• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • guild
    L jung skrev 2009-07-28 19:57:28 följande:
    Gud så gulligt... vid 2,02
    ">

" target="_blank">

Mina två idoler i en o samma gulliga videosnutt!!
    att folk inte tänker..Diana är hans bästa vän, de älskar varann...och hon är flerbarnsmamma...och hon om någon känner MJ, tillika Elisabeth Taylor...kan folk inte räkna ut att de hade vänt honom ryggen, om anklagelserna mot honom var sanna...mamma som hon är!!De hade aldrig älskat en pedofil, den saken är klar...de hade inte skyddat honom...otroligt...Det kan jag räkna ut med lilletån...!
    (¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
  • mona83

Av nån anledning kollar jag på allsång på skansen med sonen, Heat spelade just. En bit in i låten kommer nåra MJ riff . Så sångaren nått med MJ samtidigt, hörde inte vilken låt det var iofs men kände igen iaf

• guild
    L jung skrev 2009-07-28 20:39:25 följande:
    Hittade ledsamna länkar där också... MJ i smärta efter det brutala sätt polisen arresterade honom i.... stackarn, måste ha kännt sig så utsatt och undrat VARFÖR dom gör honom så illa när allt han ville i livet var att ge kärlek...
    ">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

Han måste ha varit TIDERNAS MEST MISSFÖRSTÅDDA MAN!!!
    fy fan, säger jag
  • Längtan efter dig
    guild skrev 2009-07-28 20:54:22 följande:
    att folk inte tänker..Diana är hans bästa vän, de älskar varann...och hon är flerbarnsmamma...och hon om någon känner MJ, tillika Elisabeth Taylor...kan folk inte räkna ut att de hade vänt honom ryggen, om anklagelserna mot honom var sanna...mamma som hon är!!De hade aldrig älskat en pedofil, den saken är klar...de hade inte skyddat honom...otroligt...Det kan jag räkna ut med lilletån...!
    Precis! Istället tror folk en massa ren DYNGA som hjärtlösa idioter skriver. MJ sa något i stil med: "Just because it's in print doesn't mean it's the gospel". Ursäkta mig, men det finns så mycket korkat folk som tror blint på vad de läser. Vad sjutton hände med källkritik?!?
  • guild
    Längtan efter dig skrev 2009-07-28 21:04:23 följande:
    Precis! Istället tror folk en massa ren DYNGA som hjärtlösa idioter skriver. MJ sa något i stil med: "Just because it's in print doesn't mean it's the gospel". Ursäkta mig, men det finns så mycket korkat folk som tror blint på vad de läser. Vad sjutton hände med källkritik?!?
    ...det gör mig frustrerad...vad gjorde det inte då på MJ själv...jag hade blivit helt knäckt i hans kläder...han försökte verkligen säga att han är oskyldig, och vissa slog dövörat till...stackars MJ...!
  • nomina

Detta klippet kan jag bara inte sluta titta på. Det är kort, men jag älskar hans röst!

• Längtan efter dig
    guild skrev 2009-07-28 21:09:09 följande:
    ...det gör mig frustrerad...vad gjorde det inte då på MJ själv...jag hade blivit helt knäckt i hans kläder...han försökte verkligen säga att han är oskyldig, och vissa slog dövörat till...stackars MJ...!
    Det kommer nog aldrig gå att föreställa sig. Det som är så otroligt är att han ändå delade med sig av sin kärlek OCH försökte göra världen bättre. Det är STORT! Vilket hjärta den mannen hade. Han förtjänar alla stående ovationer som finns Skulle buga vördnadsfullt om jag hade fått chansen att träffa honom.

Om bara folk som talat illa om honom fattat (fattar) hur det kändes för MJ. Jag läste en sak som var tänkvärd: Taste your words before you spit them out. Folk borde ta sig en allvarlig funderare och tänka på hur det skulle kännas om de själva eller någon av deras familjemedlemmar/vänner hade råkat ut för samma sak, att bli oskyldig anklagad för något så fruktansvärt. Barn var ju MJ:s liv. Han vore den SISTA människan på jordklotet att såra ett barn.
  • L jung
    nomina skrev 2009-07-28 21:13:14 följande:

" target="_blank">

Detta klippet kan jag bara inte sluta titta på. Det är kort, men jag älskar hans röst!
    mjuk och len röst... älskade hans ballader mest faktiskt...
    ♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ R.I.P Michael Jackson ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
  • L jung

Jag måste erkänna en sak... det är att - trots att jag och syrran guild här - alltid försvarat MJ så fort någon sagt något helt korkat om honom, så känns det som att fasen också att man inte kunnat göra mer!!
    En vackrare och finare själ i en människa kommer aldrig att finnas igen... och han dog i förtid... gone too soon!!!

Alla ord i hans låtar, alla meningar, har fått en klarare och ny betydelse nu... varför vet jag inte.  Han skrev ju om sin smärta, om och om igen.. men få lyssnade.

Vi har förlorat 'något riktigt stort'... och det kommer aldrig igen...

♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ R.I.P Michael Jackson ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson