• Anonym (Gillar inte...)

Sonens flickvän :(

Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?
    Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av.
    Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.
    Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.
    Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?

• Svar på tråden Sonens flickvän :(

Varken sonens pappa eller syskon gillar henne men försöker göra som jag och acceptera läget

• Thaleya

Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 10:57:39 följande:

Hans tjejkompis är absolut inte kär i honom. Och innan du kan säga att jag är en "såndär" svärmor och att jag förtjänar det så borde du känt mig. Har haft jättebra kontakt med hans gamla flickvännor och pratar fortfarande med dom ibland. Svårt att förstå för dom som inte själva varit i denna situationen. Jag gör verkligen allt för att det ska funka men människor som är sura, griniga, lata och aldrig kan le och knappt svarar på tilltal....klarar jag bara inte av.
    Jag har inte läst hela tråden men om hon vet att du har kontakt eller att du verkligen gillade de tidigare flickvännerna så förstår jag att hon är sur, lat och vresig mot dig. Om det inte beror på det så kanske hon känner att du är familj och hon verkligen inte orkar anstränga sig. Eller så gillar hon dig helt enkelt inte och visar det lite lite genom att vara sur. Jag gillar inte min svärfar så ibland orkar jag inte ens vara trevligt inför honom.
  • Thaleya

Sen måste jag säga att egentligen vad spelar det för roll? Din son var väl 20 år, bor han fortfarande hemma? umgås ni verkligen så ofta?

Jag flyttade ut när jag var 16 år och visserligen älskar jag mina föräldrar men jag träffar mamma cirka två gånger i månaden och pappa cirka två gånger per halvår. Vi bor en tre mil ifrån varandra och vi gillar varandra så det finns ingen anledning till att vi umgås så sällan. Jag har inte ork och tid helt enkelt. Sen så är ju inte min sambo med varje gång jag träffar föräldrarna heller så det är ju inte så ofta man skulle behöva spela trevlig om man säger så.

Sonen bor inte hemma men tycker ändå att det hade varit rolig om det är bra stämning och trevligt att kunna träffas även om det inte blir så ofta.
    Sen förstår jag inte varför jag inte ska kunna ha kontakt med tidigare flickvänner. Hon har väl också haft ett liv tidigare och har egna vänner. Dom är mina vänner och det kan hon inte styra över. Jag umgås ju inte med dom på samma gång som henne.

• Thaleya

Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 16:39:34 följande:

Sonen bor inte hemma men tycker ändå att det hade varit rolig om det är bra stämning och trevligt att kunna träffas även om det inte blir så ofta. Sen förstår jag inte varför jag inte ska kunna ha kontakt med tidigare flickvänner. Hon har väl också haft ett liv tidigare och har egna vänner. Dom är mina vänner och det kan hon inte styra över. Jag umgås ju inte med dom på samma gång som henne.
    Nee det är klart men jag skulle känna mig hemskt förnedrad, ovälkommen och bortvald om jag visste att min svärmor hade kontakt med min killes gamla ex. Då känns det verkligen som att dementera öppet för alla att min nuvarande svärdotter är inget att ha, jag önskar att min son fortfarande var tillsammans med någon utav dessa tjejer (hans ex). Eller umgås din son med hans ex lika mycket? isåfall är det en annan sak.
  • ica

om hon är så hemsk att din sons vänner inte gillar henne så lär det ta slut. Men är hon bara kantig för att hon är osäker eller varit illa behandlad under sin uppväxt kan en kärleksfull fin kille göra underverk.

Har ingen lösning men känner med dig.

• CloudBerry the 1st

Vad är bättre? Att sonen väljer det ni vill eller att sonen är lycklig?

Varför gillar du inte henne? Kanske läge att ni två tar en tjejkväll med vin och ost och rensar luften lite?

• Anonym

CloudBerry the 1st skrev 2009-07-23 17:15:00 följande:

Vad är bättre? Att sonen väljer det ni vill eller att sonen är lycklig? Varför gillar du inte henne? Kanske läge att ni två tar en tjejkväll med vin och ost och rensar luften lite?
    klokt råd! din son har faktiskt valt henne av någon anledning.
  • Anonym
    Thaleya skrev 2009-07-23 16:42:00 följande:
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 16:39:34 följande: Nee det är klart men jag skulle känna mig hemskt förnedrad, ovälkommen och bortvald om jag visste att min svärmor hade kontakt med min killes gamla ex. Då känns det verkligen som att dementera öppet för alla att min nuvarande svärdotter är inget att ha, jag önskar att min son fortfarande var tillsammans med någon utav dessa tjejer (hans ex). Eller umgås din son med hans ex lika mycket? isåfall är det en annan sak.
    Jag har absolut inenting emot att min mans ex fortfarande umgås med hans föräldrar, kanske beror det på att jag känner mig såpass säker på min mans känslor och att jag även känner att mina svärföräldrar tycker o mig för den jag är utan att jämföra mig med hans ex.
    Tanken att ett ex inte skulle få umgås med föräldrar o vänner efter en separation känns väldigt avlägsen för min del.
    Bara för att man som partners brutit upp innebär det inte att alla andra band klipps av.
  • Thaleya
    Anonym skrev 2009-07-23 17:18:15 följande:
    Jag har absolut inenting emot att min mans ex fortfarande umgås med hans föräldrar, kanske beror det på att jag känner mig såpass säker på min mans känslor och att jag även känner att mina svärföräldrar tycker o mig för den jag är utan att jämföra mig med hans ex. Tanken att ett ex inte skulle få umgås med föräldrar o vänner efter en separation känns väldigt avlägsen för min del. Bara för att man som partners brutit upp innebär det inte att alla andra band klipps av.
    Nee men det här är ungdomar vi pratar om, unga vuxna, de brukar känna annorlunda om saker. Av döma hur du pratar så är du troligtvis inte 20 år.
Svar på tråden Sonens flickvän :(