Boende i Schweiz del 9
Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!
Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!
Va skönt för er! Jag längtar också jättemycket och räknar ner...
Det känns ändå bra att ha provat men, nu räcker det!
Skulle vara kul att träffas i Sthlm om du har tid o lust, nu när vi skrivit här i 1 1/2 år
Tjing!
Olsson22 - givet! En fika i stan om några veckor? Så kan vi spy galla över CH, hehe...
Amazonas - japp, jag pallar inte mer! MÅSTE hem nu!!!
Det låter som en bra idé - i mitten av november passar oss fint! Då har den store dagis och jag kan sitta ner en hel fika med lite tur!
Vi hörs närmare!
Hej, det var ett tag sedan jag tittade in senast... har inte haft ro att sitta vid datorn den sista tiden. Vet inte varför man kallar det "morning sickness" när man mår pyton hela tiden!
Kom att tänka på att vi faktiskt pratade om en träff och jag undrar om det blev/blir något av den?
Jag kan ses över lunch, typ 13-tiden oftast alla dar i veckan. Och snart kan jag sees VARJE DAG! Ja, snart och snart, februari nân gâng.... Vore kul, det var sâ länge sen vi hade en FL-dejt!
Det där med pensionspengarna skulle jag kolla upp. Sedan en kort tid tillbaka gäller nya regler i Schweiz. Oftast (men jag känner inte till alla detaljer) om man flyttar till ett EU land och är med i det landets sjuk/pensions system sa far man inte ta ut sina pensionspengar i Schweiz (förutom de "icke-obligatoriska pengarna"). Flyttar man ut sa maste man öppna ett speciellt bankkonto där 2 pelaren sätts in. Jag slutade just jobba i Schweiz och bor i Frankrike och jag fick inte ut mina pensionspengar. Tidigare kunde man fa ut dem.
Men som sagt, jag känner ju inte till alla detaljer sa vill man fa ut sina pengar kan man ju alltid kolla upp om speciella regler gäller för typ sverige eller nat.
Slänger ut ett nytt datum... Och hoppas på att många kan!
(Om du vill anmäla dig, kopiera och klistra in nedanstående så att alla namn samlas + att datumet skickas vidare)
ZÜRICHLUNCH på Movie (vid HB, nära och bra för alla som åker tåg), på måndag den 21 september kl 12.45.
maps.google.com/maps&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&cid=0,0,11479692593881643649&fb=1&hq=movie&hnear=z%C3%BCrich&daddr=Beatenplatz+4,+8001+Z%C3%BCrich,+Switzerland&geocode=14470601701465160644,47.376196,8.541289&ei=1AqySsKOH8Lq-Abmqp30CQ&sa=X&oi=local_result&ct=directions-to&resnum=1
VI KOMMER:
Amazonas + barn