• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:11:33 följande:
    så tjänar vi våra extrapengar genom att han lagar och servar datorer på fritiden.
    En datachef som behöver extrapengar?{#lang_emotions_dreamer} 

Jo jag skruvar ofta i datorer med, och mobiltelefoner, fast inte för pengarna, för att det är kul och för att jag är grymt duktig.

Dessutom har jag social kompetens och är ödmjuk inför att andra har rutiner de måste följa, och som extra tilltugg vet jag att många som anser sig kunan allt som ringer in, oftat inte kan allt.

Du ger mig dagens garv, idag igen. IT hälsar och tackar för underhållningen!
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-18 08:26:29 följande:
    En datachef som behöver extrapengar? Jo jag skruvar ofta i datorer med, och mobiltelefoner, fast inte för pengarna, för att det är kul och för att jag är grymt duktig. Dessutom har jag social kompetens och är ödmjuk inför att andra har rutiner de måste följa, och som extra tilltugg vet jag att många som anser sig kunan allt som ringer in, oftat inte kan allt.Du ger mig dagens garv, idag igen. IT hälsar och tackar för underhållningen!
    Ja han gör det för han tycker ocå att det är KUL.....!dööööh...garvar nog mer åt tröga människor som tror dom är tuffa och kan håna andra..men sitt du kvar i sandlådan för jag tänker inte göra det...
  • Tussilago09

Kanske inte alla men 8 av 10 ggr jag ringer com hem blir jag dåligt bemött. Antingen är de bara otrevliga eller totalt okunniga!

• c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:28:21 följande:
    Ja han gör det för han tycker ocå att det är KUL.....!dööööh...garvar nog mer åt tröga människor som tror dom är tuffa och kan håna andra..men sitt du kvar i sandlådan för jag tänker inte göra det...
    Kul men ska ändå ha betalt? Och om han nu var någon typ av chef, för någon typ av data. Så borde han ju veta att man har rutiner och att dessa ska följas.
    Det är inte några som helst problem att få prata med second line hos comhem, om man bara är lite ödmjuk och förklarar sakligt vad det gäller.
  • WhiteAngels
    c0ol skrev 2009-06-18 08:33:55 följande:
    Kul men ska ändå ha betalt? Och om han nu var någon typ av chef, för någon typ av data. Så borde han ju veta att man har rutiner och att dessa ska följas.Det är inte några som helst problem att få prata med second line hos comhem, om man bara är lite ödmjuk och förklarar sakligt vad det gäller.
    Vi har pratat med olika chefer så så är det..vi är INTE bakom flötet...*suck*trötta mig människa*
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 08:31:24 följande:
    Kanske inte alla men 8 av 10 ggr jag ringer com hem blir jag dåligt bemött. Antingen är de bara otrevliga eller totalt okunniga!
    Det jag tycker är mest underligt är att alla verkar behöva ringa så många ggr till com hem, om man tex kan säga att 8 av 10 ggr så har du blivit dåligt bemött så har du ju minst ringt 10 ggr, jag tror jag har pratat med min isp ungefär två ggr på 5 år eller nått sånt.
    De gånger jag ringt comhem för kunders räkning så har jag aldrig blivit otrevligt bemött, att dom verkar okunniga beror helt på att dom som tar emot samtalen har en checklista dom ska följa, och löser inte det problemet så ska frågan eskaleras, men det går som sagt lätt att snabba på det lite om man är ödmjuk och trevlig själv.
  • smarties

Är det bara jag som aldrig haft något krångel med ComHem?
    Har fått trevligt bemötande och snabb service varenda gång.. :D

• c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:34:51 följande:
    Vi har pratat med olika chefer så så är det..vi är INTE bakom flötet...*suck*trötta mig människa*
    Så cheferna skulle komma ut och fixa problemet, eller vad menar du?
    En chef har ju ofta ännu mindre koll på den tekniska biten.
    Jag pratar om second line support.
  • c0ol
    smarties skrev 2009-06-18 08:39:49 följande:
    Är det bara jag som aldrig haft något krångel med ComHem? Har fått trevligt bemötande och snabb service varenda gång.. :D
    Nejdå nu har jag bara haft kontakt med dom via kunder men aldrig några problem, men mycket beror helt klart på hur man är som kund när man ringer in.
  • smarties
    c0ol skrev 2009-06-18 08:42:04 följande:
    Nejdå nu har jag bara haft kontakt med dom via kunder men aldrig några problem, men mycket beror helt klart på hur man är som kund när man ringer in.
    Sjävklart, jag har själv suttit som support, och fått min beskärda del av puckon som ringer..så man vet ju själv hur man INTE ska bete sig när man ringer.. ;)
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter