piimii skrev 2009-07-22 22:09:32 följande:
Du ska inte gilla henne, du ska glädjas med din son - inget annat!
Får jag fråga om du tycker detta bör gälla "the other way around" dvs att svärdöttrar bör hålla god min för sina mäns skull. Läser hur många trådar som helst här om hemska svärmödrar och alla verkar tycka att det är helt OK att tycka illa om sin svärmor, men fy och usch för en svärmor som inte gillar svärdottern.
Min historia är följande (skrev en egen tråd , men fick ingen som helst respons)Jag har jag tre söner och två av dem är gifta med underbara tjejer som tillfört en massa till familjen men tyvärr har min yngste son träffat en helt förfärlig människa, gapig, skrikig, illa och vulgärt klädd, dåligt språk och förfärligt bordsskick och helt respektlös mot allt och alla.
Vi har alltid varit en familj med stark sammanhållning och vårt lantställe har varit en naturlig samlingsplats, men jag vet inte hur det blir nu om vår son håller fast vi denna kvinna, våra tidigare så trevliga sammankomster har blivit spända och otrevliga, senast vi träffades allesammans var denna människa så otrevliug och elak mot en av mina andra svärdöttrar så att det hela slutade med att min man bad sonen ta med sig sin flickvän och hennes ungar och försvinna. Sonen blev ledsen, alla var vi ledsna.
Kvinnan i fråga är ganska mycket äldre än vår son och har två totalt ouppfostrade barn som nästan förstör vårt hem när de är här och det hjälper inte att be mamman att se till att barnen inte förstör vä åra saker, svaret blir bara ett snäsigt 2att hennes barn leker med vad de vill.. osv..
För mig är detta ett jätteproblem, jag står helt enkelt inte ut med dena hemska människa, inte heller står jag ut med att utesluta en av mina söner eftersom jag älskar dem alla.
Sist men inte minst jag tycker faktiskt SYND om min son.