Boende i Schweiz del 9
Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!
Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!
Hej och tack för välkomnandet!
Jag har varit mycket på sången i Zürich på fredagar men inte träffat någon som bor i närheten än. Nu var det 1 år sen jag var där sist. Mitt andra barn föddes i vecka 23 och har tagit upp mycket av min tid. Jag hoppas kunna gå mer i vinter. Tack för tipsen. Jag ska kolla med skolan.
Grattis till graviditeten Ain!!!
Plommonpure köper vi i Italien. Annars kan man ju köpa torkade plommon, koka och mixa.
Tack tack för alla grattis!
var på wehrli för en vecka sedan, och det var rätt utplockat, visst fanns det reima, men i pyttestorlekar, jag menar mini. Hade nog kunnat göra jättekap de första dagarna tror jag, halva priset på det mesta som sagt. Helena S, tror du kan spara dig den turen faktiskt. Ligg du på sofflocket med dina sd!
Hej 07barn
Vi är också nya på fl tråden. Bor sen april i Affoltern am Albis,(är ju ZH, men ligger mycket närmre Zug). Vi har faktiskt setts på kyrkis på fredagar...Jag var där med min Mateo, om du minns??? Vi kanske kan boka in en Zug date framöver.
slma: såg att jag hade ett "gästboksinlägg" från dig i sep...upptäckte den idag...visste inte att jag hade ngn gästbok. Var du på Englagåva igår o hämta vagnen??? Hur är den o köra??? Hoppas Helen tog hand om dig..ses när ni kommer hem.
semush, allt lugnt, hämtade vagnen igår hos helene, har bara kört lite än, med loppan somnade på en gång när vi rullade ut ur affären, så det är ju ett gott tecken! Det fanns verkigen tok-mycket fint, dom där svea klänningarna gick ju inte av för hackor! Men min plånbok var lite hårt ansträngd efter vagnsinköpet, så jag låg lite lågt, ville ju inte höja Englagåvas månadsinkomst för oktober månad på ett besök! Ligger smidigt nära Tom Tits måste erkännas, borde göra reklam därinne vid skötborden!
Jag tyckte det fanns endel på Wehrli och just bilbarnstolar fanns det endel kvar. Och overaller i strl 86, endel skinntofflor, SIGG-flaskor, spjälsängar osv.
Bilbarnstolar funderade vi också på om vi skulle köpa, för de hade de där stolarna för större barn. Jag var där i tisdags och som sagt, fanns endel.
Semush
Tjena! Kul att du är här med
Grattis Ain och välkommen 07barn och semush!