• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 12:52:21 följande:
    Fast att två är lika uppkäftiga finner jag tyvärr oannolikt, en int omöjligt, ock reagerar jag på att ni inte verkat så samarbetsvilliga. Det finns olika sätt att försöka framföra saker på.Sen vet jag att det finns idioter, men två i rad?
    vadå samarbetsvilliga?om det är dött vad ska vi göra lixom..vi måste ha internet o tele var dag!!
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 12:59:01 följande:
    vadå samarbetsvilliga?om det är dött vad ska vi göra lixom..vi måste ha internet o tele var dag!!
    Och om ni gått igenom alla frågor och deras tappra försök att uppgradera den så hade ni alla tillslut snabbare kommit fram till rätt sak.
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 12:57:34 följande:
    det är det den har gjort..brännt inuuti
    Och varför i hela hela hela friden skulle de då skicka ett nytt modem?{#lang_emotions_undecided}
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 13:04:35 följande:
    Och om ni gått igenom alla frågor och deras tappra försök att uppgradera den så hade ni alla tillslut snabbare kommit fram till rätt sak.
    men gud...Vi visste ju felet redan när vi ringde..den ena sa han uppgradera det och att vi skulle starta om det men hur enkelt är det när det är dött....
    nästa ville skicka hem killar för att kolla på det och VI skulle betala 500 kr..no way..
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 13:08:21 följande:
    Och varför i hela hela hela friden skulle de då skicka ett nytt modem?
    hur surfar man annars???dahh vi måste ha hemtele o internet var dag...nu är vi redan 1,5 dygn utan plus massa strul innan det
    Men iaf får vi ett helt nytt ..plus lite annat..gratis!
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 13:31:57 följande:
    hur surfar man annars???dahh vi måste ha hemtele o internet var dag...nu är vi redan 1,5 dygn utan plus massa strul innan detMen iaf får vi ett helt nytt ..plus lite annat..gratis!
    om nu strömsladden var paj, så ser jag ingen poäng i ett nytt modem, mi gveterligen surfar man via modemet, inte via strömsladden typ.

Nästa fråga: om det nu är så viktigt, köp en ny strömadapter själva då. eller är strömsladden integrerad?
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 13:48:12 följande:
    om nu strömsladden var paj, så ser jag ingen poäng i ett nytt modem, mi gveterligen surfar man via modemet, inte via strömsladden typ. Nästa fråga: om det nu är så viktigt, köp en ny strömadapter själva då. eller är strömsladden integrerad?
    Det har vi testat och det funkade inte
    men skitsamma vi får det fixat i kväll.
  • honeybun

Håller med ts till fullo.. De allra flesta jag pratat med på comhem är otrevliga å man får aldrig den hjälpen man vill ha.. Vi hade problem med vår tv i 4 månader (den kunde bara lägga av flera timmar om dagen, oftast på kvällen med) Jag ringde minst en gång i veckan å fick ingen hjälp, de tyckte jag skulle uppgradera boxern å såna löjliga saker.. Men tillslut visade det sig att felet låg hos dom.. 1 månads avgift drog de bort.. Men det var för att jag sa att jag inte tänker betala den.. Nä comhem är skit.. Fan för att bo i ett comhem hus.. Men som tur är så håller vi på å byter i föreningen just nu.. Så snart slipper vi..

• Cuthalion

Men du säger ju att de kunda skicka hem folk till er men att ni skulle få betala för det?

Finns det något i avtalet ni har med dem som säger att ni har rätt till gratis service och gratis modem resten av ert liv? Finns det det förstår jag om ni inte ville betala, i annat fall så finns det en stor möjlighet att kundtjänst gjorde det de kunde göra.

Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter