inte de följer checklistan när de 1) säljer något som inte finns 2) hotar med fängelse (ja, helt sjukt men sant).

Anledningen stt man pratar med dem så många ggr är helt enkelt för att de strular så mkt. Min väns brf har bytt från com hem till Telia och det hoppas jag vi kommer göra oxå.
  • Dynamic
    smarties skrev 2009-06-18 08:42:40 följande:
    Sjävklart, jag har själv suttit som support, och fått min beskärda del av puckon som ringer..så man vet ju själv hur man INTE ska bete sig när man ringer.. ;)
    välkommen i klubben
  • Dynamic
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 08:43:20 följande:
    Jag tror inte de följer checklistan när de 1) säljer något som inte finns 2) hotar med fängelse (ja, helt sjukt men sant).Anledningen stt man pratar med dem så många ggr är helt enkelt för att de strular så mkt. Min väns brf har bytt från com hem till Telia och det hoppas jag vi kommer göra oxå.
    Det säger mer om er än ComHem om ni nu levt kvar med denna horribla service och deras otroligt dåliga tjänster så länge utan att byta.....
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 08:43:20 följande:
    Jag tror inte de följer checklistan när de 1) säljer något som inte finns 2) hotar med fängelse (ja, helt sjukt men sant). Anledningen stt man pratar med dem så många ggr är helt enkelt för att de strular så mkt. Min väns brf har bytt från com hem till Telia och det hoppas jag vi kommer göra oxå.
    att som säger något som inte finns kan ju hända om dom inte har helt koll på den utrustning du har hemma, det änder faktiskt även mig att man tror att en kund har något som sen faktiskt inte fanns där, så även solen har fläckar.

Ja om dom hotade med fängelse så är det ju bara att anmäla dom, samtalet finns ju inspelat så det är ju inga som helst problem att driva det vidare.
  • smarties
    Dynamic skrev 2009-06-18 08:46:00 följande:
    välkommen i klubben
    *tummen upp*

Det första jag brukar lyssna på är ordet.."data"...:P

Eller min favorit.."hårddisken" när de menar burken :D
  • Tussilago09
    Dynamic skrev 2009-06-18 08:47:02 följande:
    Det säger mer om er än ComHem om ni nu levt kvar med denna horribla service och deras otroligt dåliga tjänster så länge utan att byta.....
    Säger mer om oss vet jag inte men kan hålla med om att det är av slöhet vi inte bytt!

Känner ingen som INTE haft problem med com hem på olika sätt. Antar att ni jobbar inom support och därför inte vill inse att de faktiskt kan ha brister för ni är ju säkert felfria själva. MEN så många kan inte ha fel om com hem.
  • Dynamic
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 08:50:52 följande:
    Säger mer om oss vet jag inte men kan hålla med om att det är av slöhet vi inte bytt!Känner ingen som INTE haft problem med com hem på olika sätt. Antar att ni jobbar inom support och därför inte vill inse att de faktiskt kan ha brister för ni är ju säkert felfria själva. MEN så många kan inte ha fel om com hem.
    Du har aldrig funderat över att det oftast är gnället som hörs?
  • Dynamic
    smarties skrev 2009-06-18 08:47:42 följande:
    *tummen upp*Det första jag brukar lyssna på är ordet.."data"...:PEller min favorit.."hårddisken" när de menar burken :D
    "min data är trasig"
  • Tussilago09
    c0ol skrev 2009-06-18 08:47:40 följande:
    att som säger något som inte finns kan ju hända om dom inte har helt koll på den utrustning du har hemma, det änder faktiskt även mig att man tror att en kund har något som sen faktiskt inte fanns där, så även solen har fläckar.Ja om dom hotade med fängelse så är det ju bara att anmäla dom, samtalet finns ju inspelat så det är ju inga som helst problem att driva det vidare.
    Så var inte fallet!

Jag tog det vidare, skrev brev och pratade med övre distanser flera ggr men då hittade de inte inspelningen. Lägligt, eller hur?

Som sagt, har jobbat inom servicebranchen i många år (butik) och vet hur det är att få massa skit för något man inte kan rå för, därför har jag alltid en trevlig ton när jag ringer kundservice etc. Sen är com hem tyvärr ofta inkompetenta och då har man rätt att reagera som kund!
  • WhiteAngels
    c0ol skrev 2009-06-18 08:40:57 följande:
    Så cheferna skulle komma ut och fixa problemet, eller vad menar du?En chef har ju ofta ännu mindre koll på den tekniska biten.Jag pratar om second line support.
    den här han kunde och har gett oss mycket "plåster på såren".
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter