• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • Arre

Jag fick veta att jag var gravid när jag var 17, fyllde 18 några månader innan min dotter föddes. Nu är jag 23 och hon fyller 5 om en månad

Lycka till allihop!

Stolt mamma till universums vackraste tjej:D
  • dellisch
    chelh skrev 2009-09-08 09:32:48 följande:
    inget att oroa sig för, det enda jag fasade för på inskrivningen var blodprovet, har nämligen värsta sprutfobin, men jag hade bedövningsplåster som alltid annars så det hjälpte att lindra skräcken lite :)Lycka till!
    jag hoppas på att det inte blir några prover denna gången..
    tror det är uppdelat i 2 här å det bara blir prat denna gången..
    om det ska tas blodprov å sånt kommer jag säkert svimma..
    sånt klarar jag inte av.. har oxå världens fobi för sånt.. blir som ett litet barn när det gäller sprutor å nålar :(
  • chelh
    dellisch skrev 2009-09-08 11:58:45 följande:
    jag hoppas på att det inte blir några prover denna gången.. tror det är uppdelat i 2 här å det bara blir prat denna gången.. om det ska tas blodprov å sånt kommer jag säkert svimma.. sånt klarar jag inte av.. har oxå världens fobi för sånt.. blir som ett litet barn när det gäller sprutor å nålar :(
    men fråga din bm redan från början om det blir blodprov idag för såfall kan du fråga om dom har emlaplåster (bedövningsplåster) att sätta på för samtalet brukar ta drygt 1 timme innan dom sen tar blodprovet. dom brukar vara förstående, min bm satte på emlaplåstret till mig när vi började prata & sen när det var dags för sprutan så hade plåstret suttit där i 1 timme som det skulle :)
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • dellisch
    chelh skrev 2009-09-08 12:03:07 följande:
    men fråga din bm redan från början om det blir blodprov idag för såfall kan du fråga om dom har emlaplåster (bedövningsplåster) att sätta på för samtalet brukar ta drygt 1 timme innan dom sen tar blodprovet. dom brukar vara förstående, min bm satte på emlaplåstret till mig när vi började prata & sen när det var dags för sprutan så hade plåstret suttit där i 1 timme som det skulle :)
    jaa jag får nog ta å göra detta.. usch nu är jag jätte nervös..
    läste i mina papper å det stog att oftast är det uppdelat i 2.. men det är inte alltid det är så.. haha jag kommer nog inte hinna hälsa innan jag frågor om dom ska ta blodprov på mej. haha hon kommer väl tro att jag är knäpp :P
  • chelh
    dellisch skrev 2009-09-08 12:23:35 följande:
    jaa jag får nog ta å göra detta.. usch nu är jag jätte nervös.. läste i mina papper å det stog att oftast är det uppdelat i 2.. men det är inte alltid det är så.. haha jag kommer nog inte hinna hälsa innan jag frågor om dom ska ta blodprov på mej. haha hon kommer väl tro att jag är knäpp :P
    ah okej, så var det iallafall inte där jag gick, kan iofs bero på att jag ringde dit när jag var i v.10 så fick en tid dagen efter för inskrivningen men vad jag har hört från andra som gått på samma ställe som mig så var det inte uppdelat på 2 gånger.
    hehe nejdå det tror jag inte dom kommer tro, dom är så vana vid det & berättar man då att man har sprutfobi så förstår dom att man frågar om det meddetsamma så man vet vad man ska vara berädd på :)
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • lillaknytet

Va kul och se så många unga mammor, jag va en ung mamma när jag fick min dotter för sju år sen, jag va 20 skulle fylla 21, och nu väntar jag mitt andra barn som har BF 2/2. usch glömmer aldrig kommentarerna att man va för ung mm.
    Stå på er tjejer!

Kram Annica

• Sandrapaa88

jag ska ha inskrivning den 28nde, och jag ska ha med mig urinprov, och då ska dom ta lite blodprover och så =) det sa hon redan förra gången när jag var där. Vilken tur att jag inte är rädd för sånt.. stackars er, men samma gäller för tandläkaren, dit går jag inte om jag inte blir medvetslös eller dom får döda mig innan,, men narkos går bra :D

• valion
    lillaknytet skrev 2009-09-08 12:39:09 följande:
    Va kul och se så många unga mammor, jag va en ung mamma när jag fick min dotter för sju år sen, jag va 20 skulle fylla 21, och nu väntar jag mitt andra barn som har BF 2/2. usch glömmer aldrig kommentarerna att man va för ung mm.Stå på er tjejer!Kram Annica
    tack du, känns bra att höra (:
  • lillaknytet
    valion skrev 2009-09-08 16:08:27 följande:
    tack du, känns bra att höra (:
    Känns som när jag va gravid för 7år sen va det inte så himla många som va unga mammor. det jobbigaste jag tyckte var när min dotter skulle börja på dagis det va jag och hennes pappa som är ett år äldre än mig och sen rest mammor och pappor som va 35+ så man fick lite blickar första tiden..

Nu hoppas jag verkligen inte att det är så.
  • Ida1990

Hoppas det går bra för er alla och era små bebisar där inne i magen. På torsdag är det dags för första ultraljudet. Gud så spännande det ska bli men och andra sidan gud så nervös jag är. Försöker att tänka väldigt väldigt posetivt här men visst är man orolig. Nån mer de snart är dax för eller som nyss har gjort ultraljud?
    Puss & kram

Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor