• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • livet med barn
    Pernillaa skrev 2009-09-14 16:20:07 följande:
    Om du kollar på hennes nick står det 1990. Kan anta att det är hennes födelseår(Jag vet iofs att det är det). Så hon är alltså 19 i år.
    ah kollade aldrig det =p
    BF 6/2
  • fancyface flisan
    livet med barn skrev 2009-09-14 16:11:49 följande:
    Lite svårt att veta om vi är i samma ålder då du inte skrivit hur gammal du är.
    Jag är 21 (22 i höst) och jag och sambon (29, 30 i höst) väntar vårat första barn den 6/2.
    Jag är 23 blir 24 i höst.. fick mitt första barn när jag var 20
  • MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-14 16:48:10 följande:

Ja vi har två flickor ena född 06 den andra född 08...Så nu hoppas ja på en pojk för sen e bebisverksamheten klar för min del:D
    Då håller vi tummarna för en liten pojk för din del då :) Har ni tänkt på några namn än?
  • fancyface flisan
    MiaEd skrev 2009-09-14 16:49:41 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-14 16:48:10 följande:
    Då håller vi tummarna för en liten pojk för din del då :) Har ni tänkt på några namn än?
    jag är riktigt kräsen när de gäller killnamn har jag märkt vill ha ngt inte många har så hittills så har jag valt namnet Rexx sen får vi se om ja hittar ngt lr om de blir det;)

Det var ditt andra barn va?? Va tror du de blir för kön denna gången? Mådde du likadant din förra grav?
  • MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-14 16:51:38 följande:

jag är riktigt kräsen när de gäller killnamn har jag märkt vill ha ngt inte många har så hittills så har jag valt namnet Rexx sen får vi se om ja hittar ngt lr om de blir det;)Det var ditt andra barn va?? Va tror du de blir för kön denna gången? Mådde du likadant din förra grav?
    Rexx är jättefint :)

Jo det är mitt andra.. Jag vet inte, jättekluven just nu.. Med Oliver visste jag på en gång att det var en liten kille men nu vet jag inte..

Vill gärna säga hon/henne när jag pratar om henne höll jag på skriva men menar självklart bebisen :-P

Nee jag mådde betydligt bättre, du själv då?
  • fancyface flisan
    MiaEd skrev 2009-09-14 17:03:29 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-14 16:51:38 följande:
    Rexx är jättefint :)Jo det är mitt andra.. Jag vet inte, jättekluven just nu.. Med Oliver visste jag på en gång att det var en liten kille men nu vet jag inte..Vill gärna säga hon/henne när jag pratar om henne höll jag på skriva men menar självklart bebisen :-PNee jag mådde betydligt bättre, du själv då?
    Jag vill också veta så man kan säga hon han lr namnet man har valt tills vidare.. I mina förra så mådde jag super bra inga krämpor alls mer än halsbränna sista veckorna.. O denna gång e de helt tvättom så lite därför ja tror de e pojk
  • MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-14 17:24:47 följande:

Jag vill också veta så man kan säga hon han lr namnet man har valt tills vidare.. I mina förra så mådde jag super bra inga krämpor alls mer än halsbränna sista veckorna.. O denna gång e de helt tvättom så lite därför ja tror de e pojk
    Tydligen var min mammas graviditet med lillasystern min helt olik min, så man ska inte lita på för mycket av det där med olika graviditeter, men vore kul om du fick en liten kille.

Små killar är så grymt gulliga.. "Mammaaa, Olliveeej älskaaj mamma mest, vill gifta me mammaaa"
  • fancyface flisan
    MiaEd skrev 2009-09-14 17:36:42 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-14 17:24:47 följande:
    Tydligen var min mammas graviditet med lillasystern min helt olik min, så man ska inte lita på för mycket av det där med olika graviditeter, men vore kul om du fick en liten kille. Små killar är så grymt gulliga.. "Mammaaa, Olliveeej älskaaj mamma mest, vill gifta me mammaaa"
    Aa de e olika beroende på grav.. Men kanske så har mer hormoner med pojk hehe..
    Jag vet verkligen inte va ja ska ha för tjejnamn om de e tjej haha
  • MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-14 17:43:05 följande:

Aa de e olika beroende på grav.. Men kanske så har mer hormoner med pojk hehe.. Jag vet verkligen inte va ja ska ha för tjejnamn om de e tjej haha
    Haha.. Ja namnen var ju det första vi bestämde typ, för att slippa bråka om det längre fram..
  • fancyface flisan
    MiaEd skrev 2009-09-14 17:48:17 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-14 17:43:05 följande:
    Haha.. Ja namnen var ju det första vi bestämde typ, för att slippa bråka om det längre fram..
    Vad har ni för namn till den lille i magen??
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor