• Anonym (Gillar inte...)

Sonens flickvän :(

Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?
    Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av.
    Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.
    Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.
    Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?

• Svar på tråden Sonens flickvän :(
  • Anonym (En svärmor)
    piimii skrev 2009-07-22 22:09:32 följande:
    Du ska inte gilla henne, du ska glädjas med din son - inget annat!
    Får jag fråga om du tycker detta bör gälla "the other way around" dvs att svärdöttrar bör hålla god min för sina mäns skull. Läser hur många trådar som helst här om hemska svärmödrar och alla verkar tycka att det är helt OK att tycka illa om sin svärmor, men fy och usch för en svärmor som inte gillar svärdottern.
    Min historia är följande (skrev en egen tråd , men fick ingen som helst respons)Jag har jag tre söner och två av dem är gifta med underbara tjejer som tillfört en massa till familjen men tyvärr har min yngste son träffat en helt förfärlig människa, gapig, skrikig, illa och vulgärt klädd, dåligt språk och förfärligt bordsskick och helt respektlös mot allt och alla.
    Vi har alltid varit en familj med stark sammanhållning och vårt lantställe har varit en naturlig samlingsplats, men jag vet inte hur det blir nu om vår son håller fast vi denna kvinna, våra tidigare så trevliga sammankomster har blivit spända och otrevliga, senast vi träffades allesammans var denna människa så otrevliug och elak mot en av mina andra svärdöttrar så att det hela slutade med att min man bad sonen ta med sig sin flickvän och hennes ungar och försvinna. Sonen blev ledsen, alla var vi ledsna.
    Kvinnan i fråga är ganska mycket äldre än vår son och har två totalt ouppfostrade barn som nästan förstör vårt hem när de är här och det hjälper inte att be mamman att se till att barnen inte förstör våra saker, svaret blir bara ett snäsigt att hennes barn leker med vad de vill.. osv..
    För mig är detta ett jätteproblem, jag står helt enkelt inte ut med denna hemska människa, inte heller står jag ut med att utesluta en av mina söner eftersom jag älskar dem alla.
    Sist men inte minst jag tycker faktiskt SYND om min son.

Enligt hans ex som man tydligen inte får ha kontakt med så är jag absolut ingen mardröm men vill ni tro det så för all del är det ok för mig.

Jag tar till mig allt vettigt som skrivits här men blir irriterad när folk kommenterar utan att ha läst inläggen.

Jag älskar min son och vill hans bästa och har inte sagt något till honom.

Jag uppför mig exemplariskt när vi träffas och gör allt för att det ska fungera.

Jag har inte ringt till hans kompisar och snokat eller pratat skit, en av hans vänner berättade till mig i förtroende.

Nu lämnar jag tråden. Tack alla som är förstående och andra som bara skriver utan att läsa bryr jag mig inte om.

• High Heel Bitch

Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 19:05:23 följande:

High Heel Bitch, har jag sagt att jag vill se honom olycklig? NEJ!
    Och hur vet du att han skulle bli lyckligare med någon som du "accepterat"?
  • S vali s
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 19:52:04 följande:
    Enligt hans ex som man tydligen inte får ha kontakt med så är jag absolut ingen mardröm men vill ni tro det så för all del är det ok för mig.Jag tar till mig allt vettigt som skrivits här men blir irriterad när folk kommenterar utan att ha läst inläggen.Jag älskar min son och vill hans bästa och har inte sagt något till honom.Jag uppför mig exemplariskt när vi träffas och gör allt för att det ska fungera.Jag har inte ringt till hans kompisar och snokat eller pratat skit, en av hans vänner berättade till mig i förtroende.Nu lämnar jag tråden. Tack alla som är förstående och andra som bara skriver utan att läsa bryr jag mig inte om.
    Jag hoppas att det hela ordnar sig
    Den late får brått när det blir kväll
  • Anonym (Hmm..)

På vilket sätt tål du henne inte? Vad är det hon gör som är så irriterande och får anledningar till att hata henne?

Ett inlägg till Anonym (svärmor) 171

Förstår precis hur du känner och att det är ett jätteproblem men man får tydligen inte tycka synd om sina barn pga deras partner har jag lärt mig av många i den här tråden.

Bara den som själva varit i samma situation kan förstå, övriga bara spekulerar.
    Kram till dig och hoppas att det löser sig.

• Anonym (Svärdotter)
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 19:58:12 följande:
    Ett inlägg till Anonym (svärmor) 171 Förstår precis hur du känner och att det är ett jätteproblem men man får tydligen inte tycka synd om sina barn pga deras partner har jag lärt mig av många i den här tråden. Bara den som själva varit i samma situation kan förstå, övriga bara spekulerar. Kram till dig och hoppas att det löser sig.
    Det här är ändå bara den ena partens sida. Du förklarar inte vad du ogillar med henne.
    Du har en bild av henne men är den så och hela tiden? Stämmer din bild med verkligheten?

TEX:

En del svärmödrar gillar när svärdottern dansar efter deras pipa och då är det ju inet så populärt med en svärdotter med skinn på näsan.

Är det något sånt det handlar om eller är det bara kemi? Var ärlig mot dig själv nu.
    Vad är det för typ av svärdotter du vill ha och jämför du dom med henne och hon passar inet in? Är det därför detta har uppstått?

Näj, det är inet alls så att bara dom som varit i samma sits kan fatta.
    Det finns betydligt mer sidor av saken och liknande situationer. Det finns paralleller.
    pappas nya fru-mammas nya man syskons parner-relationer.

Det enda som är unikt med det här är att det är den avnligaste orsaken till dålig stämning i en släkt.
    Att svärmödrar ogillar sina svärdöttrar är så vanligt.

Ofta kan det även bero på att de är lika. Jättelika-eftersom sonen kan ha valt en tjej som är som hans mor. Då när svärmor ser henne.. så kanske hon med ser sidor hos sig själv som hon inte gillar.

Är det inet en av världens äldsta klychor-att man inet gillar sonens nya?

Jag tänker inet tycka synd om dig. Det ÄR inet synd om dig.
    Däremot så tycker jag att du istället kan glädjas att du har en son som har en tjej.
    Då måste du ju ändå ha gjort något bra.

Det finns en del män som aldrig haft en kvinna. Det finns singelkillar som är alltid varit singel.
    Deras mödrar kan tex ha gjort ett mindre bra jobb.

Jag tycker du ska försöka lära känna henne och försöka se dom sidorna som din son finner attraktiva.

Ge henne en ärlig chans. Det är din son värd.

Anonym (svärdotter)
    Vet inte hur många gånger jag skrivit i denna tråden att hon är sur, grinig, lat och aldrig kan le.
    Du skriver att vi kanske är lika och det kan jag säga direkt att det är vi inte.
    Skriver inte här för att någon ska "tycka synd om mig".
    Jag ger henne chanser och försöker tycka om henne hela tiden. Försöker försvara hennes dåliga uppförande stup i kvarten.

Jag älskar min son och vill bara väl...är han lycklig med henne så kan jag bara acceptera det.
    Hans ex kommer jag att forstätta ha kontakt med. Sonen vet om det och har aldrig påpekat det.

ClourBerry, ursäkta att jag missade dig men det blev så otroligt många inlägg.

Naturligtvis får sonen välja vem han vill och jag önskar att vi delade samma tycke men det gör vi inte. Jag kan inte förstå vad han ser hos henne men det är inget som jag talar om för honom. Varför såra honom med det.

Varför jag inte gillar henne tänker jag inte upprepa.

Vi har suttit och försökt prata många gånger även om det inte varit vin inblandat.
    Sitter bara vi två så visst säger hon några ord men mer än så blir det inte.

Svar på tråden Sonens flickvän :(