• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

• Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • Cynric

Ni har skert mötts med dåligt support osv, men allt är inte svart/vitt.

Dom har väll sina regler att flja och olika saker dom måste testa innan dom får skicka ny utrustning till folk. Annars så ringer det säkert många och drar en rövare bara för att få lite nyare frächare utrustning.

Tycker ni ska tänka på att dom på kundservice på alla ställen(inte bara com hem) inte gör sina egna regler utan följer det dom tillsagd att göra..

• WhiteAngels
    Cynric skrev 2009-06-17 12:33:21 följande:
    Ni har skert mötts med dåligt support osv, men allt är inte svart/vitt.Dom har väll sina regler att flja och olika saker dom måste testa innan dom får skicka ny utrustning till folk. Annars så ringer det säkert många och drar en rövare bara för att få lite nyare frächare utrustning.Tycker ni ska tänka på att dom på kundservice på alla ställen(inte bara com hem) inte gör sina egna regler utan följer det dom tillsagd att göra..
    Man är man snäsig och uppkäftig och vägrar fatta vad kunden menar då kan man inte gå efter regler sov..till och med högsta hänset anser att dessa 2 människor gjort fel..Han bad tusen gg rom ursäkt det var katsatrof
  • Cynric

jag sa att ni har säkert mötts av dålig support men ni hugger på hela kundservice, inte bara på de två ni pratat med.

Och högsta chefen måste ju möta er men "kunden har alltid rätt" annas säger ni ju upp eller hur? Sen om chefen säger att han ska prata med de två anställa och sen evkligen gör det... två skillda saker.

Jag säger inte att ni ljuger eller nått. bara ber er tänka på att inte klanka ner på alla som sitter på en kundservice bara för att ni upplever att två inte förstod er och skickade ut nytt modem direkt när dom inte får.

• Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 12:36:52 följande:
    Man är man snäsig och uppkäftig och vägrar fatta vad kunden menar då kan man inte gå efter regler sov..till och med högsta hänset anser att dessa 2 människor gjort fel..Han bad tusen gg rom ursäkt det var katsatrof
    Fast nu måste jag ändå, även om jag fullt förstår din frustration inflika att det finns så många idioter som ringer in och säger att något är helt dött.

Ta mitt jobb som exempel. Nisse P Ucko ringer in, säger att hans dator är helt död, att den inte startar.

Då frågar man om någon lampa lysr eller blinkar, och får ett jävla "jamen jag säger ju att den inte STARTAR!" i örat.

Fine - kom in med den då.

Då visar det sig att datorn startar, men inte windows, den laddar alltså BIOS och allt det.

Vissa är puckon, vilket comhem ändå fattar på ett sätt. De får en checklista och får följa den till punkt och pricka. Hur korkat det än må vara så är det för allas skull.

Skickar de ett nytt modem och det visar sig att det gamla faktiskt funkade för att Nisse P Ucko inte kunde svara på några enkla frågor så ja....
  • Cynric

Precis det här jag menar.

Dynamic skrev 2009-06-17 12:43:26 följande:
    Fast nu måste jag ändå, även om jag fullt förstår din frustration inflika att det finns så många idioter som ringer in och säger att något är helt dött.Ta mitt jobb som exempel. Nisse P Ucko ringer in, säger att hans dator är helt död, att den inte startar.Då frågar man om någon lampa lysr eller blinkar, och får ett jävla "jamen jag säger ju att den inte STARTAR!" i örat.Fine - kom in med den då.Då visar det sig att datorn startar, men inte windows, den laddar alltså BIOS och allt det.Vissa är puckon, vilket comhem ändå fattar på ett sätt. De får en checklista och får följa den till punkt och pricka. Hur korkat det än må vara så är det för allas skull.Skickar de ett nytt modem och det visar sig att det gamla faktiskt funkade för att Nisse P Ucko inte kunde svara på några enkla frågor så ja....
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 12:43:26 följande:
    Fast nu måste jag ändå, även om jag fullt förstår din frustration inflika att det finns så många idioter som ringer in och säger att något är helt dött.Ta mitt jobb som exempel. Nisse P Ucko ringer in, säger att hans dator är helt död, att den inte startar.Då frågar man om någon lampa lysr eller blinkar, och får ett jävla "jamen jag säger ju att den inte STARTAR!" i örat.Fine - kom in med den då.Då visar det sig att datorn startar, men inte windows, den laddar alltså BIOS och allt det.Vissa är puckon, vilket comhem ändå fattar på ett sätt. De får en checklista och får följa den till punkt och pricka. Hur korkat det än må vara så är det för allas skull.Skickar de ett nytt modem och det visar sig att det gamla faktiskt funkade för att Nisse P Ucko inte kunde svara på några enkla frågor så ja....
    Vi hade lätt kunnat skicka tillbaka för dom ska se hur det ser ut.sen borde det ju synas att dom inte får nån kontakt att det inte funkar allsosv..men att sitta o vara snäsig och uppkäftig...nä du det ä rinte service till sina kunder
  • Cynric

fast det kan ibland vara nått så enkel som att det är ett avbrott någon annan stans än i erat modem exempelvis och vad hjlper det då er att skicka in det??
    Jag tycker att ni måste lite lite mer på att dom faktiskt kan och har utrustning för att kontrollera vissa saker. Sen att personerna i fråga upplevdes som snsig det är en helt annan sak. Trevlig ska man givetvis vara men det gäller lika väl er som kunder!

• dirpower

Strömadaptern kan också paja ihop. Har man en liknande till övers så kan man ju testa med den.

• Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 12:45:45 följande:
    Vi hade lätt kunnat skicka tillbaka för dom ska se hur det ser ut.sen borde det ju synas att dom inte får nån kontakt att det inte funkar allsosv..men att sitta o vara snäsig och uppkäftig...nä du det ä rinte service till sina kunder
    Fast att två är lika uppkäftiga finner jag tyvärr oannolikt, en int omöjligt, ock reagerar jag på att ni inte verkat så samarbetsvilliga. Det finns olika sätt att försöka framföra saker på.

Sen vet jag att det finns idioter, men två i rad?
  • WhiteAngels
    dirpower skrev 2009-06-17 12:50:02 följande:
    Strömadaptern kan också paja ihop. Har man en liknande till övers så kan man ju testa med den.
    det är det den har gjort..brännt inuuti
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter