• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • Sandrapaa88

jag är i vecka 11 nu. är i vecka 12 då när jag ska dit nästa gång. =)

• janniahlholm
    Sandrapaa88 skrev 2009-09-13 23:35:47 följande:
    jag är i vecka 11 nu. är i vecka 12 då när jag ska dit nästa gång. =)
    då går det nog bra ska du se :)
  • Sandrapaa88

det hoppas jag mer än nånting annat! =)

• janniahlholm

men tyvärr så är ju vissa BM skitdryga och vägrar lyssna på vad man säger :P
    hoppas på att din är bra funtad ^^

• Sandrapaa88

jo hon verkade vara jätte trevlig! =) vart där redan en gång.. så hon lär ju lyssna på hjärtljud =) hoppas de iaf.

• janniahlholm

håller tummarna! ^^

men som sagt, så brukar dom inte kolla förrän de börjar mäta SFmått osv och det brukar vara runt v 25-30 :)

• chelh
    janniahlholm skrev 2009-09-14 00:07:40 följande:
    håller tummarna! ^^ men som sagt, så brukar dom inte kolla förrän de börjar mäta SFmått osv och det brukar vara runt v 25-30 :)
    jag har lyssnar på hjärtljudet varje gång sen v.12 faktiskt :p
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • janniahlholm
    chelh skrev 2009-09-14 00:19:11 följande:
    jag har lyssnar på hjärtljudet varje gång sen v.12 faktiskt :p
    åhå! :)

alltså det är sjukt hur olika det är från BM till BM :P min har inte ens ens mätt mitt SFmått än :P jag är snart i v 29 ju :P
  • chelh
    janniahlholm skrev 2009-09-14 00:22:09 följande:
    åhå! :) alltså det är sjukt hur olika det är från BM till BM :P min har inte ens ens mätt mitt SFmått än :P jag är snart i v 29 ju :P
    jag mätt sf-mått först förra gången jag var där, var 1 vecka sen idag (måndag) & då var jag i v.26 (25+5)
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • Lääääängtar

Hej!
    Jag är 18 år och gravid i v5:D

Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor