• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • Cuthalion
    honeybun skrev 2009-06-17 13:57:30 följande:
    Håller med ts till fullo.. De allra flesta jag pratat med på comhem är otrevliga å man får aldrig den hjälpen man vill ha.. Vi hade problem med vår tv i 4 månader (den kunde bara lägga av flera timmar om dagen, oftast på kvällen med) Jag ringde minst en gång i veckan å fick ingen hjälp, de tyckte jag skulle uppgradera boxern å såna löjliga saker.. Men tillslut visade det sig att felet låg hos dom.. 1 månads avgift drog de bort.. Men det var för att jag sa att jag inte tänker betala den.. Nä comhem är skit.. Fan för att bo i ett comhem hus.. Men som tur är så håller vi på å byter i föreningen just nu.. Så snart slipper vi..
    Löjliga saker? Ibland är det så enkelt som att man behöver starta om boxern och har man inte provat det innan man ringer till kundtjänst så är det klart att de ber en prova det för att utesluta just det felet.
  • WhiteAngels
    Cuthalion skrev 2009-06-17 13:59:48 följande:
    Men du säger ju att de kunda skicka hem folk till er men att ni skulle få betala för det?Finns det något i avtalet ni har med dem som säger att ni har rätt till gratis service och gratis modem resten av ert liv? Finns det det förstår jag om ni inte ville betala, i annat fall så finns det en stor möjlighet att kundtjänst gjorde det de kunde göra.
    Men gud jag lämnar tråden för ni läser inte vad som skrivits
    HÖGTSA HÖNSET sa att dom gjort fel!det ska tas allvarliga samtal med dom
  • honeybun
    Cuthalion skrev 2009-06-17 14:00:57 följande:
    Löjliga saker? Ibland är det så enkelt som att man behöver starta om boxern och har man inte provat det innan man ringer till kundtjänst så är det klart att de ber en prova det för att utesluta just det felet.
    Fast jag sa ju till dom att vi redan testat detta.. Å varför ska de be mig göra det när jag ringer för femtielfte gången med samma problem.. Nåt annat som är sjukt dåligt med dom är att man ska knappa in sitt kundnummer medan man står i kö, men sen när man väl kommer fram måste de ändå be om kundnummret igen.. För de kan inte se vem som ringt..
    Men det är såhär enkelt! De som sitter i en kundtjänst kan inte sånt här egentligen.. De sitter å läser innantill men vägrar att erkänna detta, kommer det då en fråga som inte finns i deras manual så kan de inte svara så då hittar de på nåt.. Känner folk som jobbar/har jobbat på olika kundtjänster och så är det..
  • WhiteAngels
    honeybun skrev 2009-06-17 14:05:18 följande:
    Fast jag sa ju till dom att vi redan testat detta.. Å varför ska de be mig göra det när jag ringer för femtielfte gången med samma problem.. Nåt annat som är sjukt dåligt med dom är att man ska knappa in sitt kundnummer medan man står i kö, men sen när man väl kommer fram måste de ändå be om kundnummret igen.. För de kan inte se vem som ringt..Men det är såhär enkelt! De som sitter i en kundtjänst kan inte sånt här egentligen.. De sitter å läser innantill men vägrar att erkänna detta, kommer det då en fråga som inte finns i deras manual så kan de inte svara så då hittar de på nåt.. Känner folk som jobbar/har jobbat på olika kundtjänster och så är det..
    hahah det där känner jag igen.Min man ställde en knivig fråga en gång och det kunde inte människan i luren svara på alls..utan bara öhhhhh
  • Cuthalion
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 14:01:23 följande:
    Men gud jag lämnar tråden för ni läser inte vad som skrivitsHÖGTSA HÖNSET sa att dom gjort fel!det ska tas allvarliga samtal med dom
    Och som någon annan påpekade, det är väl klart att han säger så för att blidka dig i slutändan.

Förmodligen så får ingen i deras kundservice ge ut gratis modem eller gratis tjänster bara sådär utan det beslutet måste tas av någon högre upp. Självklart hade de då kunnat hänvisa dig vidare såvida de inte har order om att låta bli det.

Skönt att det löser sig för dig nu i alla fall.
  • honeybun
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 14:04:35 följande:
    www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2842547... www.idg.se/2.1085/1.234202/nu-ska-com-hem-ta-... Finns hur mycket som helst på nätet Jag och min man är inte ensamma om det här Min väninna sa upp sitt abonemang för dålig service o jämt problem med modem/telefoni
    Jag vet.. Comhem är ju inte direkt kända för att ha bra service.. Ska jag vara ärlig så vet jag ingen av mina vänner som är nöjda med comhem.. (Viskar till ts) Kanske är så att vi har någon comhem-arbetare på tråden...
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 14:01:23 följande:
    Men gud jag lämnar tråden för ni läser inte vad som skrivitsHÖGTSA HÖNSET sa att dom gjort fel!det ska tas allvarliga samtal med dom
    Enligt dig ja, eller er. Hon har alltså bara hört er version.
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 13:54:03 följande:
    Min man jobbar sj inom data så han vet precis vad som ska göras och inte.vi är inte dumma på datorer
    Om han jobbar inom "data" så är ni troligen experter.
  • Cuthalion
    honeybun skrev 2009-06-17 14:05:18 följande:
    Fast jag sa ju till dom att vi redan testat detta.. Å varför ska de be mig göra det när jag ringer för femtielfte gången med samma problem.. Nåt annat som är sjukt dåligt med dom är att man ska knappa in sitt kundnummer medan man står i kö, men sen när man väl kommer fram måste de ändå be om kundnummret igen.. För de kan inte se vem som ringt..Men det är såhär enkelt! De som sitter i en kundtjänst kan inte sånt här egentligen.. De sitter å läser innantill men vägrar att erkänna detta, kommer det då en fråga som inte finns i deras manual så kan de inte svara så då hittar de på nåt.. Känner folk som jobbar/har jobbat på olika kundtjänster och så är det..
    En del kan mycket om det de ger svar på, en del kan ingenting. Tyvärr.

Jag säger inte att Comhem har gjort rätt i det här fallet, det kan ingen här veta, däremot så finns det olika skäl till varför man kan ha fått en viss fråga och varför man inte får exakt den hjälp man förväntar sig. Skulle företagen alltid lita på sina kunder från första ord så skulle visserligen de ärliga få mycket bättre service men å andra sidan skulle företaget förlora en massa på de som försöker mygla och ljuga sig till saker.
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter