• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • yoana
    chelh skrev 2009-09-05 15:53:16 följande:
    jag har fått råd om att göra det innan men har bara struntat i det men det hjälpte ju som sagt verkligen. jag bor 3,5 mil från malmö, 2 mil från Trelleborg, själv då?
    Jag bor i stockholm ;P

såklart 20 är ungt, haha jag känner mig väldigt ung, är också 89
  • Mjesec
    chelh skrev 2009-09-04 16:05:34 följande:
    hehe okej det var ju bra att du fick bra läkare iallafall är mkt det som räknas också, man ska ju trivas med den man får.
    Ja precis! Men nu har vi iaf bild på bebben, och senaste läkaren var underbar! (jag menar, hon skrev ju ut bilden innan vi frågat, och min kompis fick verkligen tjata sig till en bild på samma mottagning..)
  • chelh
    yoana skrev 2009-09-05 20:16:37 följande:
    Jag bor i stockholm ;P såklart 20 är ungt, haha jag känner mig väldigt ung, är också 89
    hehe okej :)
    man är ung så länge man känner sig ung :) hehe! är också 20 men blir 21 den 3 december, så antingen så blir jag 21 precis innan lillkillen kommer eller så blir jag det precis efter han kommit :)
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • yoana
    chelh skrev 2009-09-05 23:30:00 följande:
    hehe okej :)man är ung så länge man känner sig ung :) hehe! är också 20 men blir 21 den 3 december, så antingen så blir jag 21 precis innan lillkillen kommer eller så blir jag det precis efter han kommit :)
    okej :)
    Jag blir 21 i mars, 2 månader efter våran lilla kille har kommit, hehe :)

Hur mår ni tjejer idag då? Jag har känt väldigt mycket rörelser inifrån idag :)
  • chelh
    yoana skrev 2009-09-07 14:46:48 följande:
    okej :) Jag blir 21 i mars, 2 månader efter våran lilla kille har kommit, hehe :) Hur mår ni tjejer idag då? Jag har känt väldigt mycket rörelser inifrån idag :)
    med mig är det bara bra, var på rutinkontroll hos bm idag & allt var bra utom mitt blodvärdet som hade gått ner från 113 - 109. Men lillkillen hjärtljud låg på 149, sf-måttet var 26 cm & mitt blodtryck låg på 125/75 :)
    Fick även tid till glukosbelastningen om 2 veckor som jag inte riktigt ser fram emot, hehe!
  • Pernillaa

Jag hatar glukosbelastningen...
    Det är något jag tänker vägra göra om. Jag fick bra värden och ser dom att det börjar sticka iväg med blodsockret så kan jag gå med på att göra en till då men inte innan.
    Det är ju frivilligt så :)

• chelh
    Pernillaa skrev 2009-09-07 16:27:28 följande:
    Jag hatar glukosbelastningen... Det är något jag tänker vägra göra om. Jag fick bra värden och ser dom att det börjar sticka iväg med blodsockret så kan jag gå med på att göra en till då men inte innan. Det är ju frivilligt så :)
    jag har inte gjort det innan, där jag går där gör dom bara i tidigt stadie på sånna som har diabetes i släkten osv & sen även senare i graviditeten medans dom som inte har anlag för det gör det då i v.28-29!
    Men jag hoppas verkligen att jag slipper graviditetsdiabetes för jag har sett på bla mitt ex hur jobbigt det är med diabetes & usch!
  • Pernillaa
    chelh skrev 2009-09-07 17:49:43 följande:
    jag har inte gjort det innan, där jag går där gör dom bara i tidigt stadie på sånna som har diabetes i släkten osv & sen även senare i graviditeten medans dom som inte har anlag för det gör det då i v.28-29! Men jag hoppas verkligen att jag slipper graviditetsdiabetes för jag har sett på bla mitt ex hur jobbigt det är med diabetes & usch!
    Jag blev tillsagd att man ska göra det runt v15 och v30. Men jag har ingen riskfaktor men än övervikt. Mina värden var bra och som sagt jag har inga problem med att göra det om de ser att värden höjs.

Jag mådde SKIT i flera dagar efteråt så det är inte värt att hamna på samma ställe igen OM jag kan slippa det. Men som sagt ligger jag i riskzon så fine :).
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor