• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 09:00:41 följande:
    eh va ...bättra svenskan lite bättre ...
    Dito, fast min mening var språkligt korrkt, det var inte din.
  • Dynamic
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 09:05:06 följande:
    Nu är du ju bara dryg! När man läser vad du skriver är det inte så svårt att förstå varför folk tycker kundservice ofta är otrevliga och ger dålig service...
    Dryg? När jag berättar om ett riktigt case? Detta var inte ovanligt alls att det ringde in folk som hade noll koll kokosboll. Men de visste allt.
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 08:53:43 följande:
    Så var inte fallet! Jag tog det vidare, skrev brev och pratade med övre distanser flera ggr men då hittade de inte inspelningen. Lägligt, eller hur? Som sagt, har jobbat inom servicebranchen i många år (butik) och vet hur det är att få massa skit för något man inte kan rå för, därför har jag alltid en trevlig ton när jag ringer kundservice etc. Sen är com hem tyvärr ofta inkompetenta och då har man rätt att reagera som kund!
    Gjorde du en polisanmälan då eller?
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:53:58 följande:
    den här han kunde och har gett oss mycket "plåster på såren".
    Och på vilket sätt kunde han? det han gjorde var väll att "chefa" lite och fjäska för en kund, det gör ju knappast att han kan tekniken.
  • WhiteAngels
    c0ol skrev 2009-06-18 09:10:33 följande:
    Och på vilket sätt kunde han? det han gjorde var väll att "chefa" lite och fjäska för en kund, det gör ju knappast att han kan tekniken.
    men gud lägg ner..jo han kunde tekniken mer än dom som satt i kundservice...
  • Tussilago09
    c0ol skrev 2009-06-18 09:09:26 följande:
    Gjorde du en polisanmälan då eller?
    Nej, verkligen inte. Jag fick en ursäkt och kompensation och nöjde mig med det.
  • smarties
    dirpower skrev 2009-06-18 08:55:13 följande:
    Det har jag fått veta att hårddisken är ett finare ord för dator. En datorlärarinna jag hade år 1998 använde cd-enheten som kaffemuggshållar. Monitor kan vara den smartaste delen i hela systemet och då var burken på golvet själva processorn. Det är kul när folk verkligen vet att de har rätt dessutom.
    Dynamic skrev 2009-06-18 08:57:17 följande:
    Jag har ägnat ca 35 minuter av mitt iv med att försöka förklara hur man sätter i en diskett, pratade om hörn och allt, det visar sig tillslut att användaren håller i en CD.Trodde jag skulle dö! Han var dessutom HELT hundra på att det var en diskett.
    Underbart! :D

jag har tillägnat 2 timmar i telefon för att förklara för en man hur man startar en dator, hur man HÅLLER i musen, för han höll den som en fjärrkontroll och förstod alls inte varför den skulle ligga på bordet...
    Önskar att det fanns körkort på datorer innan man fick köpa dom.. ;)
    men sen finns det guldkorn också, som de som älskar att lära sig nya saker och som gärna ringer in och språkar lite allmänt :)
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:56:10 följande:
    Vi fick själva reda på att många av dom som sitter i kundservice är inhyrda och inte alls utbildade med data alls,eller så är där vissa som kan sina saker. hur fan man man bara anställa nån som inte kan nåt...skrämmande..com hem får en sista chans sen ryker dom!
    Ja så är det ju och det är därför dom har checklistan, för att snabbt kunna ta reda på felet, men börjar man då bråka som kund och påstå att det där kan jag redan osv så tar ju allt mycket längre tid. Eller så är man saklig och ödmjuk och allt går som en dans, man har ett eget val där.
    Eller tror du allvarligt att dom som sitter och svarar i telefon har certifieringar och högskoleutbildning i systemvetenskap?
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 09:00:41 följande:
    eh va ...bättra svenskan lite bättre ...
    eh?
  • OMNIA

Lämna skiten!
    Det är konsumenten som styr, om du lämnar så kanske det inte märks men om fler lämnar så kommer det märkas så klart. Vad jag har hör så har dom inte så gott ryckte.

Så lätt har dom inte att få kunder, vilket du kommer bli varse när du säger upp avtalet. Då kommer du säkert bli kompenserad.

Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter