suntförnuft skrev 2009-09-14 10:00:11 följande:
Hej allihopa! Jag är 20 år och försöker att bli gravid :) Åh, jag längtar tills dagen jag plussat!!! Har varit utan p piller i fyra månader och satsat extra mycket när jag haft ägglossning men det har ännu inte restulterat i ngt :S Mina kompisar säger att : när man får barn slutar livet. vad är det för snack? När jag får barn börjar mitt liv :) eller ja, i alla fall ett helt annat liv än det man lever nu.. Jag är
iofs väldigt nöjd med mitt liv nu med men jag kommer bli ännu nöjdare som mamma! :Dwii! förresten, har ni koll på det här med bidrag o sånt? får man mer om man jobbat än om man pluggat eller hur ligger det till? Vad beräknar ni att få i månaden? kram på er ! =)
åh! lycka till med bebisverkstan! själv går jag in i v 29 i övermorrn :) tiden går fort när man har roligt!!
Föräldrapenningen beror på hur mycket man har tjänat så har man bara pluggat får man lägsta, det kommer jag få. vilket är 180 kr om dagen. Sen hur många dagar i månanden med föräldrapenning man tar ut, det är upp till var och en. :)
du kan kolla på
www.fk.se - där står allt du behöver veta om föräldrapenning och liknande :)
barnbidrag får man ju alltid. på 1050. Så som jag har bestämt mig för att göra så kommer jag få ut ca 4-4500 i månaden :)