• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • chelh
    sandro87 skrev 2009-09-09 11:54:46 följande:
    haha ja det har du ju rätt i! i sånna fall känner jag mej som olga 85, i kroppen. heeeemsk bäckenuppluckring!!! =( annars känner jag mej minsann ung! =D går hemma med sjuksrivning fram till bf, som är 4:e november (kan alltid hoppas att den lille vill titta ut då =P)
    jotack jag vet hur det är med detdär, känner mig som en gammal tant blandat med en strandad val mer eller mindre.
    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • fröken freja

Bara ett råd till er unga mammor (var själv 18 vid första barnet.. är 25 (nyss fyllda) nu.
    Låt inte MVC, BB, vänner, familj NÅGON klanka ner på er och behandla er dåligt.
    Speciellt då BVC för de betedde sig (iallafall mot mig) som att det var deras barn och jag lånade det. Får jag ett barn idag skall jag endast ha den nödvändiga kontakten och upplysa dem att jag kan faktiskt ta hand om mitt barn själv.
    Grattis till er alla & lycka till!

• Lev livet som du borde ha gjort

fröken freja skrev 2009-09-09 12:00:05 följande:

Bara ett råd till er unga mammor (var själv 18 vid första barnet.. är 25 (nyss fyllda) nu. Låt inte MVC, BB, vänner, familj NÅGON klanka ner på er och behandla er dåligt. Speciellt då BVC för de betedde sig (iallafall mot mig) som att det var deras barn och jag lånade det. Får jag ett barn idag skall jag endast ha den nödvändiga kontakten och upplysa dem att jag kan faktiskt ta hand om mitt barn själv. Grattis till er alla & lycka till!
    Jo tack jag vet! Jag tar då ingen skit- inte från NÅGON!
  • sandro87

haha på tal om havsdjur- 22 kilos uppgång sen graviditetens början :S känner mej som livs levande sjökossa!! o_O
    skönt endå att nån delar samma upplevelser =)
    det värsta jag vet är när jag måste gå upp på natten för att tömma blåsan, jag går med händerna utmed längs väggarna för att inte snubbla =S samt stelhet.
    vilken vecka är du i nu?

• chelh
    sandro87 skrev 2009-09-09 12:04:27 följande:
    haha på tal om havsdjur- 22 kilos uppgång sen graviditetens början :S känner mej som livs levande sjökossa!! o_O skönt endå att nån delar samma upplevelser =) det värsta jag vet är när jag måste gå upp på natten för att tömma blåsan, jag går med händerna utmed längs väggarna för att inte snubbla =S samt stelhet. vilken vecka är du i nu?
    hehe ojdå sedär, jag har faktiskt haft tur så jag har bara gått upp 3 kg & det är jag faktiskt glad över, hehe. jag är i v.27 själv då? :)
  • sandro87
    chelh skrev 2009-09-09 12:15:10 följande:
    hehe ojdå sedär, jag har faktiskt haft tur så jag har bara gått upp 3 kg & det är jag faktiskt glad över, hehe. jag är i v.27 själv då? :)
    jo, en del jag skäms =(
    kan tröstas lite med att jag var underviktig från början plus att jag slutade röka när jag fick veta att jag var gravid. =)
    men 3 kg är inte alls illa! om man endå gick upp så lite =)
    har du börjat bli svullen om händer å fötter än då?

imorgon blir det vecka 33 faktiskt! tiden går sjukt fort just nu =)
    minns när man var nyplussad, tiden gick sååå långsamt fram till vecka 12, sen till RUL... men sen gick det av bara farten!
    måste vart att det vart sommar å mycket att göra då åxå =D
  • chelh
    sandro87 skrev 2009-09-09 12:25:30 följande:
    jo, en del jag skäms =( kan tröstas lite med att jag var underviktig från början plus att jag slutade röka när jag fick veta att jag var gravid. =) men 3 kg är inte alls illa! om man endå gick upp så lite =) har du börjat bli svullen om händer å fötter än då? imorgon blir det vecka 33 faktiskt! tiden går sjukt fort just nu =) minns när man var nyplussad, tiden gick sååå långsamt fram till vecka 12, sen till RUL... men sen gick det av bara farten! måste vart att det vart sommar å mycket att göra då åxå =D
    jag slutade faktiskt också att röka så fort jag fick veta att jag var gravid även fast det inte var bestämmt hur jag skulle göra än. första veckorna från ca v.6-10 så gick jag ner runt 5 kg & sen sen inskrivnignen i v.10 till nu har jag gått upp då som sagt 3 kg.
    Nej jag har klarat mig ifrån svullna händer & fötter än så länge vilket känns skönt, själv då? ojdå, då har du gått några veckor längre än mig :) jag tycker faktiskt att tiden har gått snabbt hela tiden, kan inte riktigt fatta att det är runt 20 veckor sen som jag fick veta att jag var gravid. tiden bara rusar iväg så man hinner inte riktigt med själv, har svårt att inse att om 3 veckor så är jag i v.30.
  • Emsan1990

Tjenare. En nykomling här :) Testade plus imorses, ska ringa mördravårdscentralen imorgon :).
    Hur gamla är ni alla :)?

• chelh
    Emsan1990 skrev 2009-09-09 13:31:48 följande:
    Tjenare. En nykomling här :) Testade plus imorses, ska ringa mördravårdscentralen imorgon :). Hur gamla är ni alla :)?
    grattis till plusset :)
    jag är 20 år blir 21 ungefär samtidigt som jag får lillkillen i december, antar att du är 19? :)
  • Lev livet som du borde ha gjort
    Emsan1990 skrev 2009-09-09 13:31:48 följande:
    Tjenare. En nykomling här :) Testade plus imorses, ska ringa mördravårdscentralen imorgon :). Hur gamla är ni alla :)?
    20 år
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor