• Amazina

Boende i Schweiz del 9

Välkommen till del 9 i Schweiztråden!
    Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackra alpland!

• Svar på tråden Boende i Schweiz del 9
  • Amazina

Hmm... Kartan funkade inte så bra... Det är på Beatenplatz i alla fall...

• kaj04

amazonas:
    måndag kan jag inte! attans oxå! men hur vore det med en förmiddagsfika någon gång? då har jag bara en liten kille, är lite lättare då

• Pallan76

Jag kan på måndag :)

VI KOMMER:
    Amazonas + barn
    Paulina

• MammaMjau

Vi har nyligen flyttat till Schaffhausen och skulle gärna träffa er, om vi får komma fast jag knappt har visat mig här på tråden. Det vore väldigt roligt att ses!

VI KOMMER 21/9 12.45 Movie, Beatenplatz, Zürich:
    Amazonas + barn
    Paulina
    Brainiac + 1 barn (1 år)

• gnilmre
    Ain skrev 2009-09-17 10:58:00 följande:
    Det där med pensionspengarna skulle jag kolla upp. Sedan en kort tid tillbaka gäller nya regler i Schweiz. Oftast (men jag känner inte till alla detaljer) om man flyttar till ett EU land och är med i det landets sjuk/pensions system sa far man inte ta ut sina pensionspengar i Schweiz (förutom de "icke-obligatoriska pengarna"). Flyttar man ut sa maste man öppna ett speciellt bankkonto där 2 pelaren sätts in. Jag slutade just jobba i Schweiz och bor i Frankrike och jag fick inte ut mina pensionspengar. Tidigare kunde man fa ut dem. Men som sagt, jag känner ju inte till alla detaljer sa vill man fa ut sina pengar kan man ju alltid kolla upp om speciella regler gäller för typ sverige eller nat.
    Okej... vi flyttade från schweiz i slutet av april 2008 och hade inga problem att få ut pengarna då...
  • Ain

Jag tror att det är sedan i varas... (grr säger jag som slutade i september)

• Ain

Kan ju förtydliga att man saklart far ut dem när man pensioneras! (eller tar huslaan, om man vill)

• gnilmre
    Ain skrev 2009-09-17 23:00:56 följande:
    Kan ju förtydliga att man saklart far ut dem när man pensioneras! (eller tar huslaan, om man vill)
    jaha... ja för oss räckte det att vi blev utskrivna ur landet... det var kanske tur att vi åkte då!
  • Amazina

Jag tar med mig två härliga kompisar också.

VI KOMMER 21/9 12.45 Movie, Beatenplatz, Zürich:
    Amazonas + barn (6mån)
    Paulina
    Brainiac + 1 barn (1 år)
    Amazonas kompis Emelie + barn (6mån)
    Amazonas kompis Andriette + barn (8mån)

• Amazina
    Amazina skrev 2009-09-18 16:43:37 följande:
    Jag tar med mig två härliga kompisar också. VI KOMMER 21/9 12.45 Movie, Beatenplatz, Zürich: Amazonas + barn (6mån) Paulina Brainiac + 1 barn (1 år) Amazonas kompis Emelie + barn (6mån) Amazonas kompis Andriette + barn (8mån)
    Oj, skrev nog lite fel på åldrarna på barnen. Förväxlade dem..
Svar på tråden Boende i Schweiz del 9