Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 19:58:12 följande:
Ett inlägg till Anonym (svärmor) 171 Förstår precis hur du känner och att det är ett jätteproblem men man får tydligen inte tycka synd om sina barn pga deras partner har jag lärt mig av många i den här tråden. Bara den som själva varit i samma situation kan förstå, övriga bara spekulerar. Kram till dig och hoppas att det löser sig.
Det här är ändå bara den ena partens sida. Du förklarar inte vad du ogillar med henne.
Du har en bild av henne men är den så och hela tiden? Stämmer din bild med verkligheten?
TEX:
En del svärmödrar gillar när svärdottern dansar efter deras pipa och då är det ju inet så populärt med en svärdotter med skinn på näsan.
Är det något sånt det handlar om eller är det bara kemi? Var ärlig mot dig själv nu.
Vad är det för typ av svärdotter du vill ha och jämför du dom med henne och hon passar inet in? Är det därför detta har uppstått?
Näj, det är inet alls så att bara dom som varit i samma sits kan fatta.
Det finns betydligt mer sidor av saken och liknande situationer. Det finns paralleller.
pappas nya fru-mammas nya man syskons parner-relationer.
Det enda som är unikt med det här är att det är den avnligaste orsaken till dålig stämning i en släkt.
Att svärmödrar ogillar sina svärdöttrar är så vanligt.
Ofta kan det även bero på att de är lika. Jättelika-eftersom sonen kan ha valt en tjej som är som hans mor. Då när svärmor ser henne.. så kanske hon med ser sidor hos sig själv som hon inte gillar.
Är det inet en av världens äldsta klychor-att man inet gillar sonens nya?
Jag tänker inet tycka synd om dig. Det ÄR inet synd om dig.
Däremot så tycker jag att du istället kan glädjas att du har en son som har en tjej.
Då måste du ju ändå ha gjort något bra.
Det finns en del män som aldrig haft en kvinna. Det finns singelkillar som är alltid varit singel.
Deras mödrar kan tex ha gjort ett mindre bra jobb.
Jag tycker du ska försöka lära känna henne och försöka se dom sidorna som din son finner attraktiva.
Ge henne en ärlig chans. Det är din son värd.