• Ida1990

Unga gravida eller unga mammor

Hej jag fick reda på att jag är gravid för ca 3 veckor sen och Jag och min pojkvän har bestämt oss för att behålla barnet och de väntas komma i mitten av Februari. Nu undrar jag om det är någon mer här som kanske är gravid eller nyss har blivit mamma? Gärna någon runt samma ålder som mig.
    Detta är nämligen mitt första barn och jag är livrädd. Vore skönt att kunna dela funderingar och frågor med någon som är i samma sits:) Just nu känner jag mig ensammast i världen med hormoner som spökar och oro inför första ultraljudet.
    hör jätte gärna va er=)
    kram Ida

• Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor
  • Sandrapaa88

Hej! Grattis lääääängtar!! Jag bor i Vagnhärad, 3mil från södertälje. =) men är där oftast, skriv om du vill dela med dig allt som kommer och går. jag vill gärna lära känna nya människor och dela med mig allt glada och tråkiga saker inom graviditeten, jag är i vecka 11+2 =)

• Lullabay

Roligt att höra att det finns fler unga mammor där ute:) Då känner man sig inte så ensam. Jag har ju dock tur...min mamma födde en lite sladdis för 3 år sen...min lillasyster Ebba. Hon känns nästan som min egen för man har varit med från början så jag vet vad jag ger mig in på. Men man känner sig väldigt nervös endå måste jag jag säga:O Haha.

Det kommer nog gå bra för oss allihop, det är jag övertygad om:D

mucklis skrev 2009-09-14 07:53:20 följande:
    Hej hej. Kul att det finns en sida för unga gravida/föräldrar där ingen dömer varandra, annars så finns det gott om det. =) Jag är 18 år och tror att jag är gravid. Mensen har inte kommit, brösten ömmar och min mage är lite svullen. Men är inte helt säker. Kan ni kanske dela med er av era grav. symtom i de tidiga veckorna? Jag känner att jag kanske tror att jag är gravid så mkt att jag får symtom. Men ska ändå testa snart. Tack på förhand! =)
    Klart att man kan få symptom för att man tror/inbillar sig att man är gravid. Jag kände ingenting om jag ska vara ärlig...haha. Testade mig enbart för min mens var sen och min pojkvän och jag inte hade varit så noga med att skydda oss. Det var senare sen, ungefär i v.8-10 typ som jag fick lite finnar...annars har jag faktiskt fortfarande inte haft några vidare symptom och nu är jag i v.17 (16+6)! :P Hur länge är din mens sen? Jag tycker verkligen du ska testa dig...man vet ju aldrig:)

Lycka till!! :D
  • mucklis

Till Emsan:

Oki =) jag vet inte riktigt... gjorde en abort då jag blev gravid när jag var 15, men ångrar mig fortfarande. Om det blir ett plus så blir jag nog glad fastän det inte var planerat. =)

• mucklis
    Lullabay skrev 2009-09-14 13:39:00 följande:
    Klart att man kan få symptom för att man tror/inbillar sig att man är gravid. Jag kände ingenting om jag ska vara ärlig...haha. Testade mig enbart för min mens var sen och min pojkvän och jag inte hade varit så noga med att skydda oss. Det var senare sen, ungefär i v.8-10 typ som jag fick lite finnar...annars har jag faktiskt fortfarande inte haft några vidare symptom och nu är jag i v.17 (16+6)! :P Hur länge är din mens sen? Jag tycker verkligen du ska testa dig...man vet ju aldrig:) Lycka till!! :D
    oki. Jag skulle fått min mens igår, men den har ju en tendens att inte komma exakt den dagen jag planerat, kanske nån dag före/efter. Jag vill bara vänta tills kanske en vecka efter förväntad mens så jag inte testar för tidigt. =) Tack så mkt!
  • fancyface flisan

Hejhej!! grattis..

Jag bor i Kalmar och är 23 år och väntar mitt tredje barn nu.. Är de fler från Kalmar??

• Lullabay

fancyface flisan skrev 2009-09-14 13:52:58 följande:

Hejhej!! grattis.. Jag bor i Kalmar och är 23 år och väntar mitt tredje barn nu.. Är de fler från Kalmar??
    Mönsterås här:) Det är inte speciellt långt:) Hur går det för dig? Hur långt gången är du? :D
  • fancyface flisan
    Lullabay skrev 2009-09-14 13:54:53 följande:
    fancyface flisan skrev 2009-09-14 13:52:58 följande:
    Mönsterås här:) Det är inte speciellt långt:) Hur går det för dig? Hur långt gången är du? :D
    Jag är i v 10 o mår apa*ler*
    Inte alls som förra gångerna.. rena himmelriktet då.. har två flickor sen förra gångerna så nu kanske en pojk då??
  • valion

Mucklis, första gången jag blev gravid (slutade tyvärr i missfall) så var jag jättekänslig för starka parfymer och hårspray och så. men framför allt så gjorde mina bröst väldigt ont, samma sak med brösten denna graviditet, men annars kändes det bara som inför en mens. Inget speciellt.

• Lullabay

Haha! Hoppas det går över och att du mår bättre längre fram sen:) haha, jag var inne på ditt galleri och såg dina söta små flickor:D Känns som om det är en pojk på g här också, men jag vet inte, vi valde att inte titta efter det på ul, får bli en liten överraskning:)

• fancyface flisan
    Lullabay skrev 2009-09-14 14:07:37 följande:
    Haha! Hoppas det går över och att du mår bättre längre fram sen:) haha, jag var inne på ditt galleri och såg dina söta små flickor:D Känns som om det är en pojk på g här också, men jag vet inte, vi valde att inte titta efter det på ul, får bli en liten överraskning:)
    Jag är för nyfiken för att kunna bli överraskad av vad det är.... jag ska köpa intelligender köns test från usa o sen se om de stämmer sen på UL *ler* Vill kunna shoppa loss i pojkkläder osv om de e pojk.. har ju bara rosa haha .

N'är är du beräknad??
Svar på tråden Unga gravida eller unga mammor