• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • mucklis
    Emsan1990 skrev 2009-09-14 15:06:47 följande:
    Okej :) . Jag är inte heller planerat gravid men jag är överlycklig :)
    oki =) är jag gravid så ska jag definitivt inte göra abort. Vi får se hur det går.. ska testa imorgon. Hoppas att de inte är för tidigt. =)
  • Emsan1990
    MiaEd skrev 2009-09-14 15:09:23 följande:
    Ingen av mina graviditeter har varit planerade heller, men huvudsaken är väl att man får en liten älskling? :)
    ja :)
  • valion

Hej, har nån annan än jag fått veta kön ännu? Fick veta för två veckor sen att det är en liten kille jag väntar. BM sa att han var väldigt utrustad och att det syntes tydligt, haha. Gissa om pappa var stolt!

• fancyface flisan
    valion skrev 2009-09-15 10:00:41 följande:
    Hej, har nån annan än jag fått veta kön ännu? Fick veta för två veckor sen att det är en liten kille jag väntar. BM sa att han var väldigt utrustad och att det syntes tydligt, haha. Gissa om pappa var stolt!
    Jag hoppas jag får veta om en till två veckor med intelligender.. sj inte 100 procent men 90 sen kan man kolla RUL om de stämmer
  • dellisch
    jag har funderat på att kolla upp vilket kön det är..
    men vilken vecka behöver man vara i ungefär när man kollar detta?
  • janniahlholm
    dellisch skrev 2009-09-15 11:43:05 följande:
    jag har funderat på att kolla upp vilket kön det är.. men vilken vecka behöver man vara i ungefär när man kollar detta?
    dom brukar kunna se ganska bra runt v 17-18.. men det sägs att man kan se redan i v 14, man ska nog ha lite tur då iofs.

själv har jag valt att INTE ta reda på kön :) känns roligast så för mig :)
  • Emsan1990

Jag tror faktiskt attt jag kommer att kolla vilket kön det är :) Är dock lite kluven

• MiaEd

fancyface flisan skrev 2009-09-14 18:23:19 följande:

Vad har ni för namn till den lille i magen??
    Aurora Maragretha om det blir en flicka (Aurora som tilltalsnamn)
    David Lars Erik om det blir en pojke (David eller Erik som tilltalsnamn)

:)
  • MiaEd
    Haha! Grattis! Har ni några namn än då?
  • janniahlholm
    Emsan1990 skrev 2009-09-15 13:15:15 följande:
    Jag tror faktiskt attt jag kommer att kolla vilket kön det är :) Är dock lite kluven
    ja så kände jag innan jag åkte dit. tänkte typ "ja, vill jag kolla så gör jag väl det".. men när jag väl låg där kände jag hur lycklig jag blev bara av att få höra att bebisen var frisk och mådde bra.. då spelade inte könet någon roll längre och jag ville inte alls veta lika gärna längre.
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor