• Anonym (Gillar inte...)

Sonens flickvän :(

Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?
    Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av.
    Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.
    Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.
    Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?

• Svar på tråden Sonens flickvän :(
  • Anonym (kanse bara sotis)

ex ska man väl lämna bakom sig..oavsett vems ex det är.. skulle också varit sur.. oftast finns det anledningar till det.. vad säger din son om de att du har kontakt med dom..även fast han säger de är okej är ju inte säkert han menar det.. mina svärföräldrar hälsade inte ens på mig första gångerna.. pga killens tidigare förhållanden.. nu finns dom inte med alls i bilden och vi har en hur bra relation med varandra som helst.. min sambos mamma gillade inte mig för att då fick hon mindre tid med sin son.. kan det ligga nåt i det i ditt fall också? sotis?

• Anonym (Svärdotter)

Meh!

Det ÄR att gå bakom ryggen!

Anonym (*suck*) skrev 2009-07-23 19:28:17 följande:

• Anonym

Anonym (*suck*) skrev 2009-07-23 19:28:17 följande:

men hon skriver ju att hon sökte råd hos hans kompis? hur misstolkar jag det??
  • Anonym (Gillar inte...)

Läs hela tråden eller låt bli att kommentera!

Anonym 163, Tala om vart jag har skrivit att jag sökte råd hos hans kompis.

En av hans vänner nämde det till mig i förtroende.

Har jag då gått bakom hans rygg???

Tur att det finns de som följer med och förstår vad jag menar.
    Tack alla ni :)

• Anonym

Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 19:18:21 följande:

Men herregud...jag har inte gått bakom ryggen och snacka skit. Jag har frågat om tips o råd o någon att ventilera med här. Han har absolut inte en aning om det.
    Men nu säger du ju emot dig själv? Är det inte du som har skrivit detta? Jag måste vara trög på något vis..?
  • Anonym (*suck*)
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 19:36:32 följande:
    Läs hela tråden eller låt bli att kommentera!Anonym 163, Tala om vart jag har skrivit att jag sökte råd hos hans kompis.En av hans vänner nämde det till mig i förtroende.Har jag då gått bakom hans rygg???Tur att det finns de som följer med och förstår vad jag menar. Tack alla ni :)
    Jag har följt trpden och förstår precis hur du upplever din situation.
    Tyvärr finns det många som läser som har "svärdotterglasögonen" eller "svärmor är en häxaglasögonen" på sig och därmed feltolkar det mesta

Lyssna till dom råd du fått av de som valt att ta sig tid att läsa tråden och inte bara lösryckta meningar som sen feltolkas.
  • 8Emilie8

Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-22 13:08:43 följande:

Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.
    Ja för det ju ANDRAS åsikter om ens andra hälft som spelar störst roll eller? Tycker du att han ska dumpa henne så att alla andra ska bli nöjda?
  • Anonym

nepp jag ger nog upp denna tråden. TS du verkar vara en mardröm att ha till svärmor, stackars din son och hans tjej. du ber om råd men du vägrar ju ta dem och kommenterar vartenda råd/tipd du får och bortförklarar det...Väx upp! Du är gammal nog att kunna veta hur du ska bete dig när det gäller det här! Klipp navelsträngen, din son är vuxne och bestämmer själv vem han vill vara med. Han skiter fullständigt i om du inte tycker om hans tjej. Om du hade varit en så orolig mamma hade du inte varit anonym här och du hade vänt dig till din vuxna son direkt! Herregud han är 20 år! Klipp navelsträngen! Det här är så pinsamt, är svärmor själv och jag förstår mig verkligen inte på ditt sätt att agera på!

• Anonym (En svärmor)
    piimii skrev 2009-07-22 22:09:32 följande:
    Du ska inte gilla henne, du ska glädjas med din son - inget annat!
    Får jag fråga om du tycker detta bör gälla "the other way around" dvs att svärdöttrar bör hålla god min för sina mäns skull. Läser hur många trådar som helst här om hemska svärmödrar och alla verkar tycka att det är helt OK att tycka illa om sin svärmor, men fy och usch för en svärmor som inte gillar svärdottern.
    Min historia är följande (skrev en egen tråd , men fick ingen som helst respons)Jag har jag tre söner och två av dem är gifta med underbara tjejer som tillfört en massa till familjen men tyvärr har min yngste son träffat en helt förfärlig människa, gapig, skrikig, illa och vulgärt klädd, dåligt språk och förfärligt bordsskick och helt respektlös mot allt och alla.
    Vi har alltid varit en familj med stark sammanhållning och vårt lantställe har varit en naturlig samlingsplats, men jag vet inte hur det blir nu om vår son håller fast vi denna kvinna, våra tidigare så trevliga sammankomster har blivit spända och otrevliga, senast vi träffades allesammans var denna människa så otrevliug och elak mot en av mina andra svärdöttrar så att det hela slutade med att min man bad sonen ta med sig sin flickvän och hennes ungar och försvinna. Sonen blev ledsen, alla var vi ledsna.
    Kvinnan i fråga är ganska mycket äldre än vår son och har två totalt ouppfostrade barn som nästan förstör vårt hem när de är här och det hjälper inte att be mamman att se till att barnen inte förstör vä åra saker, svaret blir bara ett snäsigt 2att hennes barn leker med vad de vill.. osv..
    För mig är detta ett jätteproblem, jag står helt enkelt inte ut med dena hemska människa, inte heller står jag ut med att utesluta en av mina söner eftersom jag älskar dem alla.
    Sist men inte minst jag tycker faktiskt SYND om min son.
  • Anonym (*suck*)
    8Emilie8 skrev 2009-07-23 19:41:45 följande:
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-22 13:08:43 följande: Ja för det ju ANDRAS åsikter om ens andra hälft som spelar störst roll eller? Tycker du att han ska dumpa henne så att alla andra ska bli nöjda?
    Nej, andras åsikter om ens val av partner har egentligen en liten roll i det hela men...

Ja, jag var under 16års tid gift med en man som rätt många hade svårt för - även om det till 95% berodde på hans eget sätt så blev det till slut väldigt ensamt eftersom vännerna droppade av en efter en...
    Under de första åren brydde jag mig inte så mycke om vad mina vänner tyckte o tänkte utan ansåg att alla har väl rätt att vara som dom vill, alla ska accepteras men.. Nu med facit i handen kan jag bara konstatera att relationer varesig det är en kärleksrelation eller en vänskapsrelation är ett givande o tagande om då den ena partern alltid är sur, vrång, aldrig vill hjälpa till om det inte gagnar honom/henne.. ja då blir det ensamt till slut

Tänk om det är så som TS beskriver det hela att tjejen är sur, lat o otrevlig ja då tycker jag faktiskt att omgivningen gör rätt som reagerar.
Svar på tråden Sonens flickvän :(