• Anonym

Min syste klänger efter min fästman

Bor i Cypern med min fästman, e sällan i Sverige,men e här nu o hälsar på semester o visst kul att träffa familjen när ens lillasyrra (hon e 27 o jag 29) klänger efter min man..hon har precis fått barn, har tråkigt o vill ut med oss när jag ska visa min hemstad för honom. Vill ju va romantisk med han, men inte vill ja hångla mitt framför näsan på henne, för hon har svårt o hitta killar nu när hon e lite 'låst' med ta hand om ungen..plus det känns som att hon har värsta bekräftelsetörsten när de kommer till killar, o hon ska 'jämt' amma o vissa lökarna mitt framför min man!! Får fnatt! Min man känner sig besvärad, men vill inte säga nåt o mamma tycker jag borde umgås med min syrra för att vi ses ytterst lite! Men hon e så jävla på..vill ha en hel mysdag med älskling bara, vilket innebär hon blir sårad så fan göra? Ingen förstår!?!

• Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 11:22:17 följande:
    När jag precis hade ammat, så luftadejag brösten- JA. Men inte för att visa upp dem! Jag sket i vem som befann sig i MITT hem, som jag skrev innan. I mitt hem gäller mina regler, passar det inte så är det bara att dra. I mitt hem ska jag kunna känna mig fri och inte behöva anpassa mig efter alla andra...
    Ja, men det här är ju föräldrarnas hem och hon som är vuxen bor av någon anledning där och då måste hon respektera vad de tycker och som det verkar var de inte så förtjusta över hennes beteende.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 12:16:43 följande:
    tja man ska väl vara glad att man inte har syskon som är lika ego =0)
    Okej? Jag är faktiskt inte ett dugg ego, däremot så skulle jag sagt till min syster om jag känt mig obekväm eller så hade jag helt enkelt gått därifrån. Detsamma gäller min syster, skulle hon bli obekväm för att jag luftar mina nyammade bröst, så skulle hon säga till. Fast jag vet att hon inte skulle bry sig, då hon är mamma själv och vet hur det kan kännas med sönderammade bröst.
    Så ego? Nej, det är jag inte..
  • lollisen

Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:20:36 följande:

Ja, men det här är ju föräldrarnas hem och hon som är vuxen bor av någon anledning där och då måste hon respektera vad de tycker och som det verkar var de inte så förtjusta över hennes beteende.
    Fast då är det ju bara för de här vuxna människorna att ha en vuxen dialog direkt till systern? Eller vad är problemet? Nu blev det ju liksom stort av ingenting egentligen. Skitbarnsligt beteende. Enligt mig iallafall.
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 12:26:24 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:20:36 följande: Fast då är det ju bara för de här vuxna människorna att ha en vuxen dialog direkt till systern? Eller vad är problemet? Nu blev det ju liksom stort av ingenting egentligen. Skitbarnsligt beteende. Enligt mig iallafall.
    Ja, det verkar som de allihop har svårt eller inte vågar säga ifrån till henne. Man undrar ju om de är lite rädda för henne. Tycker också det är ett barnsligt beteende.
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 12:25:13 följande:
    Okej? Jag är faktiskt inte ett dugg ego, däremot så skulle jag sagt till min syster om jag känt mig obekväm eller så hade jag helt enkelt gått därifrån. Detsamma gäller min syster, skulle hon bli obekväm för att jag luftar mina nyammade bröst, så skulle hon säga till. Fast jag vet att hon inte skulle bry sig, då hon är mamma själv och vet hur det kan kännas med sönderammade bröst. Så ego? Nej, det är jag inte..
    men det är väl ändå lite skillnad om luftar dom framför din syster eller om du gör det framför hennes man?
    jag tycker det bara är onödigt att riskera att ev. göra andra obekväma när det som sagt inte alls behövs (man kan ju ha tuttarna hängandes i det lösa lite privat) vad är det som sager att mannen heller är så bekväm med det? och det är ju inte alls så lätt för alla att tala så öppet om det och säga typ -kan du stoppa in pattarna igen innanför tröjan tack) hör lite till sunt förnuft tycker jag..
  • lollisen

Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:36:11 följande:

Ja, det verkar som de allihop har svårt eller inte vågar säga ifrån till henne. Man undrar ju om de är lite rädda för henne. Tycker också det är ett barnsligt beteende.
    Jag tycker att det verkar som om de är fega som inte kan stå för vad de tycker! Då ska man heller inte klaga, då personen de stör sig på inte har en aning om hur de känner! Det känns otroligt orättvis.
    Ogillar någon nåt av mina beteenden, då utgår jag ifrån att de säger till mig så att jag kan få mig en tankeställare och få en chans att rätta till det om det är opassande eller så. Om personer går och pratar bakom ryggen på mig utan att säga till mig, tycker jag att det är svinigt som fan! Då har jag ju ingen chans att försvara mig, förklara mig eller förändra mig.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 12:36:31 följande:
    men det är väl ändå lite skillnad om luftar dom framför din syster eller om du gör det framför hennes man?jag tycker det bara är onödigt att riskera att ev. göra andra obekväma när det som sagt inte alls behövs (man kan ju ha tuttarna hängandes i det lösa lite privat) vad är det som sager att mannen heller är så bekväm med det? och det är ju inte alls så lätt för alla att tala så öppet om det och säga typ -kan du stoppa in pattarna igen innanför tröjan tack) hör lite till sunt förnuft tycker jag..
    Det är ju skitlätt att säga nåt liknande, det är ju familjen vi pratar om här! Det ska väl inte vara så darn svårt att kläcka ur sig att man ogillar se någons bröst?

Sen vet jag ju inte hur mycket TS överdriver heller, först står det klart och tydligt att systern ammar och visar lökarna framför hennes man, sedan ändrades det til att hon luftade dem och satte sig jämte mannen. Det eskalerar hela tiden från hur TS såg ut från början.

Att TS är svartsjuk råder det väl inga som helst tvivel på? Då man är svartsjuk är det otroligt lätt att man tolkar in felaktiga saker i beteenden.

Men jag vet inte.. Utgår bara ifrån vad som står och hur jag tror att jag själv hade hanterat situationen.
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 12:38:52 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:36:11 följande: Jag tycker att det verkar som om de är fega som inte kan stå för vad de tycker! Då ska man heller inte klaga, då personen de stör sig på inte har en aning om hur de känner! Det känns otroligt orättvis. Ogillar någon nåt av mina beteenden, då utgår jag ifrån att de säger till mig så att jag kan få mig en tankeställare och få en chans att rätta till det om det är opassande eller så. Om personer går och pratar bakom ryggen på mig utan att säga till mig, tycker jag att det är svinigt som fan! Då har jag ju ingen chans att försvara mig, förklara mig eller förändra mig.
    hmmm så det är inte alls konstigt att systern tydligen bara betedde sig så här när hennes man är på besök? visst att man alltid vill tro gott om folk men det är ju bara naivt att direkt tro att det inte finns brudar som går igång på sina systrars män och faktiskt visar det på det här sättet.. för uppenbarligen verkar hon ju bete sig annorlunda än hon i vanliga fall gör (dvs. enligt ts. går hon ju inte runt halvnäck annars ) med andra ord så tycker jag SYSTERN borde visa mer respekt.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 12:45:05 följande:
    hmmm så det är inte alls konstigt att systern tydligen bara betedde sig så här när hennes man är på besök? visst att man alltid vill tro gott om folk men det är ju bara naivt att direkt tro att det inte finns brudar som går igång på sina systrars män och faktiskt visar det på det här sättet.. för uppenbarligen verkar hon ju bete sig annorlunda än hon i vanliga fall gör (dvs. enligt ts. går hon ju inte runt halvnäck annars ) med andra ord så tycker jag SYSTERN borde visa mer respekt.
    Jo det är mycket konstigt och det är väl inte heller första gången denna syster varit i farten och "gått i gång" på TS pojkvänner. Att hon gör som hon gör inför TS man och inte annars talar ju sitt tydliga språk, hon vill visa upp sig för honom och jag tror hon gör det för hon vet att TS tar väldigt illa vid sig, med sådana systrar behöver man inga ovänner.
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 12:42:31 följande:
    Det är ju skitlätt att säga nåt liknande, det är ju familjen vi pratar om här! Det ska väl inte vara så darn svårt att kläcka ur sig att man ogillar se någons bröst? Sen vet jag ju inte hur mycket TS överdriver heller, först står det klart och tydligt att systern ammar och visar lökarna framför hennes man, sedan ändrades det til att hon luftade dem och satte sig jämte mannen. Det eskalerar hela tiden från hur TS såg ut från början. Att TS är svartsjuk råder det väl inga som helst tvivel på? Då man är svartsjuk är det otroligt lätt att man tolkar in felaktiga saker i beteenden. Men jag vet inte.. Utgår bara ifrån vad som står och hur jag tror att jag själv hade hanterat situationen.
    öhh ja hon skriver att hon ammar och visar lökarna framför hennes man.. men senare förklarar hon ju även lite mer ingående att hon "visar lökarna" efter amningen.. är väl ganska uppenbart att det är det hon menar och stör sig på.. så vad har svartsjuka med saken att göra? hennes man känner ju sig besvärad.. och det är ju inte så märkligt.. bröst är ju trots allt bröst.
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman