• Amazina

Boende i Schweiz del 9

Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
    Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!

• Svar på tråden Boende i Schweiz del 9
  • Mamba

Hoppas ni får det trevligt på lunchen! Det blir inget nöje för min del att åka dit med mina 2 illbattingar

• kaj04

mamba:
    dax att ses med våra illbattingar? är jättenyfiken på erat nya hus... kanske vi hinner när det blir lov? eller ska ni bort? min mamma kommer den 8e o vi har dop den 10e, men innan kanske?

• Amazina

Då ses vi imorgon på Movie! Jag skickar mitt mobnr till er som anmält er så ni har det...

• MammaMjau

Det var jättetrevligt att ses idag, tyckte vi båda två! Martin var så trött att han satt hos mig och nästan somnade på tåget, fast det är ett jättespännande ställe där det finns massor av folk att hälsa på. Ha det så kul på Movie imorgon!

• Amazina
    MammaMjau skrev 2009-09-21 21:35:18 följande:
    Det var jättetrevligt att ses idag, tyckte vi båda två! Martin var så trött att han satt hos mig och nästan somnade på tåget, fast det är ett jättespännande ställe där det finns massor av folk att hälsa på. Ha det så kul på Movie imorgon!
    Hej! Ja, det var skoj!
    Haha, mitt meddelande jag skrev inatt var menat till oss... Dig, mig och P! Tror ingen ska ses på movie imorgon (om ingen absolut vill! )
  • Mamba

kaj04

Ja det vore jätte roligt! Vi är här under lovet, förrutom runt andra helgen där vid 9-12 då vi ska i väg på en liten weekend för att fira födelsedag och bröllopsdag

Ni är jätte välkomna hit bort, till andra sidan av s5

kram!

• Räkmamman

Skit, där fick jag för att jag inte kollade trâden (för mycket att göra pâ jobbet) sâ missade lunchen! En till snart?

• Mamba

Någon som har tips på vart 2 st barnfamiljer kan spendera nyår. Vi vill hyra ett hus men det verkar vara lika svårt att boka hus i oktober inför nyår som att leta hus i maj när man ska till Gotland i juli. Finns ingenting, ingenting. Bara residens för 40 personer för CHF 18 000, inte riktigt vår prisklass
    Vi hade gärna varit nära skidåkning men det verkar vara omöjligt? Funderar på att göra "tvärt om" , off season semester och dra till comosjön eller liknande. Bara för att komma i väg...

Några tips från er här kanske?

ha det gott!!

• Amazina

Vet någon var man kan få tag på katrinplommonpuré i Zürich. Dottern har börjat äta vanlig mat och jag skulle vilja ha en i beredskap hemma. Vet ej säkert, men det kan vara så att jag är för lat för att göra egen!

• 07barn

Hej på er!

Vad glad jag blev när jag hittade den här tråden. Jag har tänkt länge att jag skulle söka efter svenskar som bor här i Schweiz. Finns det någon som bor i Zug?

Kram

Svar på tråden Boende i Schweiz del 9