• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • herzelid

Hej! jag fick veta att jag var gravid för ca 3 dagar sedan. Vi har bestämt att behålla det. Hur långt har du gått? =) kram

• VildaMathilda

Jag är 24 år gammal .. Jag va 17 år gammal när jag blev gravid och han fylla 18 när hon föddes .. Jag förstår din rädsla och dina tankar.. Nu väntar jag barn numer 2 och jag är forfarande livrädd..

Om du vill kan du alltid skriva med mig .. Trevligt att lära känna nya människor.... :)

• Denise90

Jag är 19 år och väntar mitt första barn, är i v 25+4 det är beräknat att komma den 25 oktober (:

• valion

jag är också född -90. Och jag har BF 8 februari. Har försökt få barn tidigare, men råkade ut för ett missfall. Vi kan gärna hålla ihop under graviditeten här på FL, skönt att höra från andra unga och speciellt när vi har BF i samma månad. :)

har varit på ultraljud eftersom jag fick väldigt ont och blev rädd att det var nåt fel, men vad fantastiskt det var att få se det lillas hjärta bulta, jag kunde inte fatta att det fanns inom mej.

• emmianttila

Jag fyllde 20 i fredags 24/7) och jag och min pojkvän väntar vårat första barn :) är i v 29 (28+0), beräknad till den 19 oktober!

• RedRose

här är en till som är "ganska ung" ? 18 år nämligen ;) bf 14 Oktober

• Beeeeejbi

hejsan! jag är också - 90 och jag fick reda på i februari att jag var gravid och det gav olika känslor, många av dom känslorna var positiva men det var klart att den första tanken var - "kommer jag verkligen att klara av detta?"
    jag ville inte göra abort och min sambo var beredd på att ta rollen som pappa. nu är jag i v. 22 och man kan redan nu känna att barnet kan sparka. det är en underbar känsla. hoppas att det går bra för dig och din pojkvän! njut för varje dag som går! :)

• chelh

tittar in här :)
    är 20 år & har bf den 15december så nu är jag i v.22 :)

• emmasara

Hej! Jag är 20 år och gravid :) Fick reda på det ganska nyss och ska på första mvc-mötet på tis! :)

Förstår att du är rädd och har många tankar och funderingar, samma här!

Grattis och lycka till! :)

• Mjesec

Är nyss fyllda 20 och fick reda på igår att jag var gravid, och vi ska behålla det. Är med livrädd! Vårt första barn (dock oplanerat men önskat) är ännu bara i v4+3..

Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor