• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Småkottarna
    Bevabus skrev 2009-07-09 22:08:29 följande:
    Jag vet att ni inte alltid förstår det vi tänker här. Men låt oss respektera varandra. Det finns redan så många diskussioner här på FL som man kan gå med i för att prata huruvida MJ var pedofil eller inte. Men det här är inte en sådan tråd. Vi länkar roliga klipp till varandra och pratar bara positivt om honom för vi som hänger i denna tråd tror inte han var en pedofil. Vi tror han var en fantastiskt bra människa.Såklart man kan sörja, men att sörja är inte att kritisera andras tankar. Det enda vi vill ha är respekt. Att starta en tråd som heter "Vi som INTE sörjer MJ" är inte respekt. Det är barnsligt och lågt. Då skulle jag lika gärna kunna skapa en tråd som heter "Jag som inte bryr mig ett skit om er som har fått missfall". Hur kul skulle de som fått missfall tycka att det var? Jag säger inte att det var du eller Bam som skapade den tråden, men nån måtta får det vara. Så som sagt, här snackar vi bara positivt om honom.
    Amen to that!
  • Zmoothie

Jag har kommit på mig själv med att tänka på Michael hela dagen på jobbet, och att vara förvånad över att det inte verkar vara någon annan som gör det. Och att jag måste lyssna bättre/mer på Invincible, det är nog den mest negligerade av mina MJ-album. {#lang_emotions_embarassed}

Är det förresten någon som vet om Ghosts finns på DVD? Jag har en Special Edition-utgåva i box, men den är på VHS och jag har ingen VHS-spelare längre...

Is it bad that what she just said makes perfect sense to me?
  • Mistys Daisy

Hej Hopp!!

Jag är helt neutral i frågan om MJ, men jag måste bara säga att det är synd att man nu när han inte finns, DÅ hittar man en helt underbar låt jag aldrig hört innan...helt fantastisk fin!

">

• Bevabus

Kolla, det är såna där kommentarer vi inte tolererar i denna tråd. Det handlar inte om att vi jämför våra döda mammor med MJ, det handlar bara om att vi verkligen älskade MJ och saknar honom! Det sårar oss när ni startar kränkande och hånande trådar emot oss. Min poäng med missfall-tråden jag gav som exempel var att, jag skulle ALDRIG håna någon på det viset och starta en sådan tråd ENBART för att provocera! ALDRIG! Och jag är bara 18 år, att vuxna människor som hänger här på FL startar såna trådar chockar mig. Ska inte vuxna kunna bete sig mer....öhh...vuxet?

Mariohn skrev 2009-07-09 22:11:04 följande:
    Jag figurerar i båda trådarna och jag har verkligen respekt för er. Jag vill inte förstöra er tråd. Men att jämföra sorgen ni känner för MJ med sorgen en mamma känner efter att ha förlorat ett barn var mer än lovligt onödigt...
  • Bevabus

Ja jag med! Jag har dock äntligen accepterat att han är död och firar mera hans liv nu

Zmoothie skrev 2009-07-09 22:13:15 följande:
    Jag har kommit på mig själv med att tänka på Michael hela dagen på jobbet, och att vara förvånad över att det inte verkar vara någon annan som gör det. Och att jag måste lyssna bättre/mer på Invincible, det är nog den mest negligerade av mina MJ-album. Är det förresten någon som vet om Ghosts finns på DVD? Jag har en Special Edition-utgåva i box, men den är på VHS och jag har ingen VHS-spelare längre...
  • Bam
    Småkottarna skrev 2009-07-09 22:10:45 följande:
    Hur skulle du känna om du blev oskyldigt anklagad för pedofili och det över hela världen skulle finnas människor som såg dig som ett monster fast du blev friad OCH "offret" erkände att det var påhittat? Hur skulle du känna om det trots det fanns tusentals, kanske miljontals människor i världen som ännu sa att du var en pedofil?
    Vem har någonsin bevisat att det var oskyldigt??
    Jag dansar aldrig nykter!
  • Småkottarna
    Mariohn skrev 2009-07-09 22:11:04 följande:
    Jag figurerar i båda trådarna och jag har verkligen respekt för er. Jag vill inte förstöra er tråd. Men att jämföra sorgen ni känner för MJ med sorgen en mamma känner efter att ha förlorat ett barn var mer än lovligt onödigt...
    Eftersom du uppenbarligen inte känner den sortens sorg just nu så kan du faktiskt inte skriva så. Många utav oss här ÄR uppenbart ledsna och har väldigt mycket sorg just nu som kanske inte andra i ens riktiga närhet, familj eller bekantskap har. Denna tråden är en stor stöttning för oss som inte har folk runt om oss som förstår eller som vi inte kan dela med oss sorgen till. Tråden är till för dom, och det är vårt sätt att ta oss igenom denna sorg, är det svårt att förstå?
  • reserverad

Jag vet inte varför Culkin inte har uttalat sig men jag har en teori om ni vill höra den som utgår från mig själv.

Jag var väldigt bra kompis med några kändisbarn under hela min skolgång och upp tills att vi var 25 kanske och media var på oss vänner hela tiden och ville veta saker men aldrig att vi skulle ha svarat på något. Inga kommentarer var standardfrasen bland alla som var riktiga vänner. Dom i utkanten som själva ville komma i tidningen däremot hade ofta något att säga.

Så det kan vara så enkelt att Culkin och company inte kommenterar av respekt för Jackson och för deras vänskap.

• Bam
    Bevabus skrev 2009-07-09 22:13:48 följande:
    Kolla, det är såna där kommentarer vi inte tolererar i denna tråd. Det handlar inte om att vi jämför våra döda mammor med MJ, det handlar bara om att vi verkligen älskade MJ och saknar honom! Det sårar oss när ni startar kränkande och hånande trådar emot oss. Min poäng med missfall-tråden jag gav som exempel var att, jag skulle ALDRIG håna någon på det viset och starta en sådan tråd ENBART för att provocera! ALDRIG! Och jag är bara 18 år, att vuxna människor som hänger här på FL startar såna trådar chockar mig. Ska inte vuxna kunna bete sig mer....öhh...vuxet?
    Att du är 18 är ingen överraskning för mig.
    Jag dansar aldrig nykter!
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson