• Anonym

Min syste klänger efter min fästman

Bor i Cypern med min fästman, e sällan i Sverige,men e här nu o hälsar på semester o visst kul att träffa familjen när ens lillasyrra (hon e 27 o jag 29) klänger efter min man..hon har precis fått barn, har tråkigt o vill ut med oss när jag ska visa min hemstad för honom. Vill ju va romantisk med han, men inte vill ja hångla mitt framför näsan på henne, för hon har svårt o hitta killar nu när hon e lite 'låst' med ta hand om ungen..plus det känns som att hon har värsta bekräftelsetörsten när de kommer till killar, o hon ska 'jämt' amma o vissa lökarna mitt framför min man!! Får fnatt! Min man känner sig besvärad, men vill inte säga nåt o mamma tycker jag borde umgås med min syrra för att vi ses ytterst lite! Men hon e så jävla på..vill ha en hel mysdag med älskling bara, vilket innebär hon blir sårad så fan göra? Ingen förstår!?!

• Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 01:24:35 följande:
    men lufta brösten?..kan man inte fortsätta göra det i rummet då en stund till innan man går ut till andra ?
    Klart man kan. Likväl som att man även kan säga till om man känner sig besvärad... What's the deal liksom?
  • Anonym (svartis?)
    Anonym skrev 2009-08-02 22:55:18 följande:
    Du var mig en rolig liten filur, jag lovar att skratta med dig och inte åt dig. Jag kan inte förstå alla reaktioner på dina inlägg. Med tanke på att du har en egen syster som flirtar och med din man och kan identifiera dig med ts. Fattar inte ts att du har varit i samma situation som henne och kan försäkra henne om att hon bara inbillar sig och att hon är svartis.Sen kan jag inte förstå hur stora härliga bröst kan vara förföriska.
    HAHAHAHAHAHAHAHA det där var dagens, tackar för det, du förlängde mitt liv då ett gott skratt förlänger livet.
  • Anonym (svartis?)
    Anonym skrev 2009-08-03 00:25:29 följande:
    Du skulle bli förvånad om du öppnade ögonen och tog dig en titt på vårt samhälle, allt är inte så sockersött som man gärna vill tro.Det finns faktiskt folk som tänder på bröst även om det är en bebis närvarande, ledsen att behöva göra dig besviken. Men världen är grym, tragiskt men sant.
    hahahahahaha igen! du är för rolig!!!!
  • Anonym (herregud)
    lollisen skrev 2009-08-03 11:31:45 följande:
    Klart man kan. Likväl som att man även kan säga till om man känner sig besvärad... What's the deal liksom?
    men de sa ju ifrån??
    hon fattar väl inte subtila hintar...
    "i sina fetthjärnor"???
    ja, gärna, ju mer fett desto snabbare synapser, ta i trä...
  • Minxy
    Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:31:57 följande:
    Nej jag har inte sagt att man ska lägga över allt och inget göra själv. Jag menar precis vad jag skrev att är man svartsjuk och har en partner som förstår en så är man även två som tar hand om det så det blir bra.En person som är svartsjuk måste få reagera när man är det annars blir det bara ännu värre ju mer man kapslar in inom sig.Och man måste få reagera UTAN att man får en massa skit för det och höra att man är helt dum i huvudet.
    Hrm...till en viss gräns isåfall.

Min sambo var tidigare otroligt svartsjuk och det är fruktansvärt jobbigt att leva ihop med en sådan människa!
    Jag har själv varit svartsjuk pga att tidigare pojkvänner varit otrogna, men det är verkligen inget som min sambo ska behöva lida för, så jag lärde mig helt enkelt att hantera min svartsjuka.
    Sambon hade det inte lika lätt. Även han hade trassliga förhållanden bakom sig med otrohet mm som gjorde att han blev misstänksam över minsta lilla grej.
    Och då började tjatet...

Det är väldigt jobbigt att behöva "försvara" sig och sitta och "dalta" (jomen jag älskade ju diiiig älskling, det veeeet du ju!!!) med en vuxen människa varenda gång den person får för sig nåt.

Till slut så sa jag ifrån på skarpen några gånger och det hjälpte. Numera är ingen av oss svartsjuka, vi är trygga med varandra och vi älskar varandra. Utan svartsjuka.
    Man KAN komma över det om man orkar/vill/vågar.
    ***S+M=L***
  • lollisen

Anonym (herregud) skrev 2009-08-03 12:55:47 följande:

men de sa ju ifrån??hon fattar väl inte subtila hintar... "i sina fetthjärnor"???ja, gärna, ju mer fett desto snabbare synapser, ta i trä...
    Alla förstår inte subtila hintar, eller ens vad de där subtila hintarna är för...

Varför inte tala klarspråk som vuxna människor istället? Hur svårt är det?
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-03 11:30:47 följande:
    Fast, jag har inte läst att systern liksom drog upp tröjan framför nyllet på ts man och tryckte upp dem där... Jag läste att systern kom ut med bröstet utanför tröjan. Precis som då man luftar brösten efter amning...? Men jag kanske tolkade helt fel, det är säkert som så att systern är en elak jävel som vill visa upp sina mjölkstinna bröst, drar upp tröjan och slänger runt med dem i tid och otid..? Låter mer troligt..
    men hallå alltså.. du verkar ju bara skummat igenom texten.. om du ska svara kan du väl läsa igenom ordentligt vad jag skrivit och varför jag svarade så.. Har aldrig påstått att systern bara slet upp tröjan, har läst ts. alla kommentarer lika väl som du.. jag gjorde en liknelse om du inte förstod det.
  • Minxy

Så *pust* Nu har jag tröskat igenom hela tråden

TS: Problemet lär väl vara löst med tanke på att din sambo sagt åt din syster att han anser att hennes uppmärksamhet är lite jobbig.

I övrigt vill jag bara säga att det SKA inte spela någon roll om någon (vem som helst) försöker flörta med din man. Älskar han dig (som han säger att han gör) så skiter han i alla andra. Du ska inte behöva känna dig hotad av att någon visar intresse.
    Visst, man kan bli lite sur, men man ska inte må dåligt över det.

Att det är din syster som (i ditt tycke) är alldeles för intresserad gör ju saken lite mer känslig. En syster är ingen man bryter med rätt av utan konsekvenser.
    Jag tror det är viktigt att försöka se klart på detta:
    1: Är verkligen din syster flörtig mot din sambo? Eftersom både du, din sambo och din mamma anser det så får man väl säga att det verkar som det.
    2: Varför beter hon sig så? Hon kanske mår väldigt dåligt över något och just nu har hon detta som "utlopp" - försöker känna att hon är kvar på marknaden så att säga.

***S+M=L***
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 13:23:10 följande:
    men hallå alltså.. du verkar ju bara skummat igenom texten.. om du ska svara kan du väl läsa igenom ordentligt vad jag skrivit och varför jag svarade så.. Har aldrig påstått att systern bara slet upp tröjan, har läst ts. alla kommentarer lika väl som du.. jag gjorde en liknelse om du inte förstod det.
    Okej, jodå jag har läst tråden i stort sett från början och jag förstår inte varför du drar in en sådan liknelse då den är helt irrelevant för tråden...?
  • Minxy

Men åååh, hann ju inte skriva klart...

Jo, som sagt så kanske hon mår dåligt. Tror du inte att du skulle göra både dig och din syster en tjänst om du pratade med henne om detta?
    Kanske er mamma kan passa bebisen på övervåningen eller så, så kan du och din syster ha ett privat samtal. Vem vet? Hon kanske saknar någon som verkligen bryr sig om och som tar sig TID att höra vad hon säger.

Lycka till hur som helst.

***S+M=L***
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman