• Anonym

Min syste klänger efter min fästman

Bor i Cypern med min fästman, e sällan i Sverige,men e här nu o hälsar på semester o visst kul att träffa familjen när ens lillasyrra (hon e 27 o jag 29) klänger efter min man..hon har precis fått barn, har tråkigt o vill ut med oss när jag ska visa min hemstad för honom. Vill ju va romantisk med han, men inte vill ja hångla mitt framför näsan på henne, för hon har svårt o hitta killar nu när hon e lite 'låst' med ta hand om ungen..plus det känns som att hon har värsta bekräftelsetörsten när de kommer till killar, o hon ska 'jämt' amma o vissa lökarna mitt framför min man!! Får fnatt! Min man känner sig besvärad, men vill inte säga nåt o mamma tycker jag borde umgås med min syrra för att vi ses ytterst lite! Men hon e så jävla på..vill ha en hel mysdag med älskling bara, vilket innebär hon blir sårad så fan göra? Ingen förstår!?!

• Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman
  • Anonym (Kattis)
    vimsan06 skrev 2009-08-02 09:18:48 följande:
    försöker sätta mig in i din situation. Jag skulle inte bli svartsjuk men säkert tycka att det var konstigt och bli lite konfunderad om jag blev ignorerad av min syster som BARA ville ägna sig åt min kille. Framför allt så skulle jag tycka att det var jävligt PINSAMT att ta hem min kille och så börjar syrran ragga på honom. Det känns ju helt enkelt ohyffsat. Jag ammar väldigt öppet och tycker själv att mina bröst blir väldigt avsexualiserade när dom är sprängfyllda av mjölk så just den biten kan jag förstå,att det är kanske så naturligt för henne att amma så hon inte tänker på att tissen hänger fram,min flicka hade perioder när hon väldigt bestämt tyckte att hon skulle få ha tillgång till bröstet dygnet runt,o ligga o gosa med bröstvårtan hela tiden. Så det fick hon,gäster eller inte. Nu faller ju detta resonemang lite på att din mamma säger att hon aldrig annars är så öppen..kan hålla med om att det är märkligt..men samtidigt kan jag inte för mitt liv förstå varför nån skulle välja just det sättet för att få sexuell bekräftelse..brösten känns ju så himla osexiga när dom är matbehållare!! Men nu verkar ju problemet mest vara att din syrra beter sig som om hon vore desperat kåt på honom och det lär väl tyvär sätta sina spår hos dig,ja hos hela familjen så nästa gång ni ska komma kanske ni inte är så entusiastiska tyvär. Bra kille du har iaf,som är rak och säger att det känns obekvämt att hon stöter på honom. Ett uppriktigt intresse för att lära känna honom måste hon ju självklart få ha,och självklart får väl dom sitta och snacka själva men som sagt den känslan du får,och framför allt som HAN får uppstår ju inte från tomma intet. Jag tycker inte det verkar som om du har så himla låg självkänsla och är så svartsjuk som alla skriver,jag tycker det verkar som om hon har låg självkänsla och behöver få den höjd. Fundera om det finns nåt du kan göra för att hjälpa henne,lite syster tid tillsammans? Kanske behöver hon prata? Jobbigt att bo med mamma och pappa och en bebis,och så kommer ni insvepandes-ett lyckligt och självständigt par-brunbrända och nykära..lite avundsjuka? Även om man är glad över sin bebis så kan man känna en stark längtan efter att ha nån att dela allt med...lycka till
    Håller med, eftersom hennes syster i vanliga fall är väldigt pryd med att visa sig när hon ammar och sina bröst överhuvudtaget så är det ju konstigt att hon plötsligt visar upp dem för TS man. Om min syster gjorde så där så skulle jag skämmas ihjäl.
  • Anonym

Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 10:51:07 följande:

En del vill inte förstå, de vill bara tjafsa och provocera, det är nog bara att ignorera. Jag kan inte heller fatta hur h#n kan läsa in att du är svartsjuk i dina inlägg, då kan hon inte ha läst dem riktigt ordentligt eller så vill hon bara försöka reta upp dig, det är min teori
    antagligen för att hon tar för givet att alla som inte gillar att se bara bröst när man inte just för stunden tex. ammar måste vara svartsjuka..
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 10:49:31 följande:
    men fan.. man kan väl liksom lufta dom lite privat eller är det helt omöjligt för att visa lite respekt för andra? det gjorde iallfall jag ;0) man är ju inte direkt den enda människan på planeten..
    Ja, sen får hon ju tänka på att TS man är från en kultur där det inte är okej att kvinnor springer och viftar med brösten i ansiktet på någon annans man(eller man överhuvudtaget om det inte är ens egen). Hon får väl lov att visa lite respekt precis som du skriver.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 10:56:43 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 10:51:07 följande: antagligen för att hon tar för givet att alla som inte gillar att se bara bröst när man inte just för stunden tex. ammar måste vara svartsjuka..
    Ja, så kan det också vara, även om det för mig är en lite konstig syn på saken.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 10:56:43 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 10:51:07 följande:
    antagligen för att hon tar för givet att alla som inte gillar att se bara bröst när man inte just för stunden tex. ammar måste vara svartsjuka..
    Men jag har ju skrivit hela tiden att jag iNTE skulle vara svartsjuk, samt att jag själv lufade brösten mycket och sådär...?
  • Anonym (Kattis)
    lollisen skrev 2009-08-02 10:59:21 följande:
    Men jag har ju skrivit hela tiden att jag iNTE skulle vara svartsjuk, samt att jag själv lufade brösten mycket och sådär...?
    Nej, jag vet men vissa vill ju inte fatta vad andra skriver.
  • Anonym (förstår)

jag förstår dig ts hade med blivit arg om min syster skulle gjort så mott min man det e inte acceptabellt att ens syrra gör så! Jag tycker ändå du ska försöka prata med henne och säga hur du känner!

har din man oxå uppfattat det som om hon stötter på han?

• Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 10:59:21 följande:
    vet inte men jag tycker det är helt onödigt att gå runt och lufta pattarna rakt framför näsan på ens systers man..när man KAN göra det privat, tycker det handlar lite om att visa respekt.. skulle du själv gjort så mot din systers man? (fast du skrev ju att du ofta gjorde så i allmänhet, så antar att du kanske skulle det)
    förstår inte varför folk promt hela tiden måste få det till att bröst enbart är mjölkbehållare när man ammar.. tror ni att alla män delar den åsikten?..knappast.. och då snackar jag om pattar som flashas när barnet inte äter..
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 11:13:01 följande:
    vet inte men jag tycker det är helt onödigt att gå runt och lufta pattarna rakt framför näsan på ens systers man..när man KAN göra det privat, tycker det handlar lite om att visa respekt.. skulle du själv gjort så mot din systers man? (fast du skrev ju att du ofta gjorde så i allmänhet, så antar att du kanske skulle det) förstår inte varför folk promt hela tiden måste få det till att bröst enbart är mjölkbehållare när man ammar.. tror ni att alla män delar den åsikten?..knappast.. och då snackar jag om pattar som flashas när barnet inte äter..
    När jag precis hade ammat, så luftadejag brösten- JA. Men inte för att visa upp dem!
    Jag sket i vem som befann sig i MITT hem, som jag skrev innan. I mitt hem gäller mina regler, passar det inte så är det bara att dra. I mitt hem ska jag kunna känna mig fri och inte behöva anpassa mig efter alla andra...
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman