• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • mona83

I morron ska jag tracka mina grannar med MJ, cdon skickade skivan idag.
    Så många ggr han har spelat lambada ca 5 ggr under en dag tom vaknat till lambada en lördagsmorron vid halv 8.

• mona83

They don´t care about us är den skriven efter nån av rättegångarna?
    Jag har fått för mig att texten handlar om nått sånt.

• L jung
    mona83 skrev 2009-07-28 21:53:38 följande:
    They don´t care about us är den skriven efter nån av rättegångarna? Jag har fått för mig att texten handlar om nått sånt.
    ja, se här (lite längre ner på sidan)

http://kingofpopmichael.info/the-false-abuse/
    ♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ R.I.P Michael Jackson ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
  • mona83

L jung skrev 2009-07-28 21:55:57 följande:

ja, se här (lite längre ner på sidan)kingofpopmichael.info/the-false-abuse/
    Hittade nåra rader från They don´t care about us, om det var dom raderna du menade?
    Förstod inte riktigt alla engelska ord, men tror att det är så
  • guild
    L jung skrev 2009-07-28 21:55:57 följande:
    ja, se här (lite längre ner på sidan)kingofpopmichael.info/the-false-abuse/
    ...bra länk Den åker fram till som tätt...!
    (¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
  • guild
    mona83 skrev 2009-07-28 22:01:28 följande:
    L jung skrev 2009-07-28 21:55:57 följande: Hittade nåra rader från They don´t care about us, om det var dom raderna du menade? Förstod inte riktigt alla engelska ord, men tror att det är så
    det är ju många låtar med där..från Historyskivan
    Låtar och texter från skivan..

Scream
    Tired of injustice
    Tired of the schemes
    Your lies are disgusting
    But what does it mean, dirty
    Kickin’ me down
    I’ve got to get up
    As jacked as it sounds
    The whole system sucks, dirty

They Don’t Care About Us
    Now tell me what has become of my rights
    Am I invisible cause you ignore me
    Your proclamation promised me free liberty
    I’m tired of being the victim of shame
    You’re throwin’ me in a class with a bad name
    I can’t believe this is the land from which I came

Stranger in Moscow
    I was wanderin’ in the rain
    Cast of life feeling insane
    Swift and sudden fall from grace
    Happy days seem far away
    Kremlin’s shadow belittlin’ me
    Stalin’s tomb won’t let me be
    On and on and on it came
    Wish the rain would just let me be

This Time Around
    Somebody’s out
    Somebody’s out to use me
    They really want to use me
    And then falsely accuse me
    But this time around
    They’ll take it like spit
    No you really can’t control me

D.S
    They wanna get my ass dead or alive
    You know he really tried to take me down by surprise
    I’ll bet he missioned with the CIA
    He don’t do half what he say
    Cause Tom Sneddon is a cold man

Money
    If you show me the cash then I will take it
    If you ask me to cry then I will fake it
    If you give me your hand then I will shake it
    You’ll do anything for money

Childhood
    No one understands me
    They view it as such strange eccentricities
    Cause I keep kidding around
    Like a child, but pardon me
    People say I’m not okay
    Cause I love such elementary things
    It’s been my fate to compensate
    For the childhood I’ve never known

Tabloid Junkie
    It’s slander with the words you use
    You’re a parasite in black and white
    Do anything for news
    And you don’t go and buy it
    And they won’t justify it
    To read it sanctifies it
    Then why do we keep fooling ourselves
    Just because you read it in a magazine
    Or see it on a TV screen don’t make it factual
    But everybody wants to read all about it

2Bad
    Told me that you’re doing wrong
    Word out shocking all alone
    Cryin’ wolf ain’t like a man
    Throwin’ rocks to hide your hands
    You ain’t done enough for me
    You ain’t done enough for me
    You are disgusting me, yeah, yeah
    You’re aiming just for me
    You are disgusting me
    Just want your cut from me but too bad, too bad

(¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
  • L jung

haha... en SANN djurvän!!
    Kolla på 2,0

">

• Längtan efter dig

L jung skrev 2009-07-28 21:50:54 följande:

Jag måste erkänna en sak... det är att - trots att jag och syrran guild här - alltid försvarat MJ så fort någon sagt något helt korkat om honom, så känns det som att fasen också att man inte kunnat göra mer!! En vackrare och finare själ i en människa kommer aldrig att finnas igen... och han dog i förtid... gone too soon!!!Alla ord i hans låtar, alla meningar, har fått en klarare och ny betydelse nu... varför vet jag inte.  Han skrev ju om sin smärta, om och om igen.. men få lyssnade.Vi har förlorat 'något riktigt stort'... och det kommer aldrig igen...
    Precis så känner jag med! Skulle så enormt gärna vilja ha gjort något för honom, hjälpt till på alla sätt jag kunnat men nu är det försent. Tyvärr är det så att nu förstår man ännu mer hur överjävligt han har haft det. Skulle åtminstone vela ha gett honom den största, varmaste och längsta kramen i världen och säga att allt kommer att bli bra. Men nu kommer det aldrig bli så

Hans texter har fått ett helt annat allvar (fastän det hade allvar innan också naturligtvis). Han verkar ha varit medveten om att han inte skulle leva ett normallångt liv av intervjun med Barbara Walters att döma. Han skrev så tydligt om sitt lidande, ett rop på hjälp som man borde ha tagit på största allvar och inte "bara" sett som texter.

Ja, han var enormt stor. Inte bara som artist utan som människa. Jag har djup vördnad och respekt för honom och kommer alltid att ha det.
  • L jung
    Längtan efter dig skrev 2009-07-28 22:16:32 följande:
    Precis så känner jag med! Skulle så enormt gärna vilja ha gjort något för honom, hjälpt till på alla sätt jag kunnat men nu är det försent. Tyvärr är det så att nu förstår man ännu mer hur överjävligt han har haft det. Skulle åtminstone vela ha gett honom den största, varmaste och längsta kramen i världen och säga att allt kommer att bli bra. Men nu kommer det aldrig bli så Hans texter har fått ett helt annat allvar (fastän det hade allvar innan också naturligtvis). Han verkar ha varit medveten om att han inte skulle leva ett normallångt liv av intervjun med Barbara Walters att döma. Han skrev så tydligt om sitt lidande, ett rop på hjälp som man borde ha tagit på största allvar och inte "bara" sett som texter.Ja, han var enormt stor. Inte bara som artist utan som människa. Jag har djup vördnad och respekt för honom och kommer alltid att ha det.
    Har du läst Lisa Maries text på hennes hemsida? Där hon skriver om ett samtal med honom som hon kom ihåg efter det att han avlidit...  så nog hade han nog en känsla av att han inte skulle leva 'normal'längd... legender lever ju sällan länge, märkligt nog.

Känner precis som dig också...
  • mona83
    guild skrev 2009-07-28 22:03:55 följande:
    det är ju många låtar med där..från HistoryskivanLåtar och texter från skivan..ScreamTired of injusticeTired of the schemesYour lies are disgustingBut what does it mean, dirtyKickin? me downI?ve got to get upAs jacked as it soundsThe whole system sucks, dirty
    They Don?t Care About UsNow tell me what has become of my rightsAm I invisible cause you ignore meYour proclamation promised me free libertyI?m tired of being the victim of shameYou?re throwin? me in a class with a bad nameI can?t believe this is the land from which I came
    Stranger in MoscowI was wanderin? in the rainCast of life feeling insaneSwift and sudden fall from graceHappy days seem far awayKremlin?s shadow belittlin? meStalin?s tomb won?t let me beOn and on and on it cameWish the rain would just let me be
    This Time AroundSomebody?s outSomebody?s out to use meThey really want to use meAnd then falsely accuse meBut this time aroundThey?ll take it like spitNo you really can?t control me
    D.SThey wanna get my ass dead or aliveYou know he really tried to take me down by surpriseI?ll bet he missioned with the CIAHe don?t do half what he sayCause Tom Sneddon is a cold man
    MoneyIf you show me the cash then I will take itIf you ask me to cry then I will fake itIf you give me your hand then I will shake itYou?ll do anything for money
    ChildhoodNo one understands meThey view it as such strange eccentricitiesCause I keep kidding aroundLike a child, but pardon mePeople say I?m not okayCause I love such elementary thingsIt?s been my fate to compensateFor the childhood I?ve never known
    Tabloid JunkieIt?s slander with the words you useYou?re a parasite in black and whiteDo anything for newsAnd you don?t go and buy itAnd they won?t justify itTo read it sanctifies itThen why do we keep fooling ourselvesJust because you read it in a magazineOr see it on a TV screen don?t make it factualBut everybody wants to read all about it
    2BadTold me that you?re doing wrongWord out shocking all aloneCryin? wolf ain?t like a manThrowin? rocks to hide your handsYou ain?t done enough for meYou ain?t done enough for meYou are disgusting me, yeah, yeahYou?re aiming just for meYou are disgusting meJust want your cut from me but too bad, too bad
    Jo det såg jag, visste inte att dom var från samma skiva
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson