• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • chelh
    Ida1990 skrev 2009-09-08 19:50:47 följande:
    Hoppas det går bra för er alla och era små bebisar där inne i magen. På torsdag är det dags för första ultraljudet. Gud så spännande det ska bli men och andra sidan gud så nervös jag är. Försöker att tänka väldigt väldigt posetivt här men visst är man orolig. Nån mer de snart är dax för eller som nyss har gjort ultraljud? Puss & kram
    jag ska göra mitt andra ultraljud om 1½ månad, känns som evigheter tills dess & jag längtar som en galning :)
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • Ida1990
    chelh skrev 2009-09-08 20:15:25 följande:
    jag ska göra mitt andra ultraljud om 1½ månad, känns som evigheter tills dess & jag längtar som en galning :)
    Jag förstår dej:) Men du har ju inte så långt kvar tills du får se din lilla knodd på riktigt ju:) en liten jul bäbis.
  • chelh
    Ida1990 skrev 2009-09-08 20:30:52 följande:
    Jag förstår dej:) Men du har ju inte så långt kvar tills du får se din lilla knodd på riktigt ju:) en liten jul bäbis.
    hehe nej det är sant, känns sjukt att det snart är 10 veckor sen jag var på förra ul faktiskt, tiden bara rusar iväg. ah han är beräknad precis mellan min födelsedag (3 december) & julafton :) hehe!
    men ska kanske göra kejsarsnitt så då brukar det ju bli ca 10-14 dagar innan bf :)
  • Flufftroll
    chelh skrev 2009-09-08 09:24:45 följande:
    man är ung så länge man känner sig ung så om du känner dig ung så passar du självklart in här :) hehe! usch det med lågt blodtryck är inte alls kul, får jätte lätt blodtrycksfall & sen jag blev gravid har det blivit ännu värre med det faktiskt så går jag inne på ett köpcentrum så får jag sätta mig ner flera gånger under tiden jag är där. att få höra hjärtslagen lugnar exakt all oro man kan ha, det finns fortfarande dagar då jag kan vara enormt nojig över att något är fel men dom dagarna man varit hos sin bm & fått höra hjärtljuden är guld värda för det stillar ens oro i några dagar eftr besöket. Var glad över att du har en pojkvän som finns där för dig vad du än gör för det är många killar som inte kan acceptera att man vill behålla utan försöker tvinga en till abort. Eftersom jag har gått så pass långt som jag har så har jag inte några värsta symptom, är det att man blir känslig för lukter & foglossning & sådär men resten försvann runt v.15 :) iallafall för mig!
    Åh men vad skönt, jag längtar verkligen till att höra hjärtslagen... nej men usch hoppas att det inte blir ännu värre för mig, en gång typ förra året så svimmade jag i täby c och slog huvet i golvet, fick åka amb och allt, är inte att svimma ännu sämre om man är gravid? =S

Hur märker man att man har foglossning, jag förstår fortf inte vad det är trots att alla pratar om det (känner mig lite dum där)...

haha på tal om luktsinne, idag så kom jag till skolan och så fort jag kom in i klassrummet frågade jag vem som hade C.Aguileras parfym (har nämligen velat kpa den så kan lukten) och då hoppar lärarn till och ser skyldig ut, jag ba"luktar jättegott eller hur?" , ler och sätter mig... hon blev nog lite ställd!
  • Ida1990

Lev livet som du borde ha gjort skrev 2009-09-09 07:20:00 följande:

Jag gjorde mitt RUL den 17 Augusti. Allt såg kanon ut och det var en liten pojke i magen
    Okej vilken lättnad det måste ha varit att allt såg bra ut:) I morgon är det dags för mej.
    Dock säger dom inte könet här där jag bor. Men det spelar ju ingen roll egentiligen bara Han/hon mår bra så är jag super nöjd:)
  • chelh
    Flufftroll skrev 2009-09-09 01:18:18 följande:
    Åh men vad skönt, jag längtar verkligen till att höra hjärtslagen... nej men usch hoppas att det inte blir ännu värre för mig, en gång typ förra året så svimmade jag i täby c och slog huvet i golvet, fick åka amb och allt, är inte att svimma ännu sämre om man är gravid? =S Hur märker man att man har foglossning, jag förstår fortf inte vad det är trots att alla pratar om det (känner mig lite dum där)... haha på tal om luktsinne, idag så kom jag till skolan och så fort jag kom in i klassrummet frågade jag vem som hade C.Aguileras parfym (har nämligen velat kpa den så kan lukten) och då hoppar lärarn till och ser skyldig ut, jag ba"luktar jättegott eller hur?" , ler och sätter mig... hon blev nog lite ställd!
    ja det är verkligen en härligt känsla att få höra hur det tickar på där inne :) det är olika från perso till person men blogtrycksfall är nog rätt vanligt när man är gravid & jag märker ju det nästan ännu mer eftersom jag vet hur det är att ha det i vanliga fall. Foglossning, hmm, hur ska jag förklara, jag får jätte ont i svanken & i becknet & höfterna & ibland går det ner i ena benet, känns ungefär som enorm växvärk i höfterna & rätt ofta så får man svårt att gå när man väl får foglossning. ja luktsinnet blir helt rubbat, jag har själv blivit väldig känslig om det luktar väldigt mkt parfym t ex.
  • sandro87

hello alla!
    här är en till med bebis i mage , vecka 31+6 =)
    är 22 år gammal, räknas man som fortfarande ung då?? =P

• chelh
    sandro87 skrev 2009-09-09 11:42:47 följande:
    hello alla! här är en till med bebis i mage , vecka 31+6 =) är 22 år gammal, räknas man som fortfarande ung då?? =P
    som jag skrev till en annan, man är ung så länge man känner sig ung :)
  • sandro87

haha ja det har du ju rätt i!
    i sånna fall känner jag mej som olga 85, i kroppen. heeeemsk bäckenuppluckring!!! =(
    annars känner jag mej minsann ung! =D
    går hemma med sjuksrivning fram till bf, som är 4:e november (kan alltid hoppas att den lille vill titta ut då =P)

Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor