• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • L jung
    JeckaH skrev 2009-07-28 22:32:34 följande:
    Idag har vi varit på Liseberg och besökt MJs handavtryck och autograf som finns i deras hall of fame. Det hela känns så obegripligt sorgligt. Att man kan sakna en person man aldrig träffat. Men jag antar att det hela står för saknaden av framtida och viktig musik som inte kommer att blir gjord och saknaden av en enormt empatisk och vacker man med ett barns hjärta och själ. Jag tror att det är det som gjorde honom så populär. En pojke fångad i en mans kropp, så levande och underbart annorlunda i en fördomsfull och grym värld.Hans talanger var så stora att ingen riktigt kunde förstå och han var säkert plågsamt ensam.Jag tror att han väcker något inom viktigt oss som lyssnar. Vår empati och vår kärlek. Och det är det största någon kan göra för någon annan. Det är bara så sorgligt att han inte fick lika mycket tillbaka som han gav...
    Låg det fortfarande blommor och ljus runtom handavtrycken? Det gjorde det när jag var i gbg nu i juli....
    ♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ R.I.P Michael Jackson ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
  • guild
    L jung skrev 2009-07-28 22:44:18 följande:
    wow!Skrev in mig därundra hur många som skriver på för att nominera honom till Nobel priset förresten? hehe
    antalet växer, sakta men säkert.det sprids snabbt...har sett länken på flera av youtubes sidor nu med.
    (¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
  • L jung
    guild skrev 2009-07-28 22:49:22 följande:
    antalet växer, sakta men säkert.det sprids snabbt...har sett länken på flera av youtubes sidor nu med.
    SKITBRA!

la precis märke till tiden... och den går fort när man kollar på youtube!! haha

natti natti
    ♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ R.I.P Michael Jackson ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
  • JeckaH

L jung skrev 2009-07-28 22:45:17 följande:

Låg det fortfarande blommor och ljus runtom handavtrycken? Det gjorde det när jag var i gbg nu i juli....
    Nej, blommorna var borta...
  • guild
    L jung skrev 2009-07-28 22:50:23 följande:
    SKITBRA!la precis märke till tiden... och den går fort när man kollar på youtube!! hahanatti natti
    natti ljung
    (¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
  • mona83

Kom just på att när jag gick i 5an så sjöng vi we are the world på musiklektionerna. Då visste jag inte att det var Mjs låt. helt underbar

• Bevabus

Aww gulligt att du berättade det för det gjorde jag med hihi
    Jag hade en musiklärare som var väldigt involverad i att skapa världsfred och så...vi sjöng We are the world jätteofta under låg och mellanstadiet där nånstans
    Jag minns vagt att jag såg att Michael Jackson hade skrivit låten, men då var man ju inte så stor så man förstod inte riktigt vem han var.
    En svag aning hade jag dock. Jag tror jag kände till Thriller på den tiden, de där uppenbara hitsen liksom

mona83 skrev 2009-07-28 23:04:55 följande:
    Kom just på att när jag gick i 5an så sjöng vi we are the world på musiklektionerna. Då visste jag inte att det var Mjs låt. helt underbar
  • nomina

L jung skrev 2009-07-28 21:50:54 följande:

Jag måste erkänna en sak... det är att - trots att jag och syrran guild här - alltid försvarat MJ så fort någon sagt något helt korkat om honom, så känns det som att fasen också att man inte kunnat göra mer!! En vackrare och finare själ i en människa kommer aldrig att finnas igen... och han dog i förtid... gone too soon!!!Alla ord i hans låtar, alla meningar, har fått en klarare och ny betydelse nu... varför vet jag inte.  Han skrev ju om sin smärta, om och om igen.. men få lyssnade.Vi har förlorat 'något riktigt stort'... och det kommer aldrig igen...
    Kunde varit jag som skrev detta!
    Och visst har man en känsla av att man bara vill omfamna honom, skydda honom... man önskar man kunde gjort....något!
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-07-28 23:09:14 följande:
    Aww gulligt att du berättade det för det gjorde jag med hihiJag hade en musiklärare som var väldigt involverad i att skapa världsfred och så...vi sjöng We are the world jätteofta under låg och mellanstadiet där nånstans Jag minns vagt att jag såg att Michael Jackson hade skrivit låten, men då var man ju inte så stor så man förstod inte riktigt vem han var.En svag aning hade jag dock. Jag tror jag kände till Thriller på den tiden, de där uppenbara hitsen liksom
    Vi sjöng den nog mest bara för att läraren hade bestämt att vi skulle sjunga den
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson