FIame skrev 2009-08-02 19:00:51 följande:
Men det är ju för helsike skillnad på amma och amma. Mitt barns mamma ammar och har ammat väldigt mycket, men hon gör det diskret och skyler sig, går och sätter sig i lugn och ro någonstans ostört. Sen finns det kvinnor som visar tuttarna på en stor vägkorsning med hänvisning till att dom ska amma. TS. Jag tycker du ska hålla din syrra på avstånd annars tror jag att hon kommer försöka förföra din man, så vidare du inte är med på att dela honom, för det skulle i vissa människors (inklusive mitt eget ibland) synsätt vara helt okej.
Går hon inte iväg för att hon vill ha lugn och ro?
Anonym skrev 2009-08-02 20:17:15 följande:
Anonym (svartis?) skrev 2009-08-02 19:08:00 följande: men för faaannn...vad irriterande fattar folk fortfarande inte vad tråden handllar om?! ts. har ju skrivit ganska mycket som tyder på att hennes syster beter sig på ett konstigt sätt.. bla. knallar runt barbystad utan att amma etc. saker hon inte gör när hennes man inte är i närheten och som även andra i familjen uppmärksammat... alltså har hon ju påpekat att det är det hon stör sig på.. inte om hon ammar diskret i samma rum..
nej men om hon är barbröstad när barnet nyss amnt och nu sover i hennes famn.
Jag tror ts ser mer spöken än vad som finns, utan att säga hur många spöken som finns.
Men det verkar ju ha löst sig?
Anonym skrev 2009-08-02 18:48:22 följande:
jo hennes syrrans åsikt verkar ju ganska uppenbart vara att det är okej att flirta med hennes man..=0( ska man hårddra det som du gör så varför respektera nåns åsikter överhuvudtaget? då kan man ju knalla runt och visa fittan för ens syrras man oxå..vadå man kanske tycker det är skönt att gå runt naken..varför bry sig om nån annan störs av det? ........ tänkande i sandlåde-nivå tycker jag *suck*
Om någon går naken i sitt hem så tycker jag det är helt ok. Vill jag inte vara med om det så väljer jag att gå. I första hand skulle jag prata med personen och förklara vad jag inte tyckte om och varför men om vi inte kunde lösa det så skulle jag gå.
Och jo det är inte så ovanligt att det sker heller,