• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • valion

Började blöda i fredags efter sex. Fick panik, darrade och bara grät. for till akuten. Allt var bra, och vi blev så lättade. dessutom fick vi veta att det är eb underbar kille vi väntar:)

• Butikslager

Jag är 21 och sambon 2o, vi väntar vårat första barn i april om allt går som det ska. Är i vecka 7 nu efter ett MF i april när jag få var i vecka 7. Så just nu är vi ganska nojiga.

Vi är jätteglada, men samtidigt jätterädda och oroliga och allt som hör till!

• Mjesec
    chelh skrev 2009-08-12 10:13:59 följande:
    grattis till graviditeten :)det är rätt vanligt att man är livrädd för att något ska hända, speciellt dom första 12 veckorna men sen minskar ju risken för missfall riktigt mkt.är själv i v.23 & jag har fortfarande dagar då jag är rädd för att något ska hända men det avtar mer & mer :)
    Ohja, speciellt när jag haft missfall förut, i samma vecka som jag är nu (v8). Men inte kännt ngt ännu iaf :D Och ska på VUL igen på tisdag så är ganska lugn ^^ Såg troligen hjärtat på förra VUL i tisdags =)
  • chelh
    Mjesec skrev 2009-08-30 13:42:14 följande:
    Ohja, speciellt när jag haft missfall förut, i samma vecka som jag är nu (v8). Men inte kännt ngt ännu iaf :D Och ska på VUL igen på tisdag så är ganska lugn ^^ Såg troligen hjärtat på förra VUL i tisdags =)
    jo då kan jag förstå att du är extra rädd. Men oroa dig inte för mkt för då blir fostret också lätt oroligt. Men kan förstå att det är svårt att inte vara det, jag var likadan i början, gick inte en enda dag utan att jag var orolig & det är nog en sån sak som aldrig riktigt försvinner men det minskar ju betydligt när bebisen börjar sparka osv.
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • Mjesec
    chelh skrev 2009-08-30 16:40:25 följande:
    jo då kan jag förstå att du är extra rädd. Men oroa dig inte för mkt för då blir fostret också lätt oroligt. Men kan förstå att det är svårt att inte vara det, jag var likadan i början, gick inte en enda dag utan att jag var orolig & det är nog en sån sak som aldrig riktigt försvinner men det minskar ju betydligt när bebisen börjar sparka osv.
    Oh ja, men efter vårt första VUL så vart jag betydligt lugnare, för troligen så såg vi ju hjärtat, dock kan det ju vara ngt annat (men vad ska det vara isf?), men både jag och sambon är väldigt säkra på att det är bebisens hjärta vi såg :S så nu när vi ska dit blir det bara som ett extra plus att få se den lill* igen :D Så även om jag överdrev osv för att få göra VUL är jag grymt överlycklig att jag faktiskt fick göra det! Annars hade jag oroat mig som tusan troligen =/ Men är lagomt kolugn nu iaf :)
  • chelh
    Mjesec skrev 2009-08-30 17:40:51 följande:
    Oh ja, men efter vårt första VUL så vart jag betydligt lugnare, för troligen så såg vi ju hjärtat, dock kan det ju vara ngt annat (men vad ska det vara isf?), men både jag och sambon är väldigt säkra på att det är bebisens hjärta vi såg :S så nu när vi ska dit blir det bara som ett extra plus att få se den lill* igen :D Så även om jag överdrev osv för att få göra VUL är jag grymt överlycklig att jag faktiskt fick göra det! Annars hade jag oroat mig som tusan troligen =/ Men är lagomt kolugn nu iaf :)
    jag gjorde också VUL när jag var i v.7 tror jag att det var. Men sen fick jag höra på hjärtat hos min barnmorska i v.11-12 & sen har jag fått höra det varenda gång sen dess & det känns skönt. Tror att du kan be din bm om att du vill höra det så brukar du få göra det också för det var så jag gjorde & som sagt har fått höra det varje gång sen dess.
  • enlitenlampa
    Ida1990 skrev 2009-07-16 14:02:06 följande:
    Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.hör jätte gärna va er=)kram Ida
    Grattis till graviditeten för det första!
    Jag är 16 år, född 93. Väntar en dotter 2/11 :)
  • Mjesec
    chelh skrev 2009-08-30 18:08:49 följande:
    jag gjorde också VUL när jag var i v.7 tror jag att det var. Men sen fick jag höra på hjärtat hos min barnmorska i v.11-12 & sen har jag fått höra det varenda gång sen dess & det känns skönt. Tror att du kan be din bm om att du vill höra det så brukar du få göra det också för det var så jag gjorde & som sagt har fått höra det varje gång sen dess.
    Ja det måste jag nog fråga om, min BM verkar helt underbar så tror inte det är några problem, hon tyckte även jag gjorde rätt som överdrev mig tillett VUL så jag skulle sluta oroa mig =) Så låter ju som en bra idé =)
  • chelh
    Mjesec skrev 2009-08-30 21:14:03 följande:
    Ja det måste jag nog fråga om, min BM verkar helt underbar så tror inte det är några problem, hon tyckte även jag gjorde rätt som överdrev mig tillett VUL så jag skulle sluta oroa mig =) Så låter ju som en bra idé =)
    ja ibland måste man verkligen överdriva för att få sin vilja igenom, det har jag gjort många gånger & jag vet med mig själv att det är verkligen inte sista gången :) hehe1
  • Jenny90
    valion skrev 2009-08-30 11:39:45 följande:
    hej, jag är också 90 född. BF 8 februari. Vad spännande. grattis!
    Vad kul! Läste ditt inlägg under, skönt att allt gick bra och grattis =) Hoppas vi också får reda på vad som döljer sig där inne snart=)
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor