valion skrev 2009-09-10 09:54:05 följande:
Jag e så förbannad på hälsovårdssystem här var jag bor, har nyss flyttat till en annan stad för att studera fram till julen, så jag är fortfarande inskriven i min förra kommun men bor här tillfälligt, så massa problem det har varit. Fick en mycket sen tid till rådgivningen, 8 veckor sen senaste besök (ska ju vara var 4:e vecka) vid ultraljudet sa de att jag inte e välkommen eftersom detta inte e min kommun så att ja skulle be min kommun betala för att få komma till UL. Ringde massor av samtal till min hemkommun o de sa att enligt lagen har jag rätt till UL där jag studerar, kostnadsfritt. Ringde UL och tjafsade emot och krävde få en tid och jag fick en i v22. så blir ju försenat. Har nu fått tjocka gröna flytningar, så tror det e svamp och skulle ringa rådgivningen men de sa att jag inte är deras problem och int evälkommen före mitt första besök där, hum, okej? ringde skolhälsovårdaren på hennes telefontid och hon svarade aldrig. Åkte till hennes kontor på öppentid och ingen var där. Får inte hjälp någonstans ju:/ hälsovåren brukar ju vara bra i finland, men detta gäller tydligen inte denna stad.
Förstår att du blir arg, så ge inte upp! :)
Här där jag går tycker jag alla är riktigt jävla snofsiga och trevliga för att inte tala om slarviga.
Önskar att här hade funnit en privat mödravård för då hade jag vänt mig dit omedelbums!