• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • Tussilago09
    c0ol skrev 2009-06-18 08:39:06 följande:
    Det jag tycker är mest underligt är att alla verkar behöva ringa så många ggr till com hem, om man tex kan säga att 8 av 10 ggr så har du blivit dåligt bemött så har du ju minst ringt 10 ggr, jag tror jag har pratat med min isp ungefär två ggr på 5 år eller nått sånt.De gånger jag ringt comhem för kunders räkning så har jag aldrig blivit otrevligt bemött, att dom verkar okunniga beror helt på att dom som tar emot samtalen har en checklista dom ska följa, och löser inte det problemet så ska frågan eskaleras, men det går som sagt lätt att snabba på det lite om man är ödmjuk och trevlig själv.
    Jag tror inte de följer checklistan när de 1) säljer något som inte finns 2) hotar med fängelse (ja, helt sjukt men sant).

Anledningen stt man pratar med dem så många ggr är helt enkelt för att de strular så mkt. Min väns brf har bytt från com hem till Telia och det hoppas jag vi kommer göra oxå.
  • Dynamic
    smarties skrev 2009-06-18 08:42:40 följande: