Flufftroll skrev 2009-09-07 22:39:03 följande:
Hallo, jag räknas väl till ung gravid om något xD Är 17 år och i vecka 7, 6+1,
bf den 1a maj. Arbetarnas dag! Ska till
bvc på onsdag för att kolla på blodtrycket, har lågt blodtryck så det kan bli lite jobbigt... Sen ska jag på inskrivning den 25e sept... läskigt läskigt, då kommer jag få göra
vul och höra hjärtslag...shiet xD På onsdag ska jag ta med mig pojkvännen till
bvc, han vet nämligen inte än men jag vet hans position, "helst abort men eftersom det inte är din grej så finns jag där för er"... hade nämligen ett missfall i juli... Vad är era symtom? Molvärk, illamående, förhöjt kroppstemp och luktsinne som en varg är mina hittills... och uppsvälldheten på kvällarna, man ser ju nästan gravid ut ju! Idag berättade jag för mina bästa vänner, som redan kommit överens om att de ka bli gudföräldrar (de mest ansvariga i min närhet förutom jag =P ) och gudfadern hade svååååårt att smälta det hela, det tog honom 13 hela "duuuude" innan han fatta!! Undrar hur det blir när pojkvännen får veta....
man är ung så länge man känner sig ung så om du känner dig ung så passar du självklart in här :) hehe!
usch det med lågt blodtryck är inte alls kul, får jätte lätt blodtrycksfall & sen jag blev gravid har det blivit ännu värre med det faktiskt så går jag inne på ett köpcentrum så får jag sätta mig ner flera gånger under tiden jag är där.
att få höra hjärtslagen lugnar exakt all oro man kan ha, det finns fortfarande dagar då jag kan vara enormt nojig över att något är fel men dom dagarna man varit hos sin bm & fått höra hjärtljuden är guld värda för det stillar ens oro i några dagar eftr besöket.
Var glad över att du har en pojkvän som finns där för dig vad du än gör för det är många killar som inte kan acceptera att man vill behålla utan försöker tvinga en till abort.
Eftersom jag har gått så pass långt som jag har så har jag inte några värsta symptom, är det att man blir känslig för lukter & foglossning & sådär men resten försvann runt v.15 :) iallafall för mig!