• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • Mjesec
    chelh skrev 2009-08-30 23:39:15 följande:
    ja ibland måste man verkligen överdriva för att få sin vilja igenom, det har jag gjort många gånger & jag vet med mig själv att det är verkligen inte sista gången :) hehe1
    OHJA och jag tycker helt klart det är värt det. Jag menar hellre det än oroa sig en massa!
  • chelh
    Mjesec skrev 2009-08-31 17:50:41 följande:
    OHJA och jag tycker helt klart det är värt det. Jag menar hellre det än oroa sig en massa!
    exakt och det är ju mer eller mindre deras plikt också att stilla ens oro om man nu är orolig över något.
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • Mjesec
    chelh skrev 2009-08-31 18:03:21 följande:
    exakt och det är ju mer eller mindre deras plikt också att stilla ens oro om man nu är orolig över något.
    jamen precis! Dock gör dom det ju inte om man inte överdriver! Då får man typ "men det ska nog gå bra ska du se" tillbaka >
  • chelh
    Mjesec skrev 2009-08-31 21:05:12 följande:
    jamen precis! Dock gör dom det ju inte om man inte överdriver! Då får man typ "men det ska nog gå bra ska du se" tillbaka >
    njä min bm har varit väldigt förstående hela tiden faktiskt, jag bad bara om att jag ville höra hjärtljudet & då fick jag det.
  • Mjesec
    chelh skrev 2009-08-31 21:56:54 följande:
    njä min bm har varit väldigt förstående hela tiden faktiskt, jag bad bara om att jag ville höra hjärtljudet & då fick jag det.
    Jag tänkte på typ kvinnikliniken nudå :p men BM brukar ju vara mycket mera förstående =) KK vill ju helst bara att så få komemr dit typ..
  • chelh
    Mjesec skrev 2009-09-01 16:39:51 följande:
    Jag tänkte på typ kvinnikliniken nudå :p men BM brukar ju vara mycket mera förstående =) KK vill ju helst bara att så få komemr dit typ..
    ah oekj jag har inte varit på kk så det vet jag ingenting om, hehe!
  • Mjesec
    chelh skrev 2009-09-01 17:05:39 följande:
    ah oekj jag har inte varit på kk så det vet jag ingenting om, hehe!
    okej :) ja jag tycker det är sån skillnad i bemötandet när man kommer dit. Men fick iaf en bra läkare idag :D Helt underbar!
  • maem

Hej!

Jag väntar också mitt första barn, är 21 år gammal och min sambo är 25:) Själv är jag mest förväntansfull och vill mer än gärna att min lilla groda ska vara ute nu:D
    Grattis och kram på er

• enlitenlampa

men om du vill bli mamma och klarar av det så gör det du känner för!

• chelh
    Mjesec skrev 2009-09-01 19:10:38 följande:
    okej :) ja jag tycker det är sån skillnad i bemötandet när man kommer dit. Men fick iaf en bra läkare idag :D Helt underbar!
    hehe okej det var ju bra att du fick bra läkare iallafall är mkt det som räknas också, man ska ju trivas med den man får.
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor