• Anonym

Min syste klänger efter min fästman

Bor i Cypern med min fästman, e sällan i Sverige,men e här nu o hälsar på semester o visst kul att träffa familjen när ens lillasyrra (hon e 27 o jag 29) klänger efter min man..hon har precis fått barn, har tråkigt o vill ut med oss när jag ska visa min hemstad för honom. Vill ju va romantisk med han, men inte vill ja hångla mitt framför näsan på henne, för hon har svårt o hitta killar nu när hon e lite 'låst' med ta hand om ungen..plus det känns som att hon har värsta bekräftelsetörsten när de kommer till killar, o hon ska 'jämt' amma o vissa lökarna mitt framför min man!! Får fnatt! Min man känner sig besvärad, men vill inte säga nåt o mamma tycker jag borde umgås med min syrra för att vi ses ytterst lite! Men hon e så jävla på..vill ha en hel mysdag med älskling bara, vilket innebär hon blir sårad så fan göra? Ingen förstår!?!

• Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 12:50:52 följande:
    öhh ja hon skriver att hon ammar och visar lökarna framför hennes man.. men senare förklarar hon ju även lite mer ingående att hon "visar lökarna" efter amningen.. är väl ganska uppenbart att det är det hon menar och stör sig på.. så vad har svartsjuka med saken att göra? hennes man känner ju sig besvärad.. och det är ju inte så märkligt.. bröst är ju trots allt bröst.
    Håller med + att det är ett beteende som hon inte har normalt utan håller på med nu.
  • Anonym

Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:50:30 följande:

Jo det är mycket konstigt och det är väl inte heller första gången denna syster varit i farten och "gått i gång" på TS pojkvänner. Att hon gör som hon gör inför TS man och inte annars talar ju sitt tydliga språk, hon vill visa upp sig för honom och jag tror hon gör det för hon vet att TS tar väldigt illa vid sig, med sådana systrar behöver man inga ovänner.
    exakt hon beter ju sig inte normalt.. hade blivit purk på min syster om hon betett sig så där =0(
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 12:45:05 följande:
    hmmm så det är inte alls konstigt att systern tydligen bara betedde sig så här när hennes man är på besök? visst att man alltid vill tro gott om folk men det är ju bara naivt att direkt tro att det inte finns brudar som går igång på sina systrars män och faktiskt visar det på det här sättet.. för uppenbarligen verkar hon ju bete sig annorlunda än hon i vanliga fall gör (dvs. enligt ts. går hon ju inte runt halvnäck annars ) med andra ord så tycker jag SYSTERN borde visa mer respekt.
    De borde vara mer öppna och ärliga mot varandra hela högen anser jag... Inte sitta och prata bakom ryggen eller skriva trådar på internet i försa hand.
    Varför inte säga till om man är missnöjd med någons beteende?
  • FridaochNisse

Vet hur det är med att ha en syrra som klänger.. finns inget att göra, bara skit i det så länge hon inte går för långt. Skulle hon göra de så får vi ju hoppas att din kille är så pass att han nekar och säger ifrån.
    Men vad det gäller det med att amma, känns lite långsökt att hon skulle göra det för att "visa lökarna" man ser ju inget endå.. :S
    Tror inte du ska fundera så mycket på det. Njut istället med din kille.. =)

• Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 12:53:24 följande:
    De borde vara mer öppna och ärliga mot varandra hela högen anser jag... Inte sitta och prata bakom ryggen eller skriva trådar på internet i försa hand. Varför inte säga till om man är missnöjd med någons beteende?
    klart man kan säga till men systern har ju uppenbarligen fått reda på detta nu..men förstår ju inte riktigt varför man försvarar ett beteende som hennes systers när det i tråden helt uppenbart kommit fram att hon enbart visar sig så där när mannen är på beök inte i vanliga fall...
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 12:52:54 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:50:30 följande: exakt hon beter ju sig inte normalt.. hade blivit purk på min syster om hon betett sig så där =0(
    Exakt, och någonstans i tråden har jag för mig att någon anklagade TS för att vara avundsjuk på sin syrra men jag tror tvärtom jag, Ts har pojkvän och bor utomlands medan hon systern är 27 år och bor fortfarande kvar hemma hos mamma och pappa. Det känns kanske jobbigt för henne
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 12:57:46 följande:
    klart man kan säga till men systern har ju uppenbarligen fått reda på detta nu..men förstår ju inte riktigt varför man försvarar ett beteende som hennes systers när det i tråden helt uppenbart kommit fram att hon enbart visar sig så där när mannen är på beök inte i vanliga fall...
    Jag dömer inte ut människor efter bara fått ta del av en (mycket vinklad) version.
    Jag dömer inte heller då jag fått ta del av alla sidor. Inte medvetet iallafall.
    Jag skriver inte här för att spä på TS:s bekymmer eller det som tynger henne, jag skriver vad jag tycker att de kan göra istället för att det ska bli en familjefejd.
    Jag tycker att TS och övrig familj agerat minst lika fel, då de inte tog upp detta med systern direkt.
    Systern vet jag inte ifall hon agerat "fel" egentligen, då jag inte hört hennes sida av hela grejen.
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 13:10:34 följande:
    Jag dömer inte ut människor efter bara fått ta del av en (mycket vinklad) version. Jag dömer inte heller då jag fått ta del av alla sidor. Inte medvetet iallafall. Jag skriver inte här för att spä på TS:s bekymmer eller det som tynger henne, jag skriver vad jag tycker att de kan göra istället för att det ska bli en familjefejd. Jag tycker att TS och övrig familj agerat minst lika fel, då de inte tog upp detta med systern direkt. Systern vet jag inte ifall hon agerat "fel" egentligen, då jag inte hört hennes sida av hela grejen.
    Fast jag tycker ju att en normalt funtad person borde fatta det själv. Om hon uppenbarligen är pryd och nu plötsligt visar upp härligheten för en man hon knappt ens känner(är ju inte normalt att göra) så är det ju konstigt och egentligen inte ett normalt beteende för systern så uppenbarligen vet hon nog innerst inne att hon gör fel.
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 13:10:34 följande:
    Jag dömer inte ut människor efter bara fått ta del av en (mycket vinklad) version. Jag dömer inte heller då jag fått ta del av alla sidor. Inte medvetet iallafall. Jag skriver inte här för att spä på TS:s bekymmer eller det som tynger henne, jag skriver vad jag tycker att de kan göra istället för att det ska bli en familjefejd. Jag tycker att TS och övrig familj agerat minst lika fel, då de inte tog upp detta med systern direkt. Systern vet jag inte ifall hon agerat "fel" egentligen, då jag inte hört hennes sida av hela grejen.
    jaa du...TS. skulle ju kunna ljuga om allt egentligen om man ska tänka så.. jag utgår från det hon själv SKRIVIT genom hela tråden iallafall. Och utgår man från DET så är det ju ganska uppenbart att syrran beter sig som skit... och förmodligen ganska MEDVETET gör nåt fel..

när nåt sånt pågår som att ens syster försöker tända ens karl är det kanske inte så lätt av olika skäl att direkt säga nåt..men hennes mamma tog ju upp det med henne.. var det nåt du missat eller?
  • lollisen

Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 13:16:30 följande:

Fast jag tycker ju att en normalt funtad person borde fatta det själv. Om hon uppenbarligen är pryd och nu plötsligt visar upp härligheten för en man hon knappt ens känner(är ju inte normalt att göra) så är det ju konstigt och egentligen inte ett normalt beteende för systern så uppenbarligen vet hon nog innerst inne att hon gör fel.
    Men?

OM det nu inte är ett normalt beteende och systern drabbats av någon personlighetsförändring helt plötsligt, borde itne de anhöriga fråga vad det är som händer då? Eller om nåt inte riktigt står rätt till?
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman