• Anonym

Min syste klänger efter min fästman

Bor i Cypern med min fästman, e sällan i Sverige,men e här nu o hälsar på semester o visst kul att träffa familjen när ens lillasyrra (hon e 27 o jag 29) klänger efter min man..hon har precis fått barn, har tråkigt o vill ut med oss när jag ska visa min hemstad för honom. Vill ju va romantisk med han, men inte vill ja hångla mitt framför näsan på henne, för hon har svårt o hitta killar nu när hon e lite 'låst' med ta hand om ungen..plus det känns som att hon har värsta bekräftelsetörsten när de kommer till killar, o hon ska 'jämt' amma o vissa lökarna mitt framför min man!! Får fnatt! Min man känner sig besvärad, men vill inte säga nåt o mamma tycker jag borde umgås med min syrra för att vi ses ytterst lite! Men hon e så jävla på..vill ha en hel mysdag med älskling bara, vilket innebär hon blir sårad så fan göra? Ingen förstår!?!

• Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman
  • Polly S

TS bor utomlands, inte konstigt att systern vill träffa henne och att hon vill veta vem systern delar sitt liv med (en av "flirtgrejerna" som gjorde att man skulle se att syrran var ute efter honom var ju just att hon ställde honom en massa frågor...)
    TS verkar svartsjuk iom ordvalet, "klänger", fast hon sen inte skriver nåt om att systern gör det.
    TS är också den som verkar ha problem med att systern visar sina bröst, det är naturligt att amma men borde tydligen ske privat.
    jag kan tänka mig att systern snarare har en helt avsexualiserad syn på brösten eftersom hon kan visa upp dom nu men inte annars, och att det är gamla saker som spökar för TS -som att systern _tidigare_ betett sig illa och sagt att hon kan få TS killar.

• Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 13:42:47 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 13:41:27 följande: Det där med gränser är så otroligt abstrakt så att det inte är vetigt. Alla har sina gränser och systern kanske inte ens anser att hon passerat några? Jag vet inte...? Men alla är olika och kommunikation är A och O!
    ska man läsa ts. så är inte systern så oskuldsfull som du får det att låta som.. och jag utgår från ts. berättelse. hela familjen som känner henne verkar ju vara medvetna om det men du misstänker att systern inte vet att hon gör fel? visst är kommunikation a och o... som tur var har hennes mor nämnt det för henne.. missade du den delen av informationen eller?
  • Anonym
    lollisen skrev 2009-08-02 13:48:36 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 13:44:13 följande: Jo, men vi har bara fått TS syn på saken, vilken jag antar är rätt vinklad då hon verkar osäker på sig själv och sin man till viss del. Ja, slår svartsjukan till, så tolkar man in väldigt mycket i saker och ting som kanske för andra är och verkar helt naturliga? Hade min syster tex när hon ammade, satt sig jämte min dåvarande pojkvän med ena tutten utanför, så hade jag iallafall börjat asgarva och frågat om hon inte tappat nåt eller liknande.. Jag hade gjort det till en rolig grej istället. Livet och dess innehåll blir alltid vad man gör det till. Väljer man att se negativt på saker och ting, så blir de negativa upplevelser. VÄljer man att skämta om det, ta det på ett lättsamt och kul sätt, ja då blir det helt plötsligt inte lika negativt och jobbigt och det senare alternativet leder sällan till vidare konflikter.
    vad finns det att skratta åt?! är det roligt att ens syster medvetet föröker snärja en man? jag hade bara blivit arg och inte alls sett det som en rolig grej..blivit förbannad för att ens syrra inte visda emer respekt
  • Anonym (Kattis)
    Polly S skrev 2009-08-02 13:51:37 följande:
    TS bor utomlands, inte konstigt att systern vill träffa henne och att hon vill veta vem systern delar sitt liv med (en av "flirtgrejerna" som gjorde att man skulle se att syrran var ute efter honom var ju just att hon ställde honom en massa frågor...) TS verkar svartsjuk iom ordvalet, "klänger", fast hon sen inte skriver nåt om att systern gör det. TS är också den som verkar ha problem med att systern visar sina bröst, det är naturligt att amma men borde tydligen ske privat. jag kan tänka mig att systern snarare har en helt avsexualiserad syn på brösten eftersom hon kan visa upp dom nu men inte annars, och att det är gamla saker som spökar för TS -som att systern _tidigare_ betett sig illa och sagt att hon kan få TS killar.
    ...och att hon slänger upp tuttarna framför honom är ju onormalt om hon annars visar hon aldrig brösten när hon ammar, så varför börja slänga fram dem vid syrrans man nu plötsligt, av vilken annan anledning ska hon göra det för om inte för hans skull och jag håller med om att det är något gammalt som ligger bakom, det är tydligen inte första gången hon flirtar med TS pojkvänner, tror syrran har problem i sin relation till TS. Som jag uppfattat det tycker TS man också att det är jobbigt + TS föräldrar har också reagerat.
  • Anonym (Kattis)
    Anonym skrev 2009-08-02 13:57:07 följande:
    vad finns det att skratta åt?! är det roligt att ens syster medvetet föröker snärja en man? jag hade bara blivit arg och inte alls sett det som en rolig grej..blivit förbannad för att ens syrra inte visda emer respekt
    Nej, det är inget att skratta åt, tycker det är respektlöst + att hon gör ju bort sig totalt.
  • deelah

prata med henne det e inte okey att flirta med en familjemedlems man, speciellt ens egen syster. äckligt ju vilken mentalitet vissa har...

• lollisen

Skulle vilja påpeka att jag varken skuldbelägger eller skyddar någon genom försvara.
    Jag tänker mer ur andra synvinklar på hur det skulle kunna vara, det TS skriver behöver naturligtvis inte vara så som sanningen ser ut, även om TS upplever det på detta sättet.

• enny signatur
    Anonym skrev 2009-08-02 11:52:23 följande:
    lite beige jämförelse va.....så visa lite respekt för ens syrra är tydligen lite överflödigt..suck
    Systern kan ju lika gärna anse att för lite kläder rent allmänt är störande.

lollisen:
    Jag gillar det du skriver, du verkar var rätt trevlig.
    Jag håller med om att det som verkar behövas snarare är kommunikation.Jag litar på att min omgivning säger ifrån om de inte trivs med mitt beteende så vi kan diskutera saken istället. Jag litar på att folk helt enkelt är kompetenta.

Ni är många som skriver att det inte är roligt att hon sitter med ett bart bröst bredvid ts man. Varför inte? För mig iaf ser den bilden rätt komisk ut *föreställer sig*
    Varför måste det vara så blodigt? Ts är svartsjuk och att tro att hon ger en rättvis bild tycker jag är lite märkligt. Jag vet hur jag kunde måla fan på väggen av svartsjuka iaf
  • lollisen
    enny signatur skrev 2009-08-02 15:06:30 följande:
    Systern kan ju lika gärna anse att för lite kläder rent allmänt är störande.lollisen:Jag gillar det du skriver, du verkar var rätt trevlig.Jag håller med om att det som verkar behövas snarare är kommunikation.Jag litar på att min omgivning säger ifrån om de inte trivs med mitt beteende så vi kan diskutera saken istället. Jag litar på att folk helt enkelt är kompetenta.Ni är många som skriver att det inte är roligt att hon sitter med ett bart bröst bredvid ts man. Varför inte? För mig iaf ser den bilden rätt komisk ut *föreställer sig*Varför måste det vara så blodigt? Ts är svartsjuk och att tro att hon ger en rättvis bild tycker jag är lite märkligt. Jag vet hur jag kunde måla fan på väggen av svartsjuka iaf
    Naaaw, tack!
    ...och detsamma såklart..
  • Anonym
    enny signatur skrev 2009-08-02 15:06:30 följande:
    Systern kan ju lika gärna anse att för lite kläder rent allmänt är störande. lollisen: Jag gillar det du skriver, du verkar var rätt trevlig. Jag håller med om att det som verkar behövas snarare är kommunikation.Jag litar på att min omgivning säger ifrån om de inte trivs med mitt beteende så vi kan diskutera saken istället. Jag litar på att folk helt enkelt är kompetenta. Ni är många som skriver att det inte är roligt att hon sitter med ett bart bröst bredvid ts man. Varför inte? För mig iaf ser den bilden rätt komisk ut *föreställer sig* Varför måste det vara så blodigt? Ts är svartsjuk och att tro att hon ger en rättvis bild tycker jag är lite märkligt. Jag vet hur jag kunde måla fan på väggen av svartsjuka iaf
    hon kan ju anse mycket..men man utgår väl från det hon skriver.. dvs. hon nämner inget om hur systern klär sig så varför dra in det?
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman