• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • chelh
    Mjesec skrev 2009-08-12 09:51:12 följande:
    Är nyss fyllda 20 och fick reda på igår att jag var gravid, och vi ska behålla det. Är med livrädd! Vårt första barn (dock oplanerat men önskat) är ännu bara i v4+3..
    grattis till graviditeten :)
    det är rätt vanligt att man är livrädd för att något ska hända, speciellt dom första 12 veckorna men sen minskar ju risken för missfall riktigt mkt.
    är själv i v.23 & jag har fortfarande dagar då jag är rädd för att något ska hända men det avtar mer & mer :)
  • dellisch

jag är 20 år och väntar mitt första barn. är i vecka 5+4 och jag är livrädd för hur allt ska gå! är fruktansvärt nervös för inskrivningen på barnmorskemottagningen som jag ska till den 8 september. jag är livrädd för sprutor och sånt så jag vet inte hur detta ska gå. usch! men självklart vill jag ha barn! så jag antar at det är värt de!

• Pernillaa

Jag är också född -90. Har en son på 4år och ett barn som väntas komma 16/2-10 :).

Är nu i v14+4 och väntar spänt på det ska bli februari.

• Randig Panda

Hallo! är 88:a och väntar barn nr 3, är i vecka 4+3 idag!

• Ida1990

Grattis till er allihop:) Hoppas allt går bra för er alla.
    Fick höra min lilla bebis hjärtslag för första gången i Fredags:)
    Det kan man kalla Fredagsmys.

• Mariiaaah

Hej =) jag är född 92 och är gravid i vecka 28 med mitt första barn .
    jag förstår att du är nervös och orolig jag känner det lika dant.
    Men jag tror att allting kommer bli bra det tar ett tag att vänja sig vid tanken att man verkligen ska bli mamma. Tro mig jag har inte ens vant mig . det är jobbigt att du känner dig ensam men det verkar ju som du har din pojkvän och få honom att förstå att det är mycket som händer i kroppen att du blir mer känslig. Jag är själv i min graviditet jag känner inte ens pappan och jag känner mig ofta som den mest ensamaste i världen men som sagt det är alltid hormonerna som spökar.
    Men du ska tänka på allt det positiva jag kommer ihåg första ultraljudet jag låg bara tyst och stilla och kunde inte förstå att det är något som växer inom mig. Första gången jag känder hur det rörde sig och till slut börja sparka. När jag fick reda på att ja ska få en pojke , det är så mycket att se fram emot både i och efter graviditeten. för det är ens barn man bär på och ens barn är den personen man kommer älska mest.

• sandrablom

hej jag är 22 och väntar mitt andra barn i Januari, är lika närvös nu som med första. men tror det är helt naturligt att man är rädd att nått ska gå fel.

Ska på ultraljud i mån, ska bli spännande men fick höra hjärtljud i går så vet att de är nått som lever iaf.

• Jenny90

Hej alla gravida =) Jag är 90:a och gravid i vecka 17, har bf 6e februari. Har mått helt ok än så länge och nu längtar jag mest tills nästa måndag när vi får se den lill* första gången =)

• valion
    Jenny90 skrev 2009-08-27 21:21:53 följande:
    Hej alla gravida =) Jag är 90:a och gravid i vecka 17, har bf 6e februari. Har mått helt ok än så länge och nu längtar jag mest tills nästa måndag när vi får se den lill* första gången =)
    hej, jag är också 90 född. BF 8 februari. Vad spännande. grattis!
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor