• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Längtan efter dig

L jung skrev 2009-07-28 22:19:13 följande:

Har du läst Lisa Maries text på hennes hemsida? Där hon skriver om ett samtal med honom som hon kom ihåg efter det att han avlidit...  så nog hade han nog en känsla av att han inte skulle leva 'normal'längd... legender lever ju sällan länge, märkligt nog.Känner precis som dig också...
    Ja, jag har läst det. Han var rädd att han skulle gå samma öde till mötes som Elvis... och kolla vad som hände...
  • JeckaH

Idag har vi varit på Liseberg och besökt MJs handavtryck och autograf som finns i deras hall of fame.
    Det hela känns så obegripligt sorgligt. Att man kan sakna en person man aldrig träffat. Men jag antar att det hela står för saknaden av framtida och viktig musik som inte kommer att blir gjord och saknaden av en enormt empatisk och vacker man med ett barns hjärta och själ.

Jag tror att det är det som gjorde honom så populär. En pojke fångad i en mans kropp, så levande och underbart annorlunda i en fördomsfull och grym värld.
    Hans talanger var så stora att ingen riktigt kunde förstå och han var säkert plågsamt ensam.

Jag tror att han väcker något inom viktigt oss som lyssnar.
    Vår empati och vår kärlek. Och det är det största någon kan göra för någon annan.

Det är bara så sorgligt att han inte fick lika mycket tillbaka som han gav...

• guild
    Längtan efter dig skrev 2009-07-28 22:33:24 följande:
    Jag har skrivit under på den sidan
    kollar precis in sidan nu...ska nog lägga den på facebook
    (¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
  • Längtan efter dig
    JeckaH skrev 2009-07-28 22:32:34 följande:
    Idag har vi varit på Liseberg och besökt MJs handavtryck och autograf som finns i deras hall of fame. Det hela känns så obegripligt sorgligt. Att man kan sakna en person man aldrig träffat. Men jag antar att det hela står för saknaden av framtida och viktig musik som inte kommer att blir gjord och saknaden av en enormt empatisk och vacker man med ett barns hjärta och själ. Jag tror att det är det som gjorde honom så populär. En pojke fångad i en mans kropp, så levande och underbart annorlunda i en fördomsfull och grym värld.Hans talanger var så stora att ingen riktigt kunde förstå och han var säkert plågsamt ensam.Jag tror att han väcker något inom viktigt oss som lyssnar. Vår empati och vår kärlek. Och det är det största någon kan göra för någon annan. Det är bara så sorgligt att han inte fick lika mycket tillbaka som han gav...
    Åh vad fint skrivet och så sant!

Jag har aldrig varit på Liseberg. Vill så gärna se hans handavstryck (och åka karuseller förstås).
  • L jung
    guild skrev 2009-07-28 22:32:42 följande:
    såg du videosvaret på den länken...?www.supportjacksonportrait.com/
    wow!
    Skrev in mig där

undra hur många som skriver på för att nominera honom till Nobel priset förresten? hehe
    ♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ R.I.P Michael Jackson ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson