• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • HannaZan

Man kan väl säga att jag har lite erfarenhet av det här med att vara ung mamma.. jag är 19 nu och fick mitt 3.dje barn när jag var 18. Hur gammal är du??

• Ida1990

Hejsan alla mammisar:) Hoppas allt är fint med er och era små limpor både dom som finns i magen och ute i världen:)
    Var på ultraljud förra torsdagen alltså för en vecka sen allt såg jätte fint ut men blev framflyttad 2 veckor så nu beräknar jag föda runt 29/1 2010. Bebis sparkar i magen för fullt otroligt härlig kännsla:) Blev livrädd första gången jag kände haha men sen när man fatta va de var de ju super mysigt. Pappis känner också dom hårda sparkarna så han ligger och berättar sagor på kvällarna in i min mage. Ser lite roligt ut när man tänker på hur dessa hårda kaxiga killar plötsligt blir helt till sej av fjollig het:)

• Mjesec
    janniahlholm skrev 2009-09-16 17:37:57 följande:
    hih =) vi har alla varit där! :Dtiden går fort kan jag trösta med!fast långsamt också :)
    jo det gör ju det! är där en vännina var för 10v sedan och det känns som igår! Men får gärna gå snabbare just nu ;P
  • valion

Började känna mina första sparkar i v. 16+6, kraftiga och underbara sparkar. Det är ju så mysigt, ibland håller han sig lugn i nåra dar men sen vissa dagar tror man att han ska sparka sig ut :)

• Rocktroll

Lite OT men känner mig plötsligt asgammal när 90-talister ploppar ut ungar till höger och vänster :P är ändå bara 25! haha. Nä men skämt och sido förstår oron precis fick mitt första barn för 5 mån sen och livet har totalt ändrats på bara drygt ett år, men det är underbart. Det spelar nog ingen roll om man är 19 eller 29, att vara gravid för första gången är något nytt och därmed i många fall skrämmande. Lycka till med bebisen :)

• MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-16 21:48:31 följande:

två sen tidigare en på 3 o en 1 ½ o nu v 11 om två tim
    Min son kommer vara ca 3 år när liten kommer.. Liten är beräknad 3 dagar innan Olivers födelsedag.. :P Så jag funderar mest på om det är en syskonvagn jag ska ha eller en enkelvagn med ståbräda.. vad tror du?
  • Pernillaa
    MiaEd skrev 2009-09-18 08:36:46 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-16 21:48:31 följande: Min son kommer vara ca 3 år när liten kommer.. Liten är beräknad 3 dagar innan Olivers födelsedag.. :P Så jag funderar mest på om det är en syskonvagn jag ska ha eller en enkelvagn med ståbräda.. vad tror du?
    Jag tror på en ståbräda mer faktiskt.
    Alexander slutade med vagnen när han var runt 3-3½ :)
  • MiaEd
    Pernillaa skrev 2009-09-18 08:38:25 följande:
    Jag tror på en ståbräda mer faktiskt.Alexander slutade med vagnen när han var runt 3-3½ :)
    Ja det är vad jag tror med, han har ju gått sedan han var 9 månader.. Men tänker på om man ska iväg sena kvällar, tidiga morgnar och så, om han är trött..
  • Pernillaa
    MiaEd skrev 2009-09-18 08:52:50 följande:
    Ja det är vad jag tror med, han har ju gått sedan han var 9 månader.. Men tänker på om man ska iväg sena kvällar, tidiga morgnar och så, om han är trött..
    Ptja då blir det kanske lite värre. Du får undvika det helt enkelt ;P
  • MiaEd
    Pernillaa skrev 2009-09-18 10:04:28 följande:
    Ptja då blir det kanske lite värre. Du får undvika det helt enkelt ;P
    haha eller hur :P
  • Lev livet som du borde ha gjort
    Ida1990 skrev 2009-09-17 17:37:48 följande:
    Hejsan alla mammisar:) Hoppas allt är fint med er och era små limpor både dom som finns i magen och ute i världen:) Var på ultraljud förra torsdagen alltså för en vecka sen allt såg jätte fint ut men blev framflyttad 2 veckor så nu beräknar jag föda runt 29/1 2010. Bebis sparkar i magen för fullt otroligt härlig kännsla:) Blev livrädd första gången jag kände haha men sen när man fatta va de var de ju super mysigt. Pappis känner också dom hårda sparkarna så han ligger och berättar sagor på kvällarna in i min mage. Ser lite roligt ut när man tänker på hur dessa hårda kaxiga killar plötsligt blir helt till sej av fjollig het:)
    Oj, 2 veckor var inte lite det :S Lite tråkigt kan jag tänka mig Men huvudsaken är ju att bebben mår fint och allt såg bra ut
  • Ida1990

Lev livet som du borde ha gjort skrev 2009-09-18 20:54:44 följande:
    [citat]
    Oj, 2 veckor var inte lite det :S Lite tråkigt kan jag tänka mig Men huvudsaken är ju att bebben mår fint och allt såg bra ut
    [ ja de var lite oväntat men ändå rätt skönt hehe mindre tid att vänta :)

• Lev livet som du borde ha gjort
    Ida1990 skrev 2009-09-18 21:10:07 följande:
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2009-09-18 20:54:44 följande: [citat] Oj, 2 veckor var inte lite det :S Lite tråkigt kan jag tänka mig Men huvudsaken är ju att bebben mår fint och allt såg bra ut [ ja de var lite oväntat men ändå rätt skönt hehe mindre tid att vänta :)
    Oj, missuppfattade dig, trodde det stod bakflyttad, alltså att du var mindre veckor gånget=längre tid till BF

Dååå förstår jag att det är skönt ju
  • fancyface flisan
    MiaEd skrev 2009-09-18 08:36:46 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-16 21:48:31 följande:
    Min son kommer vara ca 3 år när liten kommer.. Liten är beräknad 3 dagar innan Olivers födelsedag.. :P Så jag funderar mest på om det är en syskonvagn jag ska ha eller en enkelvagn med ståbräda.. vad tror du?
    Jag skulle nog gissa på enkelvagn med ståbräda för när dom e 3 så e d bäst o lära dom att stå där eller gå bredvid o hålla i vagnen..

Min tredje e beräknad till min minstas födelsedag.. så hon blir två år när lillen har BF så jag vet inte heller om jag ska ta ståbräda lr tvilling. de lutar åt tvilling o sen har man ju både enkel med ståbräda sedan innan så man kan variera
  • Ida1990

Lev livet som du borde ha gjort skrev 2009-09-18 23:17:09 följande:

Oj, missuppfattade dig, trodde det stod bakflyttad, alltså att du var mindre veckor gånget=längre tid till BF Dååå förstår jag att det är skönt ju
    Hehe ja de klart de är ju både bra och dåligt, självklart vill jag att den lille ska titta ut så fort som möjligt. Men ändå älskar jag den mysiga känslan att vara gravid:)
  • MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-19 09:48:16 följande:

Jag skulle nog gissa på enkelvagn med ståbräda för när dom e 3 så e d bäst o lära dom att stå där eller gå bredvid o hålla i vagnen.. Min tredje e beräknad till min minstas födelsedag.. så hon blir två år när lillen har BF så jag vet inte heller om jag ska ta ståbräda lr tvilling. de lutar åt tvilling o sen har man ju både enkel med ståbräda sedan innan så man kan variera
    Vi kommer köpa både och..En enkelvagn med ståbräda och en begagnad syskonvagn.. Så kan stora killen välja om han vill gå bredvid vagnen eller sitta..
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor