• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • MiaEd
    Emsan1990 skrev 2009-09-14 15:06:47 följande:
    Okej :) . Jag är inte heller planerat gravid men jag är överlycklig :)
    Ingen av mina graviditeter har varit planerade heller, men huvudsaken är väl att man får en liten älskling? :)
  • fancyface flisan
    MiaEd skrev 2009-09-14 15:02:53 följande:
    Hej, tack så mycket :) vecka 9+6 idag.. seeegt går det men framåt!
    vi är i nästan samma v plus dag.. hehe hur mår du hittills??
  • MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-14 15:10:34 följande:

vi är i nästan samma v plus dag.. hehe hur mår du hittills??
    Häftigt, hur långt gången är du? Jag har mått redigt illa, behövt gå av pendeltåget vid flertal tillfällen för att inte avlida! :-P Själv då?
  • fancyface flisan
    MiaEd skrev 2009-09-14 15:29:34 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-14 15:10:34 följande:
    Häftigt, hur långt gången är du? Jag har mått redigt illa, behövt gå av pendeltåget vid flertal tillfällen för att inte avlida! :-P Själv då?
    Jag är i v 9+4.. Mår rejält illa yr konstant rena H*t tur de e värt de i slutändan.. Är mest soff liggandes just nu faktiskt.. blir svimfärdig efter bara någon minut.. speciellt när man e i köpcentrum allt folk o de snurrar till * Inte kul men vad gör man;)
  • MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-14 15:40:09 följande:

Jag är i v 9+4.. Mår rejält illa yr konstant rena H*t tur de e värt de i slutändan.. Är mest soff liggandes just nu faktiskt.. blir svimfärdig efter bara någon minut.. speciellt när man e i köpcentrum allt folk o de snurrar till * Inte kul men vad gör man;)
    Menar det, man får fokusera på vad man får istället. Men satan i gatan, så trött som jag är nog har jag nog aldrig i mitt liv varit!
  • fancyface flisan
    MiaEd skrev 2009-09-14 15:45:45 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-14 15:40:09 följande:
    Menar det, man får fokusera på vad man får istället. Men satan i gatan, så trött som jag är nog har jag nog aldrig i mitt liv varit!
    Nej de håller ja med om.. dagen efter ja o min man gifte oss i 11 sep.. hela lördagen sov ja från 13 till 18 o sen från 22 o hela natten till 9,.. helt sjjukt trött hela tiden.. man får nästan vara glad om man orka hålla sig vaken till middagen *ler*
  • MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-14 15:57:43 följande:

Nej de håller ja med om.. dagen efter ja o min man gifte oss i 11 sep.. hela lördagen sov ja från 13 till 18 o sen från 22 o hela natten till 9,.. helt sjjukt trött hela tiden.. man får nästan vara glad om man orka hålla sig vaken till middagen *ler*
    Haha ja jo :) har ni några barn sedan tidigare? haha ja men eller hur :)
  • livet med barn

Lite svårt att veta om vi är i samma ålder då du inte skrivit hur gammal du är.

Jag är 21 (22 i höst) och jag och sambon (29, 30 i höst) väntar vårat första barn den 6/2.
    BF 6/2
  • Pernillaa
    livet med barn skrev 2009-09-14 16:11:49 följande:
    Lite svårt att veta om vi är i samma ålder då du inte skrivit hur gammal du är. Jag är 21 (22 i höst) och jag och sambon (29, 30 i höst) väntar vårat första barn den 6/2.
    Om du kollar på hennes nick står det 1990. Kan anta att det är hennes födelseår(Jag vet iofs att det är det). Så hon är alltså 19 i år.
  • fancyface flisan
    MiaEd skrev 2009-09-14 16:10:20 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-14 15:57:43 följande:
    Haha ja jo :) har ni några barn sedan tidigare? haha ja men eller hur :)
    Ja vi har två flickor ena född 06 den andra född 08...
    Så nu hoppas ja på en pojk för sen e bebisverksamheten klar för min del:D
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor