• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • Moggelover

Hej hej. jag har 21 och jag har en son på snart 2 år och i mars ska lilla 2an komma.. hoppas det går bra för er alla

• yoana

Hejsan! Jag är 20 år och väntar mitt första barn. Han är beräknad att komma den 9 januari, hoppas han stannar inne till nästa år :)
    Jag är också livrädd men försöker intala mig att allt ska gå bra.
    Hur mår ni alla andra? någon som har varit på ultraljud?

• chelh
    yoana skrev 2009-09-04 16:54:55 följande:
    Hejsan! Jag är 20 år och väntar mitt första barn. Han är beräknad att komma den 9 januari, hoppas han stannar inne till nästa år :) Jag är också livrädd men försöker intala mig att allt ska gå bra. Hur mår ni alla andra? någon som har varit på ultraljud?
    Grattis för det första :) det är nog så för alla faktiskt att man är rädd för att något ska gå fel osv. Jag mår bara bra faktiskt, har dock foglossning rätt ofta nu för tiden & det är inte lika kul att ha det precis. Jag var på ultraljud för 8 veckor sen & nästa ultraljud för min del är om 6 veckor ungefär :) själv då, har du varit på ultraljud än?
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • yoana
    chelh skrev 2009-09-04 17:07:55 följande:
    Grattis för det första :) det är nog så för alla faktiskt att man är rädd för att något ska gå fel osv. Jag mår bara bra faktiskt, har dock foglossning rätt ofta nu för tiden & det är inte lika kul att ha det precis. Jag var på ultraljud för 8 veckor sen & nästa ultraljud för min del är om 6 veckor ungefär :) själv då, har du varit på ultraljud än?
    Tack och grattis :)
    Jo det är väl så. Jag har också foglossning, vissa dagar är det uthärdligt men ibland blir det lite väl jobbigt. Jag var på ultraljud för en månad sen, då såg dom en liten kille, så roligt, både jag och min kille önskade en pojke.
    När har du bf?
  • chelh
    yoana skrev 2009-09-04 17:26:54 följande:
    Tack och grattis :) Jo det är väl så. Jag har också foglossning, vissa dagar är det uthärdligt men ibland blir det lite väl jobbigt. Jag var på ultraljud för en månad sen, då såg dom en liten kille, så roligt, både jag och min kille önskade en pojke. När har du bf?
    ja ibland gör det verkligen så ont så man vet inte om man ska gråta eller vad man ska eller vad man ens ska göra åt det, jag testade dock att lägga en kudde mellan knäna i natt när jag hade foglossning & det hjälpte faktiskt enormt mkt rätt snabbt också för den delen. Åh så härligt, jag väntar också en liten pojke, men anade det redan innan ultraljudet, eller ja, kände det på mig helt enkelt & det visade sig att jag hade rätt :)
    jag har bf den 15 december :)
  • yoana

Ja, jag brukar också lägga en kudde så, det är skönt.
    Hehe va mysigt. Ja, jag såg nu att det stog 15 december :)
    Vart bor du nånstans?

• Randig Panda

Jahopp man slapp inte illamåendet denna graviditeten heller! .Kom idag bara PANG . Skulle äta pasta och fram tills idag har jag kunnat kränga minst en portion av i princip vilket mat som helst. Nu tog det stopp efter 3 gafflar.
    DAMN. hungrig som en varg nu!!

ska unga mödrar inte spelas in i sverige? det hade varit ascoolt.

• chelh
    yoana skrev 2009-09-05 12:44:46 följande:
    Ja, jag brukar också lägga en kudde så, det är skönt. Hehe va mysigt. Ja, jag såg nu att det stog 15 december :) Vart bor du nånstans?
    jag har fått råd om att göra det innan men har bara struntat i det men det hjälpte ju som sagt verkligen.
    jag bor 3,5 mil från malmö, 2 mil från Trelleborg, själv då?
  • Andrea A

Hej! Har bara läst TS. Jag är född 90 och gravid. Så vi är i samma ålder :) Jag och min pojkvän beslutade oss för att behålla barnet, också jag är livrädd inför framtiden.. Lycka till :)

• Kima89

Hej och grattis..
    Om man räknar 20 som ungt så hoppar jag gärna på tåget

Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor